• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

samsung LE46C750 3D tv review.

mmx

New member
samsung-logo.jpg


voorwoord
ik heb deze tv voornamelijk vanwege de 3D functie en natuurlijk de goede beeldkwaliteit gekocht.
na lang twijfelen en na vele reviews heb ik de knoop doorgehakt en ben ik voor de samsung le46C750 gegaan.
ik zat te twijfelen tussen de samsung en de LG LX6500, alleen veel reviews zeiden dat de LG erg veel last van crosstalk en input lag had.
daarom ben ik toch voor de samsung gegaan, en daar heb ik geen spijt van:D

Aansluitmogelijkheden
de aansluitmogelijkheden zijn erg goed, deze tv heeft maarliefst 4 HDMI aansluitingen.
dat maakt het mogelijk om je game console, pc, blu-ray speler en je digitale tuner allemaal tegelijk aan te sluiten!
verder beschikt deze tv over 2 antieke scart aansluitingen en 2 USB poorten.
ik zou echt geen scart aansluiting meer gebruiken op tv's die groter zijn dan 30".
ik heb op deze tv de tuner eens met scart aangesloten, het is gewoon lachwekkend hoe bijzonder slecht de kwaliteit van scart is, dan kan je letterlijk een wedstrijd pixels tellen doen:p

Seitenansicht-Samsung-LE46C750-745x559-8a8428b530de53e9.jpg


het enige nadeel van de aansluitingen vind ik dat de aansluitingen allemaal naar achteren zijn gericht.
hierdoor is het niet mogelijk om de tv strak tegen de muur te monteren.

Beeldkwaliteit
de beeldkwaliteit vind ik heel erg goed.
het is een hele verbetering tegenover mijn panasonic TX-P50C10E.
het beeld is veel scherper en veel vloeiender, dat komt er ook door doordat deze tv een frequentie van maarliefst 200HZ heeft.
zelfs een blu-ray met 24FPS gaat erg vloeiend.

ik vind alleen de kleuren een beetje grauw en nep.
het lijkt net of alle kleuren iets te licht zijn.
waarschijnlijk is dit wel te verhelpen door de instellingen wat aan te passen, alleen dat heb ik nog niet geprobeerd.
de kleuren waren bij mijn panasonic plasma tv veel beter. maar de kleuren van mijn pana waren echt fenomenaal (zoals we wel zijn gewend van panasonic).

141760.jpg


ik ben wel weer erg onder de indruk van de zwart waarden.
zwart is echt zwart en niet van dat getinte grijs, dat is echt een groot pluspunt van deze tv.
de zwartwaarden van de samsung doen niets onder tegenover de zwartwaarden van de panasonic.

verder heb ik helemaal geen last van input lag, het word wel eens gezegd dat je een tv niet op je pc aan moet sluiten omdat je dan heel veel lag krijgt en dat het game plezier bederft.
dat is echt niet waar, als je de tv op pc mode zet dan is de input lag vrijwel helemaal weg en dan kan je lekker gamen;)

3D weergave
3D is een superleuke feature die ook op deze tv zit.
het is echt super vet, en ik heb nog helemaal geen crosstalk gezien!
ik heb erg veel reviews gelezen voordat ik deze tv kocht, en daar kwam erg vaak in terug dat deze tv regelmatig last zou hebben van crosstalk.

33img3110.jpg


op deze foto kan je zien wat de bril doet,exit ziet er zonder bril net zo uit als options.
en als je dan die lijntjes aan de zijkant ook kan zien terwijl je de bril op hebt dan is er sprake van crosstalk.

sorrie dat de afbeelding niet helemaal scherp is, alleen die $#% camera zit iedere keer op de bril scherp te stellen.....

voor 3D heb je natuurlijk ook een 3D bril nodig.
bij mij werd er geen meegeleverd omdat ik een demo-model had, maar normaal gesproken word er een bril meegeleverd.
let wel op, je hebt een bril van de 2XXX serie nodig omdat deze tv uit 2010 komt! als je samsung 3D tv uit 2011 komt dan heb je een 3XXX serie bril nodig!
ik vind het erg slecht en lullig van samsung dat ze niet 1 bril maken die voor alle 3D tv's van samsung compatabel zijn.
ik heb deze fout ook gemaakt, en dat kost je weer geld....

je kan de 2XXX serie brillen herkennen door dat infra-rood zendertje aan de voorkant van de bril:
141758.jpg

de 3XXX serie brillen werken met bluetooth, hiermee kunnen ze de brillen net weer wat lichter maken.

geluidskwaliteit
ik heb geen getraind oor, maar ik vind het eigenlijk best wel redelijk klinken.
er mist alleen wel wat bas, maar daar stoor ik me niet zo aan.
ik vind het reuze meevallen voor een LCD tv, ik had slechter verwacht.

conclusie
ik ben erg tevreden met deze tv, en ben blij dat ik voor de samsung ben gegaan.
de beeldkwaliteit is goed, de 3D is goed, en de speakers zijn in mijn ogen goed.
en met een prijskaartje van 900 euro (voor mij 700 euro omdat het een demo-model is) is het echt een goede koop.

kortom een blije HWIer:p

24img3099.jpg


opmerkingen en vragen zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Mooie review, scherm ziet er top uit!
Ik zie dat het een 46" inch scherm is, hoever zit jij van dit scherm vandaan?
Zelf had ik een 32" tv gekocht om deze als monitor te gebruiken, maar deze heb ik de volgende dag weer terug gebracht, aangezien ik er te dichtbij zat.
Kon de pixels als ware tellen, hoever zit jij er vanaf? En kun jij pixels tellen?

En in ons geval ben je een blije HF'er :p
 
bedankt!

ik zit er vrij dicht op, alleen als ik een spelletje speel dan ga ik op de bank zitten.
het is maar wat je gewend bent he:p

ik kan de pixels niet tellen als ik hem met HDMI aansluit, ook al ga ik er helemaal met m'n neus opzitten zelfs dan is het nog haarscherp.

haha, ik had deze review op HWI geschreven:D

maar hier ben ik inderdaad een blije HF'er.
 
ja dat klopt.

maar ik had thuis al een dure belkin DVI-HDMI kabel liggen, en dan is het zonder om die weg te doen en er een andere kabel met een haakje voor te kopen.

en het is natuurlijk gewoon makkelijker als de aansluitingen naar de onder of zijkant zijn gericht.
ook als je bijvoorbeeld 1 van de kabels moet wisselen of vervangen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
Vissa [VERKOCHT] Samsung BX2450 Verkocht 3
Sw333t Samsung 840 EVO 250GB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Samsung 840 Evo's Hardware & Software 1
Harjo [VERKOCHT] Samsung galaxy Note II N7100 Verkocht 1
M Samsung s27b970d HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
NAVYVIPER [VERKOCHT] samsung notebook Verkocht 4
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
M Crucial M4 512gb of Samsung 840 500gb ? Hardware & Software 1
Aequitis [VERKOCHT] Samsung 830 SSD 128gb Verkocht 1
Aequitis [VERKOCHT] Samsung 27" P2770FH (x2) Verkocht 13
sir serial [VERKOCHT] Samsung Syncmaster T260HD Zwart Verkocht 5
JeanPaul [VERKOCHT] Samsung DDR3 12GB 1333mhz Verkocht 2
Fuwa Fuwa Apple krijgt 1bn$ van Samsung Algemene Discussies 67
tomasvanderpijl [CLOSED] Samsung 830 series 128GB of 64GB Gevonden 5
Stephan---pro [GEVONDEN] Apple iphone of Samsung galaxy s2 Gevonden 30
psyduck170 Samsung Green Series DDR3-1600. CL11. 30nm - 8 GB Kit - 1.35V (MV-3V4G3D/US) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
D SAMSUNG 830 of KINGSTON HYPERX 3K??? Hardware & Software 5
Viepert [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 223BW 22" 5ms Verkocht 0
Robin crucial m4 vs samsung 830 ssd Hardware & Software 13
JeanPaul [VERKOCHT] Samsung Syncmaster P2770FH Verkocht 1
Donnie1992 [VERKOCHT] Samsung Galaxy Note Nieuw in Seal!!! Verkocht 7
Sanders [VERKOCHT] 2x Samsung Syncmaster 2253 BW Verkocht 5
Aequitis [IN-ACTIVE] Samsung T260HD Monitor Gevonden 0
Vissa [VERKOCHT] Samsung HD103SJ's + Intel X25-M 80GB G2! Verkocht 10
alain-s [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 226BW monitor van 22 inch Verkocht 1
P [BENCHMARK] WD20 EARS 2TB en Samsung F4 2TB Hardware & Software 8
Sw333t Samsung DVD-HR775 DVD/HDD Recorder (analoog) Gesloten 1
J [GEZ] samsung p2370 LCD monitor Gevonden 0
Lqd Samsung MD230x3 en x6 Hardware & Software 1
Garrett [VERKOCHT] Samsung 305T+ Verkocht 4
Sw333t [GEANNULEERD] Samsung SN-S082 versie H, IDE/PATA, zwart (met adapter voor in de pc) Verkocht 5
Sanders [CANCELLED] Samsung 2253 BW 22" LCD TFT scherm Verkocht 2
Vannos Apple ipad OF Samsung galaxy Tab Hardware & Software 17
Vissa [INACTIVE] Samsung Syncmaster 2032BW + Logitech MX518 Gamingmouse Verkocht 4
Vannos Samsung Galaxy S i9000 8gb Verkocht 2
S [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 2232BW Verkocht 13
bundymania Milestone Handy, Samsung 128GB SSD, GTX295 + Bitspower Waterblock Verkocht 7
Vannos samsung galaxy i9000 Algemene Discussies 3
P 2TB Harddisks .. WD20EARS of Samsung SpinPoint F3EG Desktop Class HD203WI ? Hardware & Software 2
P [HDD] Samsung F3 1TB HighFlow Product Reviews 10
P [HDD] Samsung Spinpoint F3 1TB hd103SJ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Bulk DVD speler, is dit een Samsung? Hardware & Software 28
stravinski 1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren Hardware & Software 37
Quadcore handig voor Samsung HD TV bezitters Algemene Discussies 7
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
bundymania [Bundymania User Review] Drobo 5N2 NAS (GER) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] K-GK 1 mechanische RGB Gaming Tastatur von KM-Gaming ! [GER] HighFlow Product Reviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan