• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Sandy Bridge of lga 2011

ben361

New member
wat is wijsheid
ik heb pas een corsair obsidian 800d gekocht en ik wil een nieuw systeem gaan bouwen.
koop ik een sandy bridge of wacht ik op de lga 2011 systeem.
ik heb nog geen haast om een nieuw systeem te bouwen dus zodoende dat ik twijfel tussen deze twee systemen.het systeem moet in iedergeval watergekoeld worden,dus ik kan zo af en toe nieuwe waterkoel onderdelen aanschaffen,zoals een 360 rad en een 240 rad en shroud( is een shroud wel nodig)en ventilatoren en een tube reservoir enz. welke videokaart weet ik nog niet,maar moet ook watergekoeld worden en cpu blok weet ik ook nog niet.moederbord moet ook watergekoeld worden
momenteel draai ik nog met een asus maximus exreme systeem en een quadcore q9550 en 4 gb aan geheugen.dit systeem is watergekoeld met een bigwater 760i (hoor ik de mensen al roepen,weg met die troep,maar dit draait al 3 jaar vlekkeloos ).ik heb nog de tijd dus,moet ook nog de kast aanpassen.
 
Heey waarom ga je neit kijken naar de Nieuwe AMD FX8000 series?? dit zijn octocores met 8 physieke cores in plaats van die rommel van Intel emt die 4 virtuele cores.
Persoonlijk denk ik dat AMD voor de prijs prestaties veel en veel beter is, ik draai zelf AMD Phenom II 1090T x6 en overclockt is zijn renderingsnelheid veel beter dan de i7 960.
Dus mischien is de AMD octocore iets voor je.
En ze passen op sommige AM3 borden.
Gr Johan
 
Heey waarom ga je neit kijken naar de Nieuwe AMD FX8000 series?? dit zijn octocores met 8 physieke cores in plaats van die rommel van Intel emt die 4 virtuele cores.
Persoonlijk denk ik dat AMD voor de prijs prestaties veel en veel beter is, ik draai zelf AMD Phenom II 1090T x6 en overclockt is zijn renderingsnelheid veel beter dan de i7 960.
Dus mischien is de AMD octocore iets voor je.
En ze passen op sommige AM3 borden.
Gr Johan

Voorlopig loopt Intel nog steeds voor op AMD en moeten we nog maar zien wat die FX serie van AMD gaat brengen.

Ik zou zeker wachten op socket 2011. That's gonna be the shit!
 
Tja das ieder zn mening, ik vind Intel gewoon te duur voor de performance die ze geven, ik ben van ellende afgestapt van mn Intel i7 920 en overgestapt naar AMD omdat het qua overclocken gewoon een zooitje was.

Maar dat vind ik.!!!

Kijk als Intele cht de shit was dan was die sandybridge ontwerpfout niet geweest dus zo goed is Intel ook niet, maar alweer mijn mening!!

En nog een voordeel AMD speelt in op overclockers door de mp niet vast te zetten, daar kan de mp tot 39 en mischien wel hoger.
 
"sandybridge ontwerpfout" is niets bijzonders...en Intel is over het algemeen gewoon met gHz sneller en AMD heeft nog geen antwoord op de Core i7, hopelijk de Bulldozers maar dat is nog even afwachten.
 
Haha heb ent nog gedoucht.

Nouja Intel haat ik zelf niet echt maar hb mischien gewoon veel ongeluk gehad emt mn i5 en mn i7 dat ik toen besloten heb geen Intel meer te kopen.
En sinds ik weer op AMD draai vind ik eht persoonlijk gewoon veel beter, ook omdat AMD niet ieder jaar ene nieuw socket uitbrengt.
Ik vind persoonlijk gewoon dat Intel flink geld verdient door steeds weer nieuwe Sockets uit te brengen terwijl AMD dit niet doet.

Ja en wat betreft Intel, kijk Intel zal wel goed zijn bij velen, maar is bij mij neit meer goed te praten.

Maar zoals ik eerder al zei, ieder zijn mening
 
Als jij dat vind hou ik je niet tegen.
Ik zeg alleen hoe ik erover denk endat ik het jammer vind dat de i5 en i7 bij mij niet werkte meer zeg ik niet.
En als dat al niet meer mag.

Erg JAMMER
 
Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie,ben een tijdje buiten de deur geweest.
ik ga voor een tijdelijke sandy bridge systeem zodat ik eind van het jaar over kan stappen naar het lga 2011 platform.en deze configuratie in mijn oude kast kan bouwen
wat heb ik :
case corsair obsidian 800d
voeding corsair ax 850
360 rad koolance radiateur 3x120
fans 6 x gentle typhoon 4250
shroud 3 x phobya shroud plexi 120x120x20mm
dit wordt een push/pull configuratie
pomp alphacool vpp-655 met Alphacools HF D5 TOP - Black Acetal G1/4!
slang masterkleer 12,7/9.5mm (id 3/8 od 1/2 wall 1/16) clear
en dan de gebruikelijke aansluitingen
wat ik eind deze maand aan gaat schaffen :
moederbord P8P67 PRO -=Rev.3.0=- van Asus ondersteunt één Intel® Socket 1155
processor Intel® Core™ i7-2600K CPU, codenaam "Sandy Bridge",
geheugen Corsair 4 GB DDR3-1866 Kit (Light-Retail, CMT4GX3M2A1866C9, Dominator GT, XMP)waarschijnlijk 2x
fan controller Lamptron Fan Controller FCT Touch - Black ( is hopelijk deze maand verkrijgbaar )voor de gentle typhoons
video kaart SAPPHIRE HD6950
dit alles moet ook water gekoeld worden.
waar ik nog niet uit ben : welke cpu koeler het moet worden
reacties en andere bevindingen zijn welkom
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Vissa First preview Sandy Bridge Extreme & X79 LGA 2011! Hardware & Software 20
Ludwig Overklokken 17 3820 (Sandy bridge-E) Overclocking 2
boefmans [GEVONDEN] Sandy bridge i5 of i7 CPU Gevonden 1
R Overclocken i5 2300 Sandy Bridge 1155 Socket Overclocking 5
ChrisdeW Sandy Bridge E LGA2011 Overclock topic Overclocking 82
X Sandy Bridge - LucidLogix Virtu Hardware & Software 3
Cygnitr0n [Hardware] Lynnfield vs Sandy Bridge Hardware & Software 7
M Aqasuite 2012 & Aquaero 5 Pro werken niet op een MSI Sandy bridge bord. Cases en Modding 0
Bullus [VERKOCHT] Core i7 2600K Sandy Bridge Verkocht 4
Demolisher Sandy Bridge onderdelen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Demolisher Advies Sandy Bridge Hardware & Software 19
M Bridge para 2x Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N Geforce RTX 3090 TI Strix/TUF com placa traseira Waterkoeling 1
M Bitspower VGA Multi-Link Bridge For 2 Slots Application (POM) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
Freddy Flexibele SLI Bridge kabel, 200mm lengte HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
gunnie_nl ek-fc triple bridge op een rex3? Waterkoeling 4
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T Bitspower VGA SLI/Crossfire Bridge For 3 Slots Application - Acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower evga sli bridge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
nicvdv EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Plexi Waterkoeling 2
B EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Singular1ty [IN-ACTIVE] EK-FC Crossfire/SLI bridge DUAL PARALLEL, Bitspower Rad mount Verkocht 0
Tath XSPC Razor SLI Flow Bridge (4 slot) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] 2x EK-FC690 GTX - Nickel + Backplates + Bridge + Toebehoren Verkocht 2
C [IN-ACTIVE] EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Verkocht 1
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
cederieck crosfire bridge een oude ek blok met een nieuwe ek blok verbinden ? Waterkoeling 14
mukkel [VERKOCHT] EK-GPU Supreme Acetal Bridge edition + 2 haakse fittingen. Verkocht 7
Tokke WaterCooling Setup Ivy bridge 3770k Waterkoeling 4
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
Gruffi EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
arwin74 [gez] harde SLI bridge Gevonden 0
Joren [gez] SLI bridge Gevonden 10
Bullus [IN-ACTIVE] Lange crossfire bridge Gevonden 5
D [6950 CFX + GA-X58A-UD7 NB] - EK-FC Bridge DUAL Serial Waterkoeling 17
P [INACTIVE] 4 way sli bridge Gevonden 10
Celly Flexibele SLI bridge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Thierry [INACTIVE] Harde SLI bridge 5 slots Gevonden 11
R EK-FC Bridge producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
S Lange CF Bridge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D N/S Bridge Schatje Asus P6T Deluxe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Ruud Installeren op LGA 1200 hoeveel montagedruk is nodig normaal. Waterkoeling 2
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
Z [Waterkoeling] €350, i5 2500 (1155 lga), 2x 290x in een CM 690 II Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
Pharlap [GEVONDEN] ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 Intel X58 ATX gevraagd Gevonden 1
L Supremacy Elite - Intel LGA 2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N EK-CPU Easy Mount HF LGA 2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
MrGiorgio Lga 2011 Hardware & Software 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan