• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Sapphire 4870 aangepaste koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Craven

Member
heb zojuist mijn 4870 die ik hier heb gekocht aangepast. Ik heb hem getest voordat ik dat heb gedaan, hij deed het foutloos door 4 of 5 loops van futuremark 3d 2006. Temps bleven onder de 80 graden.

Ik heb er nu een thermalright hr 03-gt en een hr-11 opgedaan. heb de geheugen en vrm's gekoeld met een combinatie van de bijgeleverd heatsinks en waar mogelijk de Enzotech BCC9 RAM heatsinks. Nou is alles met een beetje gepriegel wel goed verlopen, je hebt echt 10 handen nodig voor om de hr-11 met hr-03gt tegelijk te installeren.

Maar als ik nu mn computer opstart dan restart hij daarna. 1e keer toen ik futuremark 3d opstarte. Had mijn temps toen al gecontroleerd. Ze stonden alle 3 onder de 50 (30 graden koeler). Dit waren trouwes gpu diode memio/dispio en nog een die ik even kwijt ben. Kan dit liggen aan dat de fan er niet meer aan hangt nu? En hoe zet ik dit uit dan als dit het geval is.

Of denken jullie dat het wat anders is?
zal straks nog even kijken of ik er een foto van kan maken.
 
Hij heeft de kaart toch al getest... Dus ja, voldoende vermogen in het systeem. Heb hier en daar wel eerder gelezen dat de boel niet doorstartte bij gebrek aan fan-connectie bij sommige kaarten.

Simpel te testen lijkt mij, sluit even de stock fan aan door hem naast je kast te leggen en start de boel op. Loopt alles netjs door dan is dat je probleem, zo niet, dan kijken we verder.
 
was net ff bezig met die koeler met veel gedoe in mn kast aan te sluiten zie ik dat een van de kleine koellichaampjes aan een draadje hangt.... het gaat om de koelertjes die ik hieronder heb omcirkeld.
image0071jg8.jpg


dit zijn de vrm's of niet? ben niet zown expert in videokaarten. Wil ff van het gezeik af met die dingen. zou dit ding erop passen? of weet iemand anders hier een goede oplossing voor?

dan nog 1 vraagje. heb nu 3 verschillende temps zoals ik hierboven al zei. weet iemand wat die precies zijn en bij welk onderdeel ze horen?
 
Dat zijn idd de vrm's, maar wat bedoel je met aan een draadje hangen? Hangt zo'n 'blokje' echt gewoon los? Zo ja, dan is dat slechts nieuws...lijkt me. Of hangt er gewoon een heatsink los aan vast?
 
de vrm zelf zit godzijdank nog gewoon vast het is idd de heatsink die "aan een draadje hangt" bij wijze van spreken.

edit:
zat nog ff verder te kijken zag op een ander forum dat deze heatsink gebruikt werd om die dingen te koelen.
Ga straks als ik thuis kom nog wel ff proberen met de stock heatsinks die worden bijgeleverd dat ding te koelen.
 
Laatst bewerkt:
heb net het koelingsblokje vervangen met eentje die ik nog had liggen. Hij start nu in ieder geval weer op en ik kan dit typen dus tot nu toe gaat het goed :p. Hij draait nu een paar mins op de desktop met mn browser erbij en de temps zijn:
DispIO: 52c
MemIO: 58c
Shader: 53c
Kan ook wel merken dat de hr-03 zn werk doet want dat ding is al goed heet. Nu nog een paar vraagjes. Mijn kast staat echt op een rotplek, hij kan zijn warmte slecht kwijt maar dat kan even niet anders. Dat meegenomen zijn dit opzich wel acceptable idle temps toch? Ga zo nog ff stressen met futuremark dan post ik de stressed temps er ook nog even bij. Als dat te hoog word zal ik er maar een 92mm nexus fan op moeten plakken.

Als dank voor jullie antwoorden hieronder wat foto's met uitleg:
De videokaart:
Ik kan je alvast even vertellen voor de mensen die de hr-03gt en de hr-11 ook in combinatie gaan gebruiken. Zorg dat je een 2e persoon aanwezig hebt of zeer lenig bent met je vingers. Het is echt een ramp om tegelijk die dingen erop te plakken.
img2424uc4.jpg


Het koelblokje hier rechts boven naast de hr-03gt was het probleem. Daar zitten ook alleen maar 2 kleine vrm's onder om aan vast te plakken.
img2425hx2.jpg


img2426dk4.jpg


De videokaart in de kast:
Het was echt milimeter werk heb de stroomkabels na deze foto nog wat van de fan weg moeten trekken omdat hij anders aanliep.
Ik heb nu in totaal 6 fans in dit ding hangen. 1 in het onderste compartiment tussen de hdd's en mn psu. 2 links boven bij mn cpu cooler. 1 scythe kama bay (met nexus fan) rechts ipv 3 5.25 drive bays. 2 fans links en rechts van mn bovenste hdd rack.
img2427xb5.jpg


img2428il9.jpg


Volgende stap word mn cpu lappen en dan direct mn cpu cooler er wel goed op monteren. Hij zit niet helemaal lekker op het moment volgens mij.
 
heb net ff rondje futuremark gedraaid. temps komen niet boven 80c uit. Dit is opzich nog wel te doen toch. Helemaal voor een passief gekoelde kaart.

Alleen krijg ik nu maar 9146 3dmarks... das best wel weinig. Ligt dit aan mijn cpu? Die is toch zo traag toch niet?
 
Nette kabelmanagement! Ik zie bijna nergens meer een kabel! :D

update:
Volgens mij is jouw score normaal.
Je moet jouw CPU op minimaal 3Ghz clocken om hogere score te halen dacht ik.
 
je wil ook de achterkant van mn kast niet zien :p daar heb ik al mn kabels weggepropt.

das geen probleem na het lappen en miss al voor ga ik hem toch al overclocken. En ik ga toch voor een minimum van 3.6ghz
 
ik ben benieuwd.

we hebben bijna dezelfde pc :D
alleen ander mobo en kas jij air, ik water
jij hebt 4x 1gb en ik 2x 2GB kingston.
zelfde speakers,
andere kast
als we zelfde mobo zouden hebben, weten we hoeveel we kunnen klokken. jij op air, ik op water :D

als freddy het wil sponsoren wil ik het wel proberen (A)
 
zo doe je goed craven 80 graden stressed met een "passief" gekoelde 4870
maar zoek nou even op (met everest gpu-z whatevver) wat de temperatuur is van de VRM...
 
Mijn HD4870 temps zijn momenteel(idle):

GPU: 68 graden
Fanspeed 24%
Dispio: 69 graden
Memio: 82.5 graden
Shadercore: 72.5 graden
VDDC slave #1: 62 graden
VDDC Slave #2: 63 graden
VDDC Slave #3: 63 graden

7hp.png
 
de mijnes:
GPU: 55 graden
Dispio: 54.5 graden
Memio: 60.5 graden
Shadercore: 55.5 graden
VDDC slave #1: 59 graden
VDDC Slave #2: 62 graden
VDDC Slave #3: 62 graden

das idle wel te verstaan.
Wat zijn nou mn vrm's?

als we zelfde mobo zouden hebben, weten we hoeveel we kunnen klokken. jij op air, ik op water

als freddy het wil sponsoren wil ik het wel proberen (A)

ja maar dan moet ik natuurlijk ook wel de top van luchtkoeling hebben. Doe mij maar zown danamics :p
 
zat net een spel te spelen krijg ik een zooi artifacts en loopt het hele ding vast...
vond ook nog een kopje onder everest waar ik mn vrm temp kon vinden. Die draait nu op 57c.
 
zit het nu weer te spelen... temps komen nog niet eens boven de 70 uit....

edit:
nadat ik weer terug alt-tabde naar de game gooit ie hem er praktisch direct weer uit... iemand ideeen over wat dit kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
srry voor alle posts, maar wou ff melden dat c&c 3 tiberium wars wel perfect werkt. temps ook rond de 80. dat andere spel was vele malen ouder. zal wel een bug in zitten.
 
VDDC temps zijn van je VRM's. De mijne zijn idle als volgt:
2wqu2wi.jpg


Ik ga maar eens bedenken wat een volgende stap zou kunnen zijn, airflow is prima, dus daar valt niets te winnen. Een montage met normale koelpasta en dan een vast te schroeven heatsink zou veel beter moeten functioneren, maar aan de andere kant lijkt alles wel stabiel te draaien. VRM-temps lopen echter op tot 115 graden bijvoorbeeld in Farcry 2, grafisch nogal veeleisend...

Rest van de temps zijn prima en dus onbelangrijk, enkel VRM's hebben nog wat aandacht nodig, de vraag is of ik nog zin heb om een aanpassing te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [VERKOCHT] 2x Sapphire 4870 Toxic 1GB Verkocht 11
dopestuff [VERKOCHT] Sapphire radeon 4870 512mb Verkocht 18
eric Sapphire 4870's op Maximus Formula Hardware & Software 5
Craven sapphire 4870 heatsinks? Overige Koeling 4
Craven Sapphire 4870 512mb passief gekoeld? Overige Koeling 2
O Asus Hero VI, 4770K, H220 en Sapphire R9 290 CrossfireX - benodigdheden uitbreiding Advies Waterkoeling Setup 5
D Advies waterkoeling Sapphire Radeon HD 7970 Advies Waterkoeling Setup 6
C [CLOSED] Sapphire Radeon HD 5870 1GB + EK blok en backplate Gesloten 3
J Waterkoeling voor de Sapphire 7970 Vapor-X ghz edition Advies Waterkoeling Setup 4
K [Waterkoeling] €500 euro, X6 1100T Black Edition, Sapphire Radeon HD 4850 Toxic 512MB Advies Waterkoeling Setup 4
T Koolance VID-AR685 en Sapphire 6850 Toxic 1GB? Waterkoeling 2
Viepert [VERKOCHT] Sapphire HD5970 2Gb inclusief EK full cover Verkocht 5
maomanna [VERKOCHT] Sapphire HD5750 1GB Verkocht 1
R [VERKOCHT] 2x Sapphire HD 7970 3GB GDDR5 (NIEUW!) Verkocht 32
joostgvk Ati Sapphire HD 7970 OC Overclocking 3
Viepert [REFUSED] Sapphire HD5970 OC (intresse peiling) Verkocht 8
I Sapphire HD6950 FleX 2GB GDDR5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Sw333t Geschikt EKWB gpu block voor mijn Sapphire HD5570 1GB Waterkoeling 9
S Full cover waterblock sapphire 6950 2gb dirt3 Waterkoeling 6
L Waterblock voor de Sapphire Radeon HD 6950 1Gb Waterkoeling 2
Mannozels [VERKOCHT] Sapphire HD6850 toxic met Aquacomputer waterblock Verkocht 4
M EK-FC 4890 SAPPHIRE PCB Nickel plated HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
G kan ik met de Sapphire Radeon HD 6850 1GB AMD / ATI 7
S [VERKOCHT] Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E (geflashed naar 6970) Verkocht 3
K [Waterkoeling] €600 I7 2600k, ATI 6990 Sapphire Case Haf X Advies Waterkoeling Setup 15
Skydrone Sapphire HD6850 en HD6870 in crossfire AMD / ATI 8
dio Los koelblok voor sapphire 5850 / Heatsink... Waterkoeling 5
Zwelgje [VERKOCHT] sapphire hd6950 2gb Verkocht 5
U Sapphire HD5870 1GB GDDR5 geen passend full cover waterblock Advies Waterkoeling Setup 12
brazen [VERKOCHT] 2x Sapphire HD5850 1GB Verkocht 5
Asphiax Waterblock voor sapphire 5850 vapor x Waterkoeling 15
Robin Sapphire 3850 AGP waterkoelen. Waterkoeling 5
Thierry [VERKOCHT] Sapphire HD4870 1GB Verkocht 6
The_Saviour# [INACTIVE] Sapphire HD4850 512MB Dualslot Verkocht 2
Legendary1985 SAPPHIRE Toxic HD5970 4GB GDDR5 PCIE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
J Overclocken van de ATI Sapphire Radeon HD 4850 Overclocking 0
Katsie Sapphire Mini ITX mobo IPC-AM3DD785G en AMD Athlon II X2 250 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Wizzard22 Past de EK-FC5770 op een Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E? Hardware & Software 2
Sgt. Dutchy Sapphire 4850x2 waterkoelen? Waterkoeling 10
Donnie1992 Sapphire Rma Hardware & Software 3
Okkii Sapphire VAPOR-X HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
G Waterblok voor HD4890 Vapor-x sapphire? Waterkoeling 4
G Crossfire warmte probleem Sapphire HD4850 Waterkoeling 4
maomanna Sapphire HD4670 512MB goed genoeg voor HTCP? (Blue Ray afspelen etc.) Hardware & Software 1
H Sapphire 1GB compatible met EK-FC4870? Waterkoeling 11
S Probleem met koeling Sapphire Ultimate HD3870 Overige Koeling 3
D I7 920, 12gb 2 x 4870 .... wat is dit nog waard ? Gesloten 0
koendb [REFUSED] Saphire ATI HD 4870 Verkocht 3
coolfris [VERKOCHT] xfx hd 4870 1.0 gb (hd-48za-zhdc) + Swiftech MCW60-4870/4890 Verkocht 7
L HD 4870 koeler modificeren Overige Koeling 23

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan