Non-rotary staat in sommige gevallen wel een stukje "cleaner" of strakker. Bijvoorbeeld icm met
Bp stubby fittingen, waar ook al zo een ribbelige aandraai rand op zit. Maar om ze de goeie kant op te krijgen moet je er dan wel een heleboel extra van kopen.
Hieronder een paar voorbeelden daarvan. Dan weet je in ieder geval dat de non-rotaries er niet helemaal voor niets zijn.
Linksboven drie stuks. 2x45 graden en een 90 op het mosfetblokje(te zien in de weerspiegeling)
Rechtsboven een voorbeeld van een 45 op een Q
fitting. Hierdoor wordt het veel meer een metalen geheel ipv een rand ertussen.
Linksonder dient i zelfs een praktisch nut. Een rotary
fitting zou te hoog zijn om die verbinding te kunnen maken. Er zitten wel twee o-ringetjes onder. Maar dat heeft weer met een ander probleem te maken: nl dat
de D-plug fitting ervoor anders tegen het rad aan komt. Denk dat ik het rad een beetje bij ga slijpen, want helemaal zeker weet ik niet of dat dubbele o-ringetje het lekvrij houden zal.
Rechtsonder is de non-rotary 45
fitting gekoppeld aan een rotary snake
fitting. Dat is dus ook altijd nog een optie, om de non-rotary aan een rotary te koppelen.
Maar als je non-rotaries gebruikt, is het zeker wel aan te raden om er een paar extra te kopen om de kans te vergroten dat je "een goede hebt". Volgens mij zijn er niet echt veel mensen die zo gek zijn om die gok te nemen. :eusa_angel: :icon_rolleyes: