Update!!!
ik zou op mijn verjaardag de 22ste mijn update plaatsen maar het is nu pas geworden (23ste).
gelukkig vier ik het volgende week pas in het weekend en heb ik nog 5 dagen om de puntjes op de ï te zetten.
mijn speakers installatie: 2.0 setje met jacksplitter naar de subwoofer en 2x 120watt boxen komt voor op mijn kamer prima geluid uit.
voordeel is dat hij meerdere inputs heeft waardoor ik er ook mijn playstation en ziggo tv kasje en losse mp3 op kan aansluiten en met 1 draai aan de knop kan switchen.
zoals creative dat zegt: linker kanaal:
zoals creative dat zegt: rechter kanaal:
witte boxje op de versterker is de controller van de subwoofer boxje zelf heb ik losgekoppeld.
de subwoofer zit ondertussen onder mijn bed vastgeschroefd zodat de mensen beneden er minder last van hebben.
Ik ben aan 2 schuim matrassen kunnen kopen van 200x80cm en dit was de perfecte maat voor mijn rugkussens!
een van de rugkussens moest 200x 80 zijn en de andere 100x80, dus van de 2de meteen de helft afgezaagd.
en de andere pasten er gewoon meteen achter:
Bekleden van de kussens zie je later eerst de beamer!!!
Acer K330 LED 1280x800
Dit is mijn eerste eigen beamer en vind het beeld echt geweldig voor deze prijs. ik heb sterk zitten twijfelen tussen een gewone 1080p beamer of deze 720p led beamer maar door de 20.000 branduren ben ik toch voor de LED gegaan en heb er Zeker geen spijt van door de velen aansluitingen kan ik makkelijk computer/ laptop/ playstation/ ziggo tv erop aansluiten en kan makkelijk switchen met de afstandsbediening.
erg mooi en compacte beamer die een stuk kleiner is dan de beamer die ik gewend ben van school, en er zaten zelf 3 voeding kabels bij voor verschillende landen!
ik wou hem natuurlijk meteen testen dus dan maar op een kruk op mijn bed, als projectiescherm heb ik van een laken een pvc buis een een "oprol buis van een rolscherm" een scherm gemaakt dit had ik al tijdje geleden gedaan toen ik een saw marathon hield. daar heb ik dus wel geluk mee anders zou ik nu ook nog een scherm moeten kopen.
over de beeldkwaliteit kan ik weinig zeggen want het is mijn eerste beamer en met foto's is dat ook niet goed te fotograferen, als iemand het wild zien moet hij maar langskomen
mijn oude tv steun weer tevoorschijn gehaald en opgehangen, en een buisje voor de kabels omheengedaan:
dan nu mijn touchscreen:
Medion 21,5inch fullhd multi-touch.
Erg tevreden over hij doet wat hij moet doen en verder weinig over te vertellen:
mooie actie foto met de hond:
Aan de achterkant wou ik de steun en de onderkant eraf hebben zodat ik hem makkelijker op kan hangen.
ik zag aan de binnenkant van de steun 2 mooie moeren zitten en ben die er heel voorzichtig los gaan draaien zonder dat het plastic kapje zou breken. toen ik ze beiden los had kwam ik erachter dat dit de verkeerde moeren waren en dat het kapje er gewoon afgeschoven kon worden en dat hij met 2 kruiskop bouten vast zat :eusa_wall:
2 plaatjes geknipt voor de ophang steun waar ik hem in en uit kan schuiven zodat hij ook als tablet gebruikt kan worden op mijn bed. en zwart gespoten natuurlijk:
achter op het scherm gemonteerd met 4 mouren M4 en een paar ringetjes ertussen zodat hij er iets boven zit:
de andere kant gewoon op de muur geschroefd met pluggen en 6 schroeven:
meteen even kabel aangesloten van 5m direct naar mijn computer om te kijken of hij het deed en jep hij doet het nog xD.
en als hij ernaast ligt:
en voor de mensen die het goed zagen, Ja dat is windows 8 en het werkt uitstekend!
De rode streep op de muur tussen het zwart en wit worden houten balken bekleed met rood fleece.
dit zijn de balken onder een schuurmachine.
schuinen kanten aan gemaakt met de bovenfrees en een gat in gefreesd + gleufje voor de schroeven zodat ik ze kan ophangen en weg kan halen.
om de balken moet nog rood fleece maar daar had ik vandaag geen tijd meer voor vanwegen verjaardag, dus dat word morgen of overmorgen.
verder met de bekleding van de kussens hier heb ik niet heel veel foto's van want leek me niet heel interessant en ben ik vergeten.
het grote matras:
kleine zitkussen 100x50:
grote zitkussen 58x90:
het maken van de hoezen heb ik samen met mijn moeder (nogmaals bedankt) en een naaimachineen en een of andere lockmachine gedaan, die dingen hebben zoveel knopjes en gaat zo snel daar moet wel een I7 inzitten!
de lockmaschine voor de randjes:
en dan nu het resultaat:
en nog een foto van de beamer:
Even een screeny van mijn touchscreen:
Linker scherm is mijn beamer en dan heb spotify openstaan voor de muziek rechtsboven in beeld is mijn excel bestand waarin al mijn films staan en als ik op eentje druk gaat hij hem meteen afspelen en de Rog creative sound controller zodat ik op een leuke manier mijn volume kan regelen. en bij vlc player heb je een vinkje bij " video intergreren in interface" hierdoor kan je de besturen op een ander scherm zetten dan waardat hij afspeeld!, nu alleen nog even een eigen interface maken voor vlc zodat hij bij het rog thema past.
dat was het bijna voor vandaag alleen nog even mijn irritaties:
er komt nog een update met final pictures geschoten met een veel betere camera en dan meteen even filmen!