Ben momenteel een lijst aan het samenstellen om mijn pc te gaan waterkoelen met name de CPU en GPU maar heb dat zelf nog nooit gedaan en weet ook niet wat zoal nog meer nodig heb al heb ik heel de internet en forums wezen uit te zoeken wat de beste is kwa voor performanece en stil waterkoeling en zijn er zoveel dingen en kwa merken en van alles wat dat het geheel onoverzichtelijk is ben dan een dikke jaar bezig het alles door te lezen wat overigens bij veel sites out of dates zijn van 4jaar terug of meer, heb wel enige indicatie/idee van hoe ik het een beetje wil hebben met incl. met RGB,
Dit is wat momenteel mijn systeem is,
CPU: Gedelid I7-8700k LGA-1151
MB: Asus Rog Strix Z370-F Gaming
GPU: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G
RAM: 16GB (2x 8GB) G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR (meer past er momenteel er niet op door de x62 cooler)
CPU Cooler: NZXT Kraken X62 RGB (met AM4 support)
Voeding: CORSAIR RMx Series RM850x
HD 1: Samsung 960 PRO NVMe 512GB (op de MB)
HD 2: Samsung 840 EVO 250GB (zijkant/achter de kast)
HD 3: Seagate Barracuda ST3000DM008 3TB (onder de kast vlak naast de voeding)
RGB Controller: NZXT HUE+ - LED Controller + LED Strips
Kabels: Rood-Zwart sleeved kabels
Behuizing: Cooler Master MasterCase Pro 5 - Midtowermodel
Fans: Cooler Master SickleFlow 120 2000 RPM Red LED (Backside)
Vervangen met :
CPU: EK-FB ASUS Z270/Z370 Strix RGB Monoblock – Nickel, (https://www.highflow.nl/watercoolin...fb-asus-z270e-strix-rgb-monoblock-nickel.html)
of EK Water Blocks EK-Supremacy EVO - Acetal+Nickel
GPU: Phanteks Glacier GTX 1080 Ti Gigabyte Aorus GPU Full Water Block with RGB Lighting
En dan heb ik nog een reservoir nodig liefst niet klein maar meer als buisvorm
met een sterke motor eraan of los een D5 of zoiets al hoorde ik daar al veel goeds over
En stevige doorzichtige slangen (wil het liefst zo strak mogelijk afwerken dat het netjes uitzien niet van dat de slangen kriskras door heel de kast lopen en of slap uitzien..) + benodigdheden voor buigen, snijden, vastzetten
En dan nog fittings en dergelijke om alles goed vast te kunnen zetten zelfs de motor en reservoir-buis.
En dan nog een Radiator met fans al weet ik niet hoe groot ik zou moeten nemen en of het ook in mijn kast past (als goed is als mijn pc zou gaan waterkoelen zou ik de standaard fans in de kast gewoon allemaal eruit kunnen halen en de radiator bijvoorbeeld aan de hele voorkant kunnen plaatsen dan zou er een grote erin kunnen de kraken x62 zit momenteel aan de bovenkant van de kast gemonteerd als de bovenkant los zou halen zou je eerst de fans zien en daaronder de radiator ervan.
Misschien nog een sensor erbij voor temps meeting van de koelvloeistof die door de kast loopt die ergens in het midden met fittings vast zou kunnen zetten? (scheelt ook met teveel programma's open hoeven staan om te zien wat de constante temps, RPM van de fans zijn)
En voor de rest weet ik niet wat ik zoal nodig heb nog zolang mijn pc maar erg goed gekoeld is voor zwaar gamen…
Misschien dat later nog zodra al dat waterkoeling een beetje onder de knie heb de reservoir vervangen met een Alphacool Eisbecher Helix Reservoir Series of als 2de buis ernaast te zetten.
Dit is wat momenteel mijn systeem is,
CPU: Gedelid I7-8700k LGA-1151
MB: Asus Rog Strix Z370-F Gaming
GPU: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G
RAM: 16GB (2x 8GB) G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR (meer past er momenteel er niet op door de x62 cooler)
CPU Cooler: NZXT Kraken X62 RGB (met AM4 support)
Voeding: CORSAIR RMx Series RM850x
HD 1: Samsung 960 PRO NVMe 512GB (op de MB)
HD 2: Samsung 840 EVO 250GB (zijkant/achter de kast)
HD 3: Seagate Barracuda ST3000DM008 3TB (onder de kast vlak naast de voeding)
RGB Controller: NZXT HUE+ - LED Controller + LED Strips
Kabels: Rood-Zwart sleeved kabels
Behuizing: Cooler Master MasterCase Pro 5 - Midtowermodel
Fans: Cooler Master SickleFlow 120 2000 RPM Red LED (Backside)
Vervangen met :
CPU: EK-FB ASUS Z270/Z370 Strix RGB Monoblock – Nickel, (https://www.highflow.nl/watercoolin...fb-asus-z270e-strix-rgb-monoblock-nickel.html)
of EK Water Blocks EK-Supremacy EVO - Acetal+Nickel
GPU: Phanteks Glacier GTX 1080 Ti Gigabyte Aorus GPU Full Water Block with RGB Lighting
En dan heb ik nog een reservoir nodig liefst niet klein maar meer als buisvorm
met een sterke motor eraan of los een D5 of zoiets al hoorde ik daar al veel goeds over
En stevige doorzichtige slangen (wil het liefst zo strak mogelijk afwerken dat het netjes uitzien niet van dat de slangen kriskras door heel de kast lopen en of slap uitzien..) + benodigdheden voor buigen, snijden, vastzetten
En dan nog fittings en dergelijke om alles goed vast te kunnen zetten zelfs de motor en reservoir-buis.
En dan nog een Radiator met fans al weet ik niet hoe groot ik zou moeten nemen en of het ook in mijn kast past (als goed is als mijn pc zou gaan waterkoelen zou ik de standaard fans in de kast gewoon allemaal eruit kunnen halen en de radiator bijvoorbeeld aan de hele voorkant kunnen plaatsen dan zou er een grote erin kunnen de kraken x62 zit momenteel aan de bovenkant van de kast gemonteerd als de bovenkant los zou halen zou je eerst de fans zien en daaronder de radiator ervan.
Misschien nog een sensor erbij voor temps meeting van de koelvloeistof die door de kast loopt die ergens in het midden met fittings vast zou kunnen zetten? (scheelt ook met teveel programma's open hoeven staan om te zien wat de constante temps, RPM van de fans zijn)
En voor de rest weet ik niet wat ik zoal nodig heb nog zolang mijn pc maar erg goed gekoeld is voor zwaar gamen…
Misschien dat later nog zodra al dat waterkoeling een beetje onder de knie heb de reservoir vervangen met een Alphacool Eisbecher Helix Reservoir Series of als 2de buis ernaast te zetten.
Laatst bewerkt door een moderator: