Update
Ik noem het wel een update maar eigenlijk heb ik weinig vooruitgang gemaakt... eerst even wat ik al wel heb en daarna wat er niet goed is.
Ik heb mijn oude matras in stukken gezaagd zodat over de hele bodem van mijn bed matrassen liggen.
mijn moeder is deze week vrij van haar werk dus kan ik haar lekker aan het werk zetten met het maken van mijn bed hoezen van het roden fleece:
dus nu hoef ik daar alleen nog even een matras voor te zoeken die past als rugkussens (of los koud schuim bestellen).
maar dan komt hier mijn grote probleem waarmee ik de laatste paar weken mee zit te kloten.
een van mijn medion schermen geeft over hdmi gewoon geen beeld meer (waarschijnlijk kapotte aansluiting).
via de dvi poort geeft hij beeld maar allemaal rode pixels die meebewegen met het beeld dus ligt niet aan het scherm en hij geeft in schermeigenschappen de naam niet meer aan en de verkeerde max resolution.
hierdoor kan ik geen eyefinity draaien en mijn pc word oppeens super sloom als ik dit scherm heb aangesloten.
hier 2 afbeeldingen van het probleem en daarna wat ik al wel/ niet heb geprobeerd en waarom ik het zo raar vind.
+ ik heb al allemaal nieuwe kabels gekocht en bleek het zelfde probleem nog te hebben.
kabels of computer uitgang kan het niet aan liggen want heb iedere opstelling met andere schermen geprobeerd en werk wel.
+aan de poorten op mijn gpu kan het ook niet liggen (6x mini displayport) omdat mijn andere 2 zelfde schermen ook werken op alle 6 de poorten en dit scherm op geen van de 6 meer.
dit zijn de opstellingen die ik al heb geprobeerd. (andere 2 schermen doen het overal)
5870 eyefinity 6 eddition ( verkeerd beeld en max res):
mini-displayport ==> active dvi > scherm.
mini-displayport ==> dvi > scherm.
mini-displayport ==> active hdmi ==> dvi > scherm.
mini-displayport ==> hdmi ==> dvi > scherm.
7870 iceQ(verkeerd beeld en max res):
mini-displayport ==> active dvi > scherm.
mini-displayport ==> dvi > scherm.
mini-displayport ==> active hdmi ==> dvi > scherm.
mini-displayport ==> hdmi ==> dvi > scherm.
displayport ==> active dvi > scherm.
displayport ==> dvi > scherm.
displayport ==> active hdmi ==> dvi > scherm.
displayport ==> hdmi ==> dvi > scherm.
dus toen dacht ik dan moet het scherm kappot zijn maar via laptop doet hij het wel gewoon goed:
5470(laptop):
hdmi ==> dvi > scherm
dus dan maar vga uitgang:
5870 eyefinity 6:
mini displayport ==> displayport ==> active vga addapter (hij krijgt gewoon beeld maar een max resolution van 1600x1200 en word niet herkend als medion monitor.
laptop vga ==> scherm:
gewoon beeld resolution van 1920x1200 en word herkend als medion scherm.
pc van ouders:
gewoon beeld resolution van 1920x1200 en word herkend als medion scherm.
dus mijn conclusie is dat mijn scherm het niet doet in combinatie met een displayport addapter. ik heb geen idee hoe dit kan en heb niemand gesproken die dit kan uitleggen maar een ander probleem kan ik niet bedenken.
ik heb al een mailtje naar medion gestuurd om iets te regelen dat ik niet voor 200euro nieuw scherm hoef te kopen maar dit heeft ook niks opgeleverd. heb deze schermen al paar jaar staan en ben tot nu toe tevreden geweest over medion maar is wel jammer want dit scherm is nu helemaal niet meer te koop ook niet bij de webshop van medion.
heb hier nog een oplossing voor en dat is nieuwe gpu kopen.
ik zit te denken aan de 7970 eyefinity 6 van asus:
want dan kan ik hem aansluiten op de gewoone dvi aansluiting en hopen dat dat gewoon werkt omdat er dan geen adapter tussen zit. of weet iemand anders een goekopere kaart die er beetje goed uitzien met eyefinity 6 en niet alleen maar displaypoorten? ik weet namelijk ook niet echt of deze kaart zijn prijs waard is qua stats.
maar voor 22/10/2012 aan 400 euro komen is ook nogal lastig, dus ben hier even oplossing voor aan het zoeken.
als iemand tips heeft zijn ze HEEL welkom.
PS: heb al wel een beamer kunnen kopen want dat zat in mijn geld planning maar nieuwe gpu niet :085::085:, over deze beamer zal ik meer plaatsen in de volgende update!