• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

sata schakelen? ivm geluid

pieter

New member
ik heb een nu stille pc, met een laptop drive (5400).
er zit ook een sata schijf in, maar die geeft net teveel geluid voor in de huiskamer en daarom zit de stroomkabel er niet in.
ja, ik heb al diverse hdds geprobeerd, maar we zijn nogal gevoelig voor geluiden. Zonder een heel nieuw systeem te willen kopen, zou ik die grotere sata hdd eigenlijk naar believen willen aanzetten. Desnoods voor het opstarten, maar liefst tijdens het gebruik van de computer.
Wie weet een oplossing?
kan het softwarematig?
kan ik de twee stroomdraden naar een schakelaar aan de voorkant leiden, (sata is toch hotswappable?)
zou ik ook met een enkele schakelaar kunnen volstaan, de 5 of 12 Voltsleiding, of zit daar een bezwaar aan?, bvd
 
een sata blijft nu eenmaal herrie maken.
als je echt voor een stille laptop wil gaan kan je gaan kijken naar een SSD (Solid State Drive).

Dit geeft tevens een lichte verbetering van je lees en schrijfsnelheid op de harde schijf, en maakt geen herrie omdat er geen schijfjes meer in zitten (zoals een oude hdd).
 
Nadeel van SSD = duur, weet niet precies wat je met de HDD wilt gaan doen (snap je verhaal niet)


Je kan eventueel ook een sata 5400 toeren schijf nemen scheelt al flink met de herrie.
 
een sata blijft nu eenmaal herrie maken.
als je echt voor een stille laptop wil gaan kan je gaan kijken naar een SSD (Solid State Drive).

Dit geeft tevens een lichte verbetering van je lees en schrijfsnelheid op de harde schijf, en maakt geen herrie omdat er geen schijfjes meer in zitten (zoals een oude hdd).

ok, begrijp nu dat sata niet stil is. heb een desktop maar voor de stilte met een laptop schijf (2,2 oid) erin. de SATA zit er ook in, niet aangesloten nu, en zou ik af en toe van wege de grotere opslag toch willen gebruiken. verder wil ik eigenlijk geen grotere aankopen doen (dus geen SSD)
 
Wat van harde schijf heb jij dan?
Ik heb hier 4 sata harde schijven allemaal 7200 toeren, maar hoor helemaal niks.

Heb je de HDD goed vast geschroeft in de kast met de juiste schroefjes?
Anders heb je kans dat de kast de resonantie overneemt van je harde schijf zeg maar.
 
Nadeel van SSD = duur, weet niet precies wat je met de HDD wilt gaan doen (snap je verhaal niet)


Je kan eventueel ook een sata 5400 toeren schijf nemen scheelt al flink met de herrie.

Sorry dat het verhaal niet duidelijk was. (zie ook andere reactie)
mijn hoofdvraag is of ik de SATA HDD aan en uit zou kunnen zetten met een (fysieke) schakelaar die de voeding ernaar schakelt?
 
ja dat is simpel, kwestie van schakelaar plaatsen in de kabel die naar je hdd loopt. Beetje solderen en gaatje boren en je bent klaar. Makkelijkste is van een willekeurige automaterialenzaak (is namelijk allemaal max 12V). Conrad heeft ook veel keuze
 
ja dat is simpel, kwestie van schakelaar plaatsen in de kabel die naar je hdd loopt. Beetje solderen en gaatje boren en je bent klaar. Makkelijkste is van een willekeurige automaterialenzaak (is namelijk allemaal max 12V). Conrad heeft ook veel keuze

Let dan wel op dat je de juiste poort op het moederbord neemt,
niet alle moederborden hebben alle poorten geschikt voor hotswap.



En aantal laptop hdd's erbij is natuurlijk ook altijd een optie,
eventueel tweedehands op de kop tikken
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Red Falcon SATA data kabel sleeven Cases en Modding 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
Freddy Sharkoon SATA kabels in allerlei lengtes en kleuren HighFlow Computer Cooling Shop 3
alain-s Silverstone CP11B Sata cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
DieHard [VERKOCHT] 320GB HDD - 2.5" - 5400 RPM - Sata III Verkocht 1
Sw333t [Gezocht] 3 stuks rechte sata kabels (geschikt voor sata3) Gevonden 1
Sw333t XIGMATEK 3 in 3 SATA HDD Hot-Swap Cage HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Sw333t [Gezocht] 2,5" Notebook harde schijf minimaal 750GB (sata) Gevonden 1
Sw333t [GEVONDEN] 2,5" Sata hard disk Gevonden 1
Harjo [GEZ] Laptop HDD sata 80gb ? Gevonden 0
maomanna Sata gold Pins HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P SATA Data Kabels Sleeven. Cases en Modding 8
P Witte SATA III / SATA-600 Kabels Cases en Modding 5
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T OCZ Vertex 2 (Sata 2) Asus P8Z68-V Pro welke sata poort? Hardware & Software 2
Sw333t Modding -> SATA connectors HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
T 800D sata bay ? Cases en Modding 4
Homienator Meer sata poorten?! Hardware & Software 7
l3p [VERKOCHT] Zalman F1 120GB Sata 600 Verkocht 1
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
Skydrone Nieuwe Silverstone SATA-kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] Zwarte sata dvd brander, moet redelijk stil zijn Gevonden 3
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
Sanders Micro SATA 7+6 Female kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D [IN-ACTIVE] hardeschijven sata 1 of 2 2tb Gevonden 1
L Silicon image 2 sata controller Hardware & Software 0
F [IN-ACTIVE] Msi externe sata behuizing met 320gb hdd Verkocht 2
Sw333t [VERKOCHT] Icy Box IB-290StUSD-B 2,5 SATA - USB2.0 - eSATA met 120gb 2,5" sata hdd Verkocht 4
Sw333t [IN-ACTIVE] Sata harde schijf gezocht (circa 80gb) Gevonden 3
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
Legendary1985 [VERKOCHT] Sata-Controller Highpoint RocketRaid 2320 Verkocht 5
Sw333t [TKG HDD] 40 / 80 Gb SATA of IDE schijfje gevraagd. Gevonden 11
U NZXT 4x SATA Kabel 60cm, black HSG - sleeved white HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
U [INACTIVE] Witte sata kabels Gevonden 9
D sata-300 of sata-600 ssd ? Hardware & Software 2
Viepert Crucial C300 64Gb SSD SATA-600 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Sw333t Icy Box IB-290StUSD-B 2,5" SATA, USB2.0,eSATA, bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
M.I.K.E.Y ICY BOX 2x 2.5 SATA HDD or SSD in 1x 3.5 bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
thiesggb Sata 6GB/s, hoe het beste te benutten?.... Hardware & Software 4
dopestuff E-sata vraag Hardware & Software 9
Thierry SATA verleng stukjes. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Wizzard22 SATA adapter/verlengstuk met mini rotor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Wizzard22 SATA kabels met hoek naar links of naar rechts (ipv boven en onder) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
D teweinig SATA porten wat nu Hardware & Software 12
Z supermicro aoc-usas-l8i sata controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Z Be Quiet! extra PSU rails sata stekkers Hardware & Software 3
Wizzard22 Ide naar 2x sata HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Don_Holio 90° SATA connectors HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan