• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Rob - z999

z999

New member
Ik wou mijzelf via deze wijze voorstellen, middels deze lijst:

0. Echte naam: Rob
1. Nickname: z999
2. Leeftijd: 27
3. Woonplaats: Silvolde (near Doetinchem)
4. Studie/Werk: Hard bezig :icon_evil:
5. E-mail:
6. MSN:
7. Xfire: ?!
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen?: Al een tijd terug een lc set gekocht middels Highflow.

Jouw PC:
MOBO: Asus M4N78-AM V2
CPU: Amd x6 1055T
MEM: 2x2g ddr2 800
VGA: Gare sweex gf gt9600
SOUND: M-Audio audiophile 24/96
HDD1: Ocz Agility 3 120g
HDD2: Samsung 250g
PSU: Chieftek 550w
CASE: Chenbro
OS: w7
MON: 2x 22 inch, een asus, een lg
KB: Logitech g11, en een muis waar geen type op staat, niet relevant verder
MOUSEPAD: None
HS: Sennheiser hd 465
SPRS: 2x Dynaudio bm6a studio monitoren, gekoppeld aan een nano patch.
INET: Upc el cheapo
Koeling: Alphacool eheim 600 pomp, 2x120m radiator en een koelblok waarvan ik geen idee heb welk merk het is atm. Op zoek naar wat anders dus.

Ik gebruik mijn pc voor het produceren van muziek, ik had deze kast destijds op mijn stage gekregen. Vond het een hele mooie en ruime kast, erg solide en subliem afgewerkt. Het is ook echt een bakbeest qua volume.

De lc kit had ik gekocht omdat ik vond dat als je een mooie kast hebt je ook verder moet gaan, tevens is het ook een stuk stiller op deze wijze wat weer ten goede komt gezien ik enkel muziek bewerk hierop.

Uiteraard is de pc niet het enige, er is een midi controler aangeknoopt met keyboard/draaiknoppen en is de kamer akoestisch behandelt. Tesamen met de set Dynaudios bied dit behoorlijk wat aan detail.

Komt nieuw venster in, word paintbrushed door een maat in RG GIGER style op niveau.

En een nwe set slangen, fittingen, mb, cpu block en evt een 2e hands lc kaart. Graphics zijn niet relevant voor hetgeen dat ik doe. De wijze waarop moet ik nog uitvogelen, heb al aardig wat ideeën. Gelukkig ben ik vrij handig :)

iig bedankt voor het lezen! :D
 
Laatst bewerkt:
krks? Dat zijn mijn oude, voldeden niet meer op den duur. Die dynaudios zijn 10x beter, en een stuk prijziger ook helaas.


tot


De kast word als volgt gepaintbrushed, deze heeft ie kerel zelf getekend:

111wmk.jpg
 
Thx :D

Ye, actief 2 amps per speaker. Zit nu alleen nog te kijken voor een RME Babyface. Het word alleen eerst tijd om de kast eens in orde te maken. Binnenkort maar eens een bestelling plaatsen ;)
 
Rme specs:

22-Channel 192 kHz multi-format mobile USB audio interface
10 Input / 12 Output channels
2 x analog I/O with mic pres, line and mic level, balanced or unbalanced
1 channel alternatively usable as Hi-Z input
1 x ADAT I/O or 1 x SPDIF I/O optical
1 x Phones Out (separate DA conversion)
1 x MIDI I/O with 32 channels
Bus-powered operation possible
TotalMix FX (High-End DSP mixer with effects)

Vergeet niet dat bijna geen enkele studio 9.1 sets gebruikt. Alles word grotendeels in stereo geproduceerd en de sub (die ook actief is) word gewoon aan het stereo signaal geknoopt. Je sluit dan stereo-out aan op je sub, en de andere 2 monitoren weer aan de sub. Dan pakt ie automatisch het signaal van 0-150 +/- weg en zend het de rest door aan de monitoren. Tot de 300hz ergens hoor je toch geen stereo. Daarin valt nog vanalles af te stellen aan de sub en speakers zelf, wat verschilt per merk/type zelfs. Of je hebt het systeem van dynaudio AIR, dat alles via netwerkkabels rondstuurt van sub naar speaker naar speaker. Daarin zijn de mogelijkheden eigenlijk eindeloos, mja, debiel duur.

Deze dyns geven vanaf 30hz een helder beeld over de gehele linie. Het verschil tussen het gebruik van geluidskaarten en speakers tov reguliere audio-gebruikers is gewoon groot. Alles draait om zuivere referentie, als iets niet goed klinkt moet je set het niet verbloemen.
 
Hoe bedoel je digitaal de speakers in? Geluid word altijd analoog in de connectie van interface - kabel - speakers.


nee hoor. Ik heb zelf speakers van avi, amd 9.1. Die hebben een eigen DAC en zijn actief, dat wil zeggen dat de tweeters apart aangestuurd worden, wat een hoop gedoe scheelt met scheidingsfilters. DUs bij mij is het pc->toslink-> speakers, klaar. Philips heeft jaren geleden ook zoiets gemaakt, maar die liepen niet want men was geen echt goede hifi van philips gewend...
Zeer strak geluid voor dat geld (ze worden onder meer vergeleken met sets van 8000 britse ponden, en deze set wint dan :D).

http://www.avihifi.co.uk/


Je kunt in spiegels boren naar het schijnt... ik kan het zelf iig niet :-D
 
nee hoor. Ik heb zelf speakers van avi, amd 9.1. Die hebben een eigen DAC en zijn actief, dat wil zeggen dat de tweeters apart aangestuurd worden, wat een hoop gedoe scheelt met scheidingsfilters. DUs bij mij is het pc->toslink-> speakers, klaar. Philips heeft jaren geleden ook zoiets gemaakt, maar die liepen niet want men was geen echt goede hifi van philips gewend...
Zeer strak geluid voor dat geld (ze worden onder meer vergeleken met sets van 8000 britse ponden, en deze set wint dan :D).

http://www.avihifi.co.uk/


Je kunt in spiegels boren naar het schijnt... ik kan het zelf iig niet :-D
Philips geen kwaliteit? Die mfb's waren aardig geks. Maarrrr. Ik snap het specifieke voordeel niet direct van die connectoren, heb je een referentie tabel toevallig? Ze zien er wel leuk uit, gaan ze zonder sub pas vanaf 50hz? De prijzen waarin ze elkaar vergelijken moet je altijd met een korrel zout nemen. Moet zeggen dat ik ze nog nooit eerder heb gezien, ben benieuwt hoe het daadwerkelijk klinkt ;)

Met die spiegel ga ik wel es proberen, spiegel is groot genoeg ;)
 
Philips had zeer goede spullen (had zelf de 800 serie), helaas hadden ze niet de bijbehorende marketing...

Voordeel van de connectoren is dat je geen aparte DAC nodig hebt :). Ze klinken zeer zuiver en helder (je hoort echt alles), niet iedereen houdt ervan juist wegens die eigenschap :) (geen fluffy bass enzo, al mis ik de subwoofer niet). Ik heb geen tabellen voor je.
Je mag komen luisteren hoor :) anders zit de gast die ze importeert in Houten daar kun je ook een demo krijgen.
 
Nja, daarvoor zijn het ook monitoren tbh. Moet ook, is bij deze dynaudio's hetzelfde. Scherp, detail, zuiver, onwijs duur. Was er zowat 875 de stuk voor kwijt, zijn tegenwoordig wat cheaper maar die hebben een andere amp.

dual amp, 2 x 100w per speaker. Hele nette referentie van 30hz-22k (meende ik, ik cut alles toch boven de 20). 6,9 inch driver voor het laag, 1.1 inch soft dome, magnetic fluid tweeter.

Verder de std filters: (LF/MF/HF shelving/notch) 60/80Hz high-pass filter voor de sub.

Ik snap alleen nog niet helemaal goed wat het voordeel is van een interne dac, je signaal word dan bewerkt in de speaker zelf met alle magnetische/resonatie invloeden daarbij. Vandaar dat men vaak ook kiest voor een externe (firewire, usb) geluidskaart, omdat de dac eigenlijk uit de buurt moet zijn van andere gear.

Niet dat ik je speakers hiermee af schrijf, ze zullen vast enorm lekker klinken :D Het krijgt iig mooie reviews. Vreemd dat ik ze nog nooit heb gehoord/gezien, ik ben vrij veel in audiowinkels wezen neuzen. Of ik heb gewoon niet opgelet, dat kan ook.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan