Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Net geprobeerd de H100 erop te zetten, maar wil echt niet lukken. Met de bijgeleverde LGA2011 schroefjes past de H100 met geen mogelijkheid op het socket? Pff....
heb de realtek drivers geinstalleerd en sinds dien wil ie niet eens meer 51x100 draaien op 1.55vcore
denk waneer alles compleet is maar een verse install ga doen en alles uitgooien wat niet nodig is
Gewoon dezelfde als die van jou hoor.
Ik ben ook gewoon wat met voltages aan het pielen.
ik ben ook bang dat me chip is gedegradeerd is hij begon net ook wat minder.
Draaide 5283MHz en ineens kon die het niet meer dus moet oppassen kan ook gewoon zijn dat me h100 kookt haha.
Daarvoor was ik aan het Wprimen op 5190MHz
Alleen moet ik nog even op Vista 64 bit doen om een goede score te krijgen.
Ik hou het even "rustig" op 4.9 met 1.4vcore voor een paar daagjes
Die 3 gpu`s blazen m`n ouwe quad 5870 uit het water, zeker met dx11, en dat op stock dus ben al blij voor m`n spelletje
Dat dacht ik dus ook, maar de H100 past dus niet in die 4 LGA2011 schroeven in de standaard backplate. Heb nu de hele backplate eraf gehaald en de bijgeleverde erop gezet. Deze geeft ietjes mee i.p.v. de stugge std backplate en dan past het echt net. Lijkt wel alsof ik een krom/misvormd model heb ofzo. Klopt niks van.
Edit: Lees dat er af en toe wel eens zo'n maandag morgen model opduikt. Heb ik weer, arghhh.
Ik heb ergens in de bios een setting verneuk zonder het te weten lol
Na de cpu level up in evo naar 4250mhz, kon ik dus langzaam de cpu weer oc`en, denk dat m`n mobo die hoge multi niet zo leuk vondt :eusa_snooty:
mem heeft ie ook gelijk naar beneden geschroeft, maar daar lig ik nog niet wakker van totdat het nieuwe setje binnen is
edit: wel een bsod toen ik lekker erna zat te surfen en skypen
Pffft zal ik de SR-2 dan maar verkopen en een van deze aanschaffen?
Lijkt me veel beter voor gamen en benchmarks
Weet het wel zeker dat dat beter zal gaan eigenlijk.
Het is ook geen nieuwe architectuur, dus de clock voor clock winst in die twee is minimaal.
Waar je het vooral uit moet halen is het aantal core en de thread winst van de LGA 2011, iets waar games in gelimiteerd zijn.
Dat is ook het enige voordeel wat de SR-2 op dit moment heeft: threads.
Maar ook dat verhaal gaat verkruimelen als de octa cores uitkomen, aangezien Vantage maar een thread count van 16 heeft (wat al eens verhoogt is ten behoeve van de SR-2).
Blijft date de SR-2 dan nog een aantal threads over heeft, maar ik heb eigenlijk geen enkel programma dat daat gebruik van maakt
Mijn systeem met de 3930K is in bestelling maar had graag jullie advies gehad tussen volgende koelopties: Noctua NH-D14 Corsair H100 met twee Cougar Vortex fans (draaien 1500 RPM, 119 m3/h, air pressure 2.2 mm H2O, 17.9 dBA) Corsair H100 met vier Cougar Vortex fans
Reden voor de Vortex fans is het geluid want de Corsairfans aan volle snelheid maken volgens alle testen veel lawaai.
Bedoeling zou zijn om een 24/7 overclock te kunnen draaien tussen de 4.5 à 4.7 Ghz met max voltage van 1.41V