• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

rivatuner overclocking

sTIMpie

Junior Member
Hoi ik vond nog niet een post over rivatuner met vragen over de functies..

Ik gebruik rivatuner om mijn fanspeedcontrol te laten aanpassen, want de standaard instellingen zuigen (laat de GPU en omliggende onderdelen veel te heet worden).

Ik heb een XFX GTX 260 XXX editie (65nm) met stock snelheden van 640/1400/1150

Heb 'm overgeklokt naar 720/1533/1175.

Als ik windows opstart klokt de kaart zich zelf terug (300/600/100). Maar als ik een spel opstart of elke andere aplicatie dan start ie standaard met de stock snelheden.
ik wil eigenlijk dat de kaart zich nog wel terug blijft klokken maar dat ie standaard de overklok gebruikt.. wie weet hoe je dat kan instellen..??

Heb trouwens de instellingen van Auto fan speed control rule kunnen aanpassen door bij de power-user tab te gaan en daar onder "RivaTuner \ NVIDIA\ Fan" de "AllowBinaryFanSpeedControl" op 1 te zetten.

nu kan je de instellingen van de auto fan speed control aanpassen.

LET OP!! Dit kan wel gevaarlijk zijn als je niet weet wat je met die instellingen moet doen. Zorg er dan ook voor dat je steeds kleine aanpassingen verricht en 1 per keer.
Ik heb mijn fan speed control wat agresiever ingesteld zodat ie al bij 75 graden GPU op 100% draait.

Dit zijn mijn huidige instellingen. (ben nog bezig om deze te fine-tunen)

Duty cycle min 30
Duty cycle max 100
T min 55
T range 10
T operating 65
T low limit 60
T high limit 75

:108:
 
thanks, ik zal het eens proberen, maar volgens mij heb ik dat al eerder gedaan en dan klokt ie zich dus niet meer standaard terug naar 2d klok instellingen.

in ieder geval bedankt. :D

edit: het werkt inderdaad. de laatste keer dat ik het zo had gedaan was met een 8800GT maar daar werkte het dus niet bij.. die klokte zich dus niet uitzich zelf terug na dat ik had aangeven om bij het opstarten de kloksnelheden aan te houden... super..

:108:
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan