• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ROG Bloodshed

Linchpin

New member
Hallo iedereen,

men naam is Dieter en ik woon in Belgie.
Door dit forum ben ik zelf geinteresseerd geraakt door modding en waterkoeling dus ga ik me zelf wagen aan mijn eerste build:)
De naam van het project wordt wss ROG Bloodshed. De naam heb ik gekozen vanwege het kleurenthema (Rood/Zwart) en vanwege het feit dat in de meeste games wel een beetje bloed wordt verspild:016:

Welke Hardware?

Case: Obsidian 800D
Voeding: Corsair AX-1200
MOBO: Asus ROG Formula V
Geheugen: momenteel Corsair vengeance 8gb @1600 Mhz, dit wordt wss vervangen door Corsair Dominator GT
Proc: Intel I5-3570K (@3.8Ghz atm, wordt hoger eenmaal WC besteld is)
HDD: Samsung Spinpoint 500 Gb + SSD OCZ vertex 4 256Gb als bootdrive
GPU: 2* EVGA 580 GTX 1.5Gb

Waterkoeling is nog niet helemaal zeker hoe ik het ga doen enzo maar deze wordt zoiezo eind deze maand besteld:)
Zekere zaken van WC: Laing D5 + toch een Bay res bij nader inzien, 240 rad + 360 rad, en als de nieuwe BP schroeffittingen binnenkomen binnenkort wss deze (http://www.thekoolroom.com/uploaded/public/4f9e2706e91a66.19963062.jpg)

Fotos van alles zullen vanavond of in de loop van de week komen


Mijn idee is dus om de HDD rack onderin eruit te halen en zelf een custom midplate te maken met acryl.
Heel de binnenkant, buiten het MOBO tray wordt aangepakt met zwarte en UV rode acryl. waarij er accenten uit het zwarte acryl zullen worden gesneden waardoor het UV rood oplicht en zichtbaar wordt.
Een voorbeeld hoe ik het graag wil is bijgevoegd.
De rode lijn is dus de UV lijn, en deze volgt de lijn vanuit het MOBO. Aan de rechterkant van het MOBO wil ik ook nog UV rode bloodspatten aanbrengen. Hoe ik dit ga doen? Goeie vraag, ik ben er nog niet uit :question:. De ATX en PCI kabels zal ook nog iets appart bij gebeuren. In de bijgevoegde foto zie je dus eigenlijk alleen maar de voorkant. Ik ga dus in men midplate (rood+zwart op elkaar met zwart als zichtbaar zijnde) gaten boren en deze hier doorsteken zodat ze de kleurencombo van men sleeves goed volgen. (Dit is al een sgedaan in een paar mods) Ik zou graag de gaten in de zwarte acryl iets bredere boren dan die in het rode zodat daar ook kleine UV cirkels tevoorschijn komen. Hetzelfde bij de ATX pluggen. Met de middenste HDD cage en drivebays wil ik ook nog rode accenten aanbrengen al weet ik nog niet goed hoe ik dit ga doen.

25s98hl.jpg


Dit is dus men globale idee, feedback zou leuk zijn:p Eerste bestelling gebeurt eind deze maand, dus dan zal ik pas verder kunnen met de eigenlijk build... Zolang zal ik fotos uplaoden van de hardware en hoe de case er nu voor staat.
 
Nog een RoG freak :D

Leuk idee..succes met je mod..ik volg um :)

Haha freak... je klinkt als men vriendin ...:012:
Ja ideetjes moeten wel nog verder uitgewerkt worden in verband met de mogelijkheid in real life. (theorie werkt niet altijd in praktijk...)

Kleine update BTW:

Ik ga waarschijnlijk zelf een bay reservoir maken met acrylplaten.
Kijk naar de foto en dan zie je wat ik bedoel. De zwarte rechthoeken zijn zwarte acrylpanelen (D'uh xD) en de rode de rode...(opnieuw D'uh)
het res zelf beslaat 1 bay maar in totaal beslaat het 2 bays. Waarom? wel dit is zodat ik eronder de pomp kan monteren. Zodat hij recht onder het res ligt:) bovenop het res komt dan de fillport. de voorkant ziet er raar uit ik weet het...
De bedoeling is dus dat ik een stuk brushed alu kan laten graveren zodat Bloodshed er in staat. Dit wordt dan opgelicht door 2 UV leds (de paarse bolletjes op men tekening)
Wat denken jullie? denk wel dat het vet wordt als het mogelijk is:p ALS... Als klinkt goed...
http://i47.tinypic.com/25irkmx.jpg
 
wat ik zelf mooier vind (en al helemaal in een 800D/plenty space) is een Tube reservoir en dan een aparte pomp onderin bijvoorbeeld.

voorbeeld (deze foto is van een pc die ik samengesteld heb in een 650D dus kleiner dan jou kast) :

cWhqi.png


Dat komt mooi in zicht en houd je de bays vrij voor spelers/branders en fancontrollers
 
wat ik zelf mooier vind (en al helemaal in een 800D/plenty space) is een Tube reservoir en dan een aparte pomp onderin bijvoorbeeld.

voorbeeld (deze foto is van een pc die ik samengesteld heb in een 650D dus kleiner dan jou kast) :

cWhqi.png


Dat komt mooi in zicht en houd je de bays vrij voor spelers/branders en fancontrollers

Een tube reservoir komt er wss zoiezo in al is het maar voor de show=D het is gewoon een gedachtje dat ik heb.
En ok je hebt gelijk van die vrije drivebays, maar kom je hebt er vijf, waarvan ik er maar 2 ga gebruiken... scythe fancontroller en men bluraycombo. Dan heb ik er nog altijd 3 vrij he =D
 
Kleine Update!

Vanavond komen er normaal gezien de fotos van het grotendeel van de kabels die ik heb gesleeved. Ik moet nog een deel doen van de 24pin, PCI kabels en CPU kabel (+sata power connectors)
Ook komen er fotos van hoe de case er momenteel bijstaat.

Eerste bestelling die ik ga doen bij Highflow eind van de maand : Winkelwagens :: eerste aankoop - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik miss de XSPC blok ga nemen voor de CPU te koelen , de EK van in het winkelmandje of de EK nikkel + PLEXI met ledjes erin... (Suggesties?)
Voor de rest heb ik alles denk ik voor mijn processor al koel te houden.
Ook ga ik proberen van vanavond in Sketch up mijn PC met acrylpanelen af te maken zodat ik een prijsofferte kan laten maken voor ze te laten lasercutten.

Tot straks!


As promised = fotos van een deel van de sleeving+hardware etc...


Moederbord uitgepakt
Maximus V 2.jpg
Moederbord ingepakt
Maximus V +GTX.jpg
ATM.jpg
Hoe hij er momenteel voorstaat
GTX 580 SLI.jpg
580 SLI
AX 1200 1.jpg
Corsair AX 1200
Sleeve 24 pins 2.jpg
Eerste sleeve poging met eentje die verkeerd zit
Sleeve 24 pins 3.jpg
en gefixed
Case 1.jpg
De corsair 800D in de auto en binnen (nog niet uitgepakt)
case 2.jpg

case 5.jpg
En uitgepakt naast men vorige case (aerocool Cyborg )
 
Laatst bewerkt:
mooi gesleeved zo..ziet er netjes uit..en die 800d wat een joekel he :p

Inderdaad echt een grote kast:D Hij stond voor mij klaar in het Kiala afhaalpunt en daar stond ie moederziel alleen in een hoekje :(, verklaring van de verkoper: ja sorry ze, ma da spul weegt echt te veel voor naar vanachter te sleuren ze xD

En ja ik denk dat ik de grijze sleeves ga wegdoen en me ga houden bij enkel rood/zwart... ben er nog niet uit...
 
VRAAGJE!!:

Ik ben nu in sketchup mijn acryl panelen aan het tekenen : nuja toch aan het proberen xD nu heb ik een probleem:
om een of andere reden teken ik dus gewoon een basic rechthoek en die zou ik de juist dimensies willen geven,
Nu weet ik dat je dan gewoon eerst klikt=> je tekent je rechthoek, klkt een 2e keer, dan typ je gewoon de dimensies in (in mijn geval 28.5cm,8.3cm) maar die rechthoek wil die dimensies maar niet aannemen als ik op enter druk =S
Weet iemand waarom?
 
Hangt af van de template dat je gebruikt. Ik gebruik zelf de template "Product Design and Woodworking - Millimeters".

Als ik daarin een rechthoek van 28,5 x 8,3 centimeter wil hebben, dan teken ik deze eerst en typ ik vervolgens 285;83 in (en druk dan op enter).
 
Minor update!

Vandaag een dremel gekocht + men UV acryl plaat besteld. Als alles goed gaat komt er zaterdag een grote update, dan is alles normal gezien versneden en op zen plaats gezet (nog niet vastgeschroefd, moet nog schroeven gaan kopen)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
Sanders Bykski RTX 4070 Ti ROG Strix HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Jason EK-Quantum Momentum² ROG Crosshair VIII Extreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
Jason EK-Quantum Momentum ROG Maximus XII Hero - D-RGB - Plexi & Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Momentum ROG Rampage VI Encore D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
M Levertijd Lian Li PC-11 WGX ROG HighFlow Webshop 4
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
U Lian Li PC-O11WGX ROG Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Renect Renect - Fernando - TT Xaser III (RoG edition) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Vannos [VERKOCHT] Asus Oc Station ( rog ) Verkocht 5
NAVYVIPER [GEZOCHT]ROG sticker Gevonden 4
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Asus ROG G46VW Gaming laptop HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
D [IN-ACTIVE] Asus rog oc station Gevonden 0
dark viper zwolle Rog-zero Gallery & Build Logs 2
sir serial RoG WarMachine Gallery & Build Logs 239
Luculenus RoG LightningStoneX79. Gallery & Build Logs 130
Legendary1985 [VERKOCHT]--Nieuw in doos-- Asus ROG MATRIX 5870/2DIS/2GD5 Verkocht 3
Colossus Asus RoG GPU - Radeon 5870 "Matrix" 2Gb Hardware & Software 3
Vannos ROG oc controller Hardware & Software 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan