• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

RoG_RooM mod!!

ter vebetering het zijn/ worden er 6, maar ik leg uit waarrom zoveel ik heb op mijn 3 grote schermen eyefinity draaien voor het gamen en die kleinen erboven is dan voor e-mail en temps etz. de touchscreen komt naast mijn bed te hangen en hiermee kan ik mijn beamer aanstuiren als ik savonds film ga kijken en als music player als ik ik bed lig en ik heb er nooit meer dan 4 tegelijk aanstaan want het is of windows7 + eyefinity of het is windows8 + touchscreen en beamer.

en aangezien ik mijn eyefinity setup niet kwijt wil moet ik een eyefinity 6 kaart hebben, en ben nu bezig om aan geld te komen voor de 7970 van asus.
 
Update!!!

ik zou op mijn verjaardag de 22ste mijn update plaatsen maar het is nu pas geworden (23ste).
gelukkig vier ik het volgende week pas in het weekend en heb ik nog 5 dagen om de puntjes op de ï te zetten.

mijn speakers installatie: 2.0 setje met jacksplitter naar de subwoofer en 2x 120watt boxen komt voor op mijn kamer prima geluid uit.
voordeel is dat hij meerdere inputs heeft waardoor ik er ook mijn playstation en ziggo tv kasje en losse mp3 op kan aansluiten en met 1 draai aan de knop kan switchen.

LHoGqh.jpg


0NPc9h.jpg


bJ1VYh.jpg


zoals creative dat zegt: linker kanaal:
daTi3h.jpg


zoals creative dat zegt: rechter kanaal:
WmpWEh.jpg


witte boxje op de versterker is de controller van de subwoofer boxje zelf heb ik losgekoppeld.
de subwoofer zit ondertussen onder mijn bed vastgeschroefd zodat de mensen beneden er minder last van hebben.
n2yCRh.jpg


mK1vah.jpg



Ik ben aan 2 schuim matrassen kunnen kopen van 200x80cm en dit was de perfecte maat voor mijn rugkussens!
een van de rugkussens moest 200x 80 zijn en de andere 100x80, dus van de 2de meteen de helft afgezaagd.
UbIpah.jpg


lelUch.jpg


NmAtfh.jpg



2DrQCh.jpg


en de andere pasten er gewoon meteen achter:
0PV0Ih.jpg


Bekleden van de kussens zie je later eerst de beamer!!!
Acer K330 LED 1280x800


Dit is mijn eerste eigen beamer en vind het beeld echt geweldig voor deze prijs. ik heb sterk zitten twijfelen tussen een gewone 1080p beamer of deze 720p led beamer maar door de 20.000 branduren ben ik toch voor de LED gegaan en heb er Zeker geen spijt van door de velen aansluitingen kan ik makkelijk computer/ laptop/ playstation/ ziggo tv erop aansluiten en kan makkelijk switchen met de afstandsbediening.

erg mooi en compacte beamer die een stuk kleiner is dan de beamer die ik gewend ben van school, en er zaten zelf 3 voeding kabels bij voor verschillende landen!
y2AEuh.jpg


FVNQNh.jpg


jtPoUh.jpg


4CaMMh.jpg


f1Ucqh.jpg



ik wou hem natuurlijk meteen testen dus dan maar op een kruk op mijn bed, als projectiescherm heb ik van een laken een pvc buis een een "oprol buis van een rolscherm" een scherm gemaakt dit had ik al tijdje geleden gedaan toen ik een saw marathon hield. daar heb ik dus wel geluk mee anders zou ik nu ook nog een scherm moeten kopen.


over de beeldkwaliteit kan ik weinig zeggen want het is mijn eerste beamer en met foto's is dat ook niet goed te fotograferen, als iemand het wild zien moet hij maar langskomen ;)
WIOi6h.jpg



mijn oude tv steun weer tevoorschijn gehaald en opgehangen, en een buisje voor de kabels omheengedaan:

mGcQKh.jpg


KXTLHh.jpg


suMYBh.jpg



dan nu mijn touchscreen:

Medion 21,5inch fullhd multi-touch.
Erg tevreden over hij doet wat hij moet doen en verder weinig over te vertellen:

6S7n3h.jpg


mooie actie foto met de hond:
4ABjWh.jpg


ELY6fh.jpg


rfLlNh.jpg


OVO8Kh.jpg



Aan de achterkant wou ik de steun en de onderkant eraf hebben zodat ik hem makkelijker op kan hangen.
ik zag aan de binnenkant van de steun 2 mooie moeren zitten en ben die er heel voorzichtig los gaan draaien zonder dat het plastic kapje zou breken. toen ik ze beiden los had kwam ik erachter dat dit de verkeerde moeren waren en dat het kapje er gewoon afgeschoven kon worden en dat hij met 2 kruiskop bouten vast zat :eusa_wall:

sdadLh.jpg



2 plaatjes geknipt voor de ophang steun waar ik hem in en uit kan schuiven zodat hij ook als tablet gebruikt kan worden op mijn bed. en zwart gespoten natuurlijk:
sdadLh.jpg


3BaUbh.jpg


YplmHh.jpg


achter op het scherm gemonteerd met 4 mouren M4 en een paar ringetjes ertussen zodat hij er iets boven zit:
7LUDXh.jpg


rxI2Ih.jpg


Ic54Oh.jpg


de andere kant gewoon op de muur geschroefd met pluggen en 6 schroeven:
mDhewh.jpg


Jt1f3h.jpg


4OzQOh.jpg


meteen even kabel aangesloten van 5m direct naar mijn computer om te kijken of hij het deed en jep hij doet het nog xD.
en als hij ernaast ligt:
6Lwmuh.jpg


uszquh.jpg


en voor de mensen die het goed zagen, Ja dat is windows 8 en het werkt uitstekend!




De rode streep op de muur tussen het zwart en wit worden houten balken bekleed met rood fleece.
dit zijn de balken onder een schuurmachine.
2PXVnh.jpg


c0yInh.jpg


schuinen kanten aan gemaakt met de bovenfrees en een gat in gefreesd + gleufje voor de schroeven zodat ik ze kan ophangen en weg kan halen.
zTni3h.jpg


NQqIuh.jpg



xskmah.jpg


FXU4eh.jpg


rubKJh.jpg


s4v15h.jpg


om de balken moet nog rood fleece maar daar had ik vandaag geen tijd meer voor vanwegen verjaardag, dus dat word morgen of overmorgen.

verder met de bekleding van de kussens hier heb ik niet heel veel foto's van want leek me niet heel interessant en ben ik vergeten.

het grote matras:
SHpeSh.jpg


kleine zitkussen 100x50:
6QyTRh.jpg


grote zitkussen 58x90:
TxPgUh.jpg


het maken van de hoezen heb ik samen met mijn moeder (nogmaals bedankt) en een naaimachineen en een of andere lockmachine gedaan, die dingen hebben zoveel knopjes en gaat zo snel daar moet wel een I7 inzitten!
QL9L9h.jpg


vP4wwh.jpg


de lockmaschine voor de randjes:
CQUTDh.jpg


en dan nu het resultaat:
Y5ofxh.jpg


LRj2Dh.jpg


gzyXMh.jpg


tgXhOh.jpg


en nog een foto van de beamer:
Ib9IAh.jpg


RKNp7h.jpg


AgQcRh.jpg

Ny0b5h.jpg


Even een screeny van mijn touchscreen:
Linker scherm is mijn beamer en dan heb spotify openstaan voor de muziek rechtsboven in beeld is mijn excel bestand waarin al mijn films staan en als ik op eentje druk gaat hij hem meteen afspelen en de Rog creative sound controller zodat ik op een leuke manier mijn volume kan regelen. en bij vlc player heb je een vinkje bij " video intergreren in interface" hierdoor kan je de besturen op een ander scherm zetten dan waardat hij afspeeld!, nu alleen nog even een eigen interface maken voor vlc zodat hij bij het rog thema past.

dat was het bijna voor vandaag alleen nog even mijn irritaties:

nHTznh.jpg


5OJIEh.jpg


er komt nog een update met final pictures geschoten met een veel betere camera en dan meteen even filmen!
 
Ziet er netjes uit!!! Zeker voor een 17jarige. heb je een goede inzicht, en weet je duidelijk wat je zelf wilt!!!
Moet zeggen toen ik die leeftijd had :p sleutelde ik meer aan me brommers oid.. Dan dat ik me met me kamer bezig hield :p Maar alsnog, Heel netjes gedaan!!
 
Ik dacht dat ik deze foto's al had geupload maar blijkbaar niet.....

Ik heb van de overige fleece dekens stroken geknipt en deze op de planken geniet en weer aan de muur gehangen:

3sMQr.jpg


6Sx3r.jpg


http://i.imgur.com/J4jD5.jpg[IMG]

[IMG]http://i.imgur.com/nHLOH.jpg



Heb van mijn vriendin een satijnen dekbedhoes gekregen voor mijn verjaardag :113:,
Erg bedankt Sandra :054:

gKRek.jpg



en meteen wat kussens gehaald bij de ikea.
UViSA.jpg


DU26P.jpg




dit waren de foto's tot nu toe en hoe het er nu uitziet.
ik ben nog aan het wachten op een deal extreme bestelling zodat ik mijn kabels mooi kan wegwerken.
ik ben ook op zoek naar een electrisch projectie scherm van minimaal 170cm breed maar wil er eigenlijk niet meer dan 200euro voor betalen. dus mocht iemand een tip hebben laat maar weten!

er zullen over een tijdje wel weer foto's bij komen als ik een betere camera kan lenen en een mooier scherm heb.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in begin erg amateuristisch vond , maar nu alles mooi samen valt kan ik niks anders zeggen dan: WOW ! ik vind het erg mooi gedaan allemaal vooral die rode dekens, wat een naai werk zal dat zijn geweest zeg.
Ga je nog iets met die buizen doen bv. zwart spuiten of laat je je zo want zo zie het er ook erg mooi en stoer uit :)
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in begin erg amateuristisch vond , maar nu alles mooi samen valt kan ik niks anders zeggen dan: WOW ! ik vind het erg mooi gedaan allemaal vooral die rode dekens, wat een naai werk zal dat zijn geweest zeg.
Ga je nog iets met die buizen doen bv. zwart spuiten of laat je je zo want zo zie het er ook erg mooi en stoer uit

Bedankt!!!
en inderdaad het was best wel veel naai werk gelukkig dat mijn moeder wou helpen.
en ik zat er ook aan te denken om de buizen zwart te maken maar dat vind ik het effect van de buizen wegnemen en ik heb aan mijn andere kant van mijn kamer traanplaat behang (op bepaalde stukjes) en daar staat het nu ook heel mooi bij!.
 
V2 2013

Na weer een jaartje verder te zijn na het afronden van mijn slaap/bioscoop kamer zijn er toch nog een aantal punten die ik wil veranderen.
Als je dit log nog niet had meegekregen raad ik je aan om ook nog even naar de eerste paar pagina's te kijken en te genieten van de foto's.

Ik heb deze keer geen heel ontwerp in mijn hoofd zitten van alles maar ga gewoon dingen aanpassen die me toch nog niet bevallen en die ik anders zou willen hebben. dus ik zou zeggen geniet er van en haper niet met reageren als als je ideeën hebt of iets te zeggen/vragen hebt.

als eerst heb ik mijn bureau maar leeg gemaakt omdat ik mijn computer onder mijn bureau wil hebben ipv op het 2de stukje bureau waar hij eerst stond zodat ik minder extension kabels nodig heb en dat hij minder in de weg staat.
na het leeghalen van mijn bureau en tijdelijk weghalen van 2de bureau ben ik mijn muren eronder zwart gaan verver zodat dit niet zo erg opvalt en de nadruk meer komt te liggen op de rest van mijn kamer als je binnenkomt en het zier er een stuk cleaner uit zo:

ZOAusyX.jpg


abP8Grl.jpg


EdwSMak.jpg


gCcJnNl.jpg



ik erger me er nu al een lange tijd aan dat mijn schermen nog op de poten staan en niet gewoon los boven het bureau hangen. Een beugel kopen was ik zoizo niet van plan van wegen de prijs en dat het merendeel tocht nog een poot in het midden heeft.
I had er al een tijdje over gedacht om er zelf een te maken maar eigenlijk waren alle ideeën en ontwerpen die ik had onpraktisch of teveel werk. pasgeleden kwam ik op het idee om de hele constructie gewoon te maken van een hoeklijn en 3 plaatjes van ijzer gebogen in de goeie hoeken.

meteen aan de slag gegaan met de volgende foto;'s als resultaat (ik denk dat de foto's vanzelfsprekend zijn):

0SPYczk.jpg


kI6HCSj.jpg


Aw2C9nj.jpg


ixyVxBX.jpg


j5LvyHd.jpg



de plaat voor de 3 kleinere plaatjes voor mijn schermen in ieder plaatjes 6 gaatjes gemaakt van ieder 5mm.

jwUfies.jpg


E7UUV58.jpg


utOffSe.jpg



de plaat voor het middelste scherm in het midden uitgelijnd en vast gelast.

tGdrjRJ.jpg


de buitenste 2 plaatjes alvast aan de schermen monteren
onP6qES.jpg


daarna de schermen opstellen en dmv een waterpas recht zetten en buitenste 2 plaatjes aftekenen.

nNDVOep.jpg


na het aftekenen alles losgemaakt en die 2 plaatjes ook vastgelast met als resultaat:
wuFUzf3.jpg


van een buisje op een plaatje 2x een steun gemaakt waarme de schermen tussen de 2 muren naast mijn bureau klemmen/ va
f7l8r4I.jpg


Drc2kuW.jpg


de steunen met lijmklemmen op de het geheel gezet en daarna vastlassen:
dTqdAZk.jpg


de monitoren ontdoen van de (veel te grote) voeten.
gewoon 4 schroefjes los draaien en dan kan het scherm geheel van de voet dus niet echt aan gedacht om foto's te maken
BDQG1aB.jpg


monitor steun tussen de muur klemmen en vastschroeven.
Ww4VWiV.jpg


maYTGu0.jpg


ik bezig met dezelfde soort boutjes zoeken die niet te lang zijn.

IkkkOZn.jpg


uD1BkEC.jpg



HEvduaT.jpg



jsiaIQC.jpg



mijn pc in de NZXT vulcan case ondertussen wel toe aan een sketchbuild pc mod maar na 1,5 jaar nog steeds het definitieve ontwerp nog niet af :071::071:

hHdbGL8.jpg


extra bureau weer terug geplaats en pc onder het bureau ipv erop:
h4dzqwW.jpg




een stuk schuim dat nog over was van mijn custom matras ingepakt in een zwart laken en dat onder mijn bureau als voetkussen en als "kabel verberger" te gebruiken. hierachter zit ook een switch voor als iemand eventueel playstation mee zou nemen en voor mijn laptop.

iuOZ4TV.jpg


SWVI2zQ.jpg


H9RXLx1.jpg



nadat mijn pc/speakers en schermen een tijdje allemaal zijn losgekoppeld zijn alle kabels in een mooie knoop terecht gekomen....
6wm6OY8.jpg


nadat alles aangesloten zat kon ik weer lekker gamen :D
HCcPGIo.jpg



als teaser voor de volgende update alvast deze afbeelding:
IDxX2YD.jpg



tot volgende update :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
Sanders Bykski RTX 4070 Ti ROG Strix HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Jason EK-Quantum Momentum² ROG Crosshair VIII Extreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
Jason EK-Quantum Momentum ROG Maximus XII Hero - D-RGB - Plexi & Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Momentum ROG Rampage VI Encore D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
M Levertijd Lian Li PC-11 WGX ROG HighFlow Webshop 4
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
U Lian Li PC-O11WGX ROG Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Renect Renect - Fernando - TT Xaser III (RoG edition) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Vannos [VERKOCHT] Asus Oc Station ( rog ) Verkocht 5
NAVYVIPER [GEZOCHT]ROG sticker Gevonden 4
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Asus ROG G46VW Gaming laptop HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
L ROG Bloodshed Gallery & Build Logs 14
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
D [IN-ACTIVE] Asus rog oc station Gevonden 0
dark viper zwolle Rog-zero Gallery & Build Logs 2
sir serial RoG WarMachine Gallery & Build Logs 239
Luculenus RoG LightningStoneX79. Gallery & Build Logs 130
Legendary1985 [VERKOCHT]--Nieuw in doos-- Asus ROG MATRIX 5870/2DIS/2GD5 Verkocht 3
Colossus Asus RoG GPU - Radeon 5870 "Matrix" 2Gb Hardware & Software 3
Vannos ROG oc controller Hardware & Software 10
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Sw333t Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830 QWERTY HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
Freddy Mod cambio v3.5 / shifter / handbrake logitech g25 g27 g29 g920 – improved feel HighFlow Product Reviews 10
A PC mod profielwerkstuk Gallery & Build Logs 10
S First TIme waterkoeling mod Advies Waterkoeling Setup 3
S Reservoir D5 mod Waterkoeling 11
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R afmetingen bitspower d5 mod kit Waterkoeling 2
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan