• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

RepRap Prusa 3d printer

echt leuk spul!

Mag ik een site waar jij alles vandaan heb ?:D


[qoute]Gewoon wachten tot zander klaar is dan kan hij de onderdelen zelf maken voor jou en mij :p [/qoute]

Ik heb alles van deze samenkoop actie vandaan:

SamenKopen.net - Prusa Mendel 3D Printer b8

Ook bekent als bazzzzz (weet niet hoeveel z's precies :p) op Tweakers.

Goed contact, erg aardig dus zeker een aanrader :)

Als alles uiteindelijk werkt kan ik inderdaad ook een paar setjes printen, Dat is sowieso mijn bedoeling, zelf setje printen, materiaal kopen/klaar maken, elektronica zelf in elkaar flansen, programmeren en gebruiken. En dan deze in de verkoop gooien. :)
 
Ik dacht dat ik me kon herinneren dat ik van alles foto's gemaakt had. Dus ik ben er geloof ik een hoop kwijt. In iedergeval hier is wat ik nog wel heb:

2012-08-18%2016.00.24.jpg

Current state :)

2012-08-20%2020.44.18.jpg

De verbindingen tussen de Z as en de Z motor's. Ik vond ze erg ruim en ze pasten ook niet, dus heb er uiteindelijk buigbaar metaal tussen gedaan. Lees ik zojuist op tweakers blijkt dat hele kleine stukje slang waar ik niet wist waarvoor het diende om de as heen te moeten :sarc: achja het werkt :p

2012-08-22%2019.38.42.jpg

De X of Y as gemonteerd, weet niet meer welke dat is, dacht dat het de Y was :)

2012-08-23%2006.45.03.jpg

Die ribbeltjes aan de linker kant moeten het draad toevoeren, past niet. Dus ik heb even zitten beuhaazen en ik heb zelf sneetjes geslepen. Helaas geen foto's van :/

2012-08-24%2007.12.34.jpg

De 2e lading plastic, als het goed is heb ik nu 4kg PLA. Hiervan 2 spoelen waar ik wel blij mee ben, kan ik later mooi een frampje printen om ze in te hangen :)

Zoals het er nu bij staat, zijn alle draden van de motoren verlengt, en moet ik alleen nog de elektronica aansluiten. Hot end, Extruder etc is allemaal gemonteerd :)
 
hij staat volledig opgebouwd achter mij. Ik zit alleen in de knoop met de software. Ik heb het niet vaak maar ik zie op de wiki door de bomen het bos niet meer. Ik heb dus op tweakers gevraagd of iemand mij daar een keer mee zou kunnen helpen.
 
Heb je de software al voor elkaar begin zelf steeds meer interesse te krijgen in zon apparaat

Hij staat volledig opgebouwd naast mij maar de software wil nog niet lekker mee werken. En ik ben er nog niet aan toe gekomen naast school, en 2 banen.

XenoMorpH, Onderdelen maken moet lukken, helaas blijft het een DIY "prul" en zul je dus ook nooit richting de industrieële machines komen.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan