• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ROG oc controller

Vannos

upgrading.......
Vandaag binnen gehad vanavond het boeltje geinstalleerd Ook Rampage II extreme. Toch werkt ie niet direkt ( bij mij dan ). Als ik een leeg profiel laad dan krijg ik dit

2jfbtrm.jpg


lijkt me nou niet echt gezond zelfs als ik nieuwe profile,s er in zet dan laad hij 5735mhz op de cpu . maar via cpu-z blijft ie gewoon stock staan.
 
Asus heeft de OC station nog niet vrijgegeven in Europa.

Deze die jij nu hebt is per schip in nederland gekomen vanuit amerika ofzo.
De oc station is nog niet compatible met de mobo enkel op 1 amd mobotje.

Dus ff wachten op een bios update die wellicht redelijk snel zou komen:)
 
Het is een zeker een goed hebbedingetje hij ziet er goed strak uit afwerking in zeer goed ( heb het folie nog op het scherm zitten). Zelf heb ik hem naast me kast staan doordat ik geen bays meer over heb. Je zou denken zo,n raar kastje naast je kast dat het niet mooi staat maar vind het zelf wel wat hebben. De werking van de controller is zeer simpel gehouden met totaal vier knoppen op het station dat zijn de volgende vier: Aan/uit , Ok , Back en de laatste draaiknop om de getallen me op te krikken.

Daarnaast zijn er best wat optie,s in het menu van de controller om zelf mee aan de slag te gaan. Dat zijn de volgende optie,s:

15nritv.jpg


Het spreek voorzich wat je kan de met de optie voltage. De voltage,s aanpassen van Vcore, PLL, QPI, IOH, IOH, PCIe, ICH, ICH PCIe, Dram bus.

De Frequency zegt ook al genoeg het volgende wat aangepast kan worden is:
Ratio, BCLK Speed, DRAM, PCIe. Zelf kan ik alleen de bclk speed aanpassen puur oc op de cpu dram gaat automatisch mee.

Fan speed is voor het aflezen van de CPU speed of overige fans die op het moederbord aangesloten zitten.
Of op de Controller zelf.

dit zelfde geld voor de Temperature. Ze het volgende aan: CPU, MB, NB, SB

Nu de optie Preformance. Hierbij horen de volgende programma,s die in windows draaien. EPU 6 engine en CPU level up
Bij EPU 6 engine heb je keuze uit een aantal modus. Auto modus, Turbo modus , High max preformance modus en de energie besparende modus: , midium powersaving, Max powersaving modus. Met de powersaving modus clock je de cpu terug dus dit is geen Overclock mode. Wat wel overclock mode is High max preformance.

De laatste optie in het menu Settings. Bij de deze optie kan je je oc profiel opslaan en ook weer laden. Ook nog een optie is het bekijken van je systeem hierbij moet je denken aan wat voor cpu je hebt, Ram, GPU, OS. En als laats zit er nog een warning sound op. Bij de temperature kan je bijvoorbeeld een max temp aangeven bij de cpu gaat die temperatuur over jou ingestelde temperatuur gaat het alarm af. Ja ook hier keuze uit 4 sounds.

Om nog even terug te komen op de optie fan speed. Je kan 4 eigenfans aansluiten op de controller en zelf de snelheid regelen. En als afsluiting van deze ( revieuw ) kan je de controller gebruiken als Slideshower. Je kan je eigenfoto,s doormiddel van het stuurprogramma invoeren in de controller. Ga via de controller naar de optie settings en je klikt daar op slidshow. Zo komen je eigen foto,s voorbij.

2uxxvkh.jpg

Dit kon natuurlijk niet missen de tijd + datum erg handig.

En zelf ben ik heel tevreden met die apparaat.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt man ziet er goed uit!

je hebt het over foto's als slideshow laten zien, maar het is (nog) niet mogelijk op WMP erin te voegen denk ik?

in ieder geval een erg leuke gadget wat iets is voor sinterklaas of freddy doet 10x inkopen :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
Sanders Bykski RTX 4070 Ti ROG Strix HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Jason EK-Quantum Momentum² ROG Crosshair VIII Extreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
Jason EK-Quantum Momentum ROG Maximus XII Hero - D-RGB - Plexi & Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Momentum ROG Rampage VI Encore D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
M Levertijd Lian Li PC-11 WGX ROG HighFlow Webshop 4
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
U Lian Li PC-O11WGX ROG Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Renect Renect - Fernando - TT Xaser III (RoG edition) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Vannos [VERKOCHT] Asus Oc Station ( rog ) Verkocht 5
NAVYVIPER [GEZOCHT]ROG sticker Gevonden 4
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Asus ROG G46VW Gaming laptop HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
L ROG Bloodshed Gallery & Build Logs 14
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
D [IN-ACTIVE] Asus rog oc station Gevonden 0
dark viper zwolle Rog-zero Gallery & Build Logs 2
sir serial RoG WarMachine Gallery & Build Logs 239
Luculenus RoG LightningStoneX79. Gallery & Build Logs 130
Legendary1985 [VERKOCHT]--Nieuw in doos-- Asus ROG MATRIX 5870/2DIS/2GD5 Verkocht 3
Colossus Asus RoG GPU - Radeon 5870 "Matrix" 2Gb Hardware & Software 3
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Amber5 ARGB Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XE X360, X1, X Elite 1&2 to PS4 Controller Super Converter Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Fan & RGB controller Cases en Modding 1
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan