• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ronald92 stelt zich even voor

Ronald92

New member
Hallo Highflow,

Voordat ik het forum begin vol te zetten met tal loze vragen wil ik mij toch eerst even voorstellen, toch wel net zo netjes :woot

Mijn naam is Ronald, en op het forum ga ik door het leven als Ronald92 (knappe kerel die mijn geboortejaar weet te raden :hmm) tevens ben ik op tweakers actief onder de zelfde user name.

Ben op het moment mijn opleiding ingenieur bouwkunde aan het afronden. Voor deze opleiding had ik een computer nodig die redelijk goed met de 3D CAD software kon omgaan. In plaats van een standaard computer te bestellen heb ik mij laten inspireren door een kameraad van me en ben ik zelf een computer gaan bouwen.

Dit was het begin van mijn zelfbouw hobby, want het is niet bij die ene computer gebleven :053:
En de systemen zijn ook stukken complexer geworden, van een simpele lucht gekoelde pc naar een custom water loop.
Echter is me eigen pc een beetje achter gebleven op het moment, om jullie een goed beeld te kunnen geven heb ik een aantal foto's toegevoegd :002:

IMG_0147.JPG
Dit is de PC in het donker, zoals hij normaal gebruikt wordt (de rode gloed in de kast is niet aanwezig in werkelijkheid)

IMG_0149.JPG
Foto om beter indruk te geven van de kast

IMG_0134.jpg
ff close up zonder het tempered glass paneel

Hieronder een specs lijstje:
CPU: i7-6700k, OC 4,6 GHZ @ 1,3v-core ( 4,7ghz zit rond 4,2v-core.. vond beetje hoge voltage voor 24-7)
GPU: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING, geen oc standaard 2ghz +
RAM: G.Skill Trident Z 3200 mhz 16GB
CPU Block: EK-Supremacy MX - Acetal
Radiator: EK- SE 240
Pomp: EK-XRES 100 Revo D5 PWM
PSU: Corsair RM650x
kast: Jonsbo UMX 4 tempered glass
Fans: Thermaltake Riing 12 RGB
opslag: Kingston HyperX Savage SSD 120GB (bootdrive)
Sandisk Ultra II SSD 960GB

Rand apparatuur:
Scherm: Dell S2716DG Zwart (27 inch 1440p scherm)
Toetsenbord en muis: CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (budget combo, wordt later nog een keer vervangen werkt nu eerst goed)
speakers: Creative Inspire A60

Ik heb plannen om dit systeem binnenkort aan te pakken/ verbeteren.
Ten eerste wil ik de EK SE-240 vervangen door een Alphacool NexXxoS ST30 , hiervoor is wel een mod nodig omdat op het moment een max radiator dikte van 26mm past, na de mod 30-31m. De reden dat ik wil doen is omdat de temperaturen toch aan de hoge kant zijn van me cpu en een SE serie radiator niet bekend staat om zijn koel prestatie.

Tevens wil ik de GTX 1070 vervangen door een gtx 1080 (2e hands) en deze ook water koelen door deze mee te nemen in de cutom loop. Hiervoor zal ik nog wel een extra rad toevoegen, echter twijfel ik of dat het een 120mm wordt of een 240mm die als intake onder in de kast zit.

Het wordt dus 240mm exhaust (boven in de kast, Alphacool NexXxoS ST30) met een 240mm intake radiator (Alphacool NexXxoS ST30)

of

Het wordt dus 240mm exhaust (boven in de kast, Alphacool NexXxoS ST30) met een 120mm exhaust radiator (Alphacool NexXxoS ST30) met 2 intake fans (met een mod probeer ik er voor te zorgen dat het 3 intake fans worden)


Als laatste wil ik de acrylaat tubing vervangen, hiervoor wil ik gekleurde acrylaat tubing van darkside gaan gebruiken.
IMG_0133.JPG
hiervan wil ik de rode en grijze tubing gebruiken.
hierdoor kan ik leuk wisselen met de kleuren en kan ik gedestilleerd water gebruiken zonder kleur toevoeging voor het koelen.

ik probeer in deze topic de ontwikkeling van mijn pc bij te houden
 
Dank je :icon_biggrin:

enige punt voor mij is de koeling dat ik die wil verbeter omdat die niet optimaal is.
wil proberen cpu en gpu onder de 65 graden te krijgen

met niet te veel lawaai als het kan haha
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Ronald92. Felicitaties 2
J Jeroen Brans stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
J Hallo Johan stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
N NLBUURMAN stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Rene Fens stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
M Morkster stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
A Alex010 stelt zich voor :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Ahtlon Ahtlon Stelt zich even voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
E Eppy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O Maurice `Outlaw3002´ Goessens stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
M MdemiC - Bob de Vries - TTU (TimeToUpgrade) stelt zich opnieuw voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
O Ophion stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
N Nassaya stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Mortum Robin "Mortum" van der Molen stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
V Virul3nt stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
M-O-D Marco a.k.a M-O-D stelt zich voor . Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 21
B Boyan stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
E Eric stelt zich (op verzoek) kort even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
E ECPowers stelt zich ffkes voor :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
RollingThunder RollingThunder stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Heai. stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
L Leon89 stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
B Bassie stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
G Geertvs stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
M Mactox stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
N Niels a.k.a Str33pje Stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
DoubleDices DoubleDices Stelt zichzelf voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
L LuHeLe stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Deutz Deutz - Wilmer stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
neorej Jeroen Beerens stelt zich dan ook maar ff voor :). Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
D Dzep stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
W0uTeR W0uTeR stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D Dwight stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
D Na lange tijd lid stelt DunceDict zich (eindelijk) voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
G Gekkehuus aka Gert stelt zicht voor; Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
mistervis007 Mistervis007 stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
soppy soppy stelt zich opnieuw voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
S sjoerd stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Erikii Erik stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
G Glaxo stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Das Experiment Remy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
mufunyo Muf stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
PasLis Pascal stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 34
M Matthijs stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
soppy soppy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
C Cmaster80 stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
O Me <- Oneshotk stelt zich voor :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
Ianovski Ianovski stelt voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Nerd1979 Nerd1979 stelt zich voor.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan