• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reinigen WC setup.

Singula

Junior Member
Hallo HFers

Ik zou graag wat tips ontvangen over het reinigen van mn wc setup. Heb al diverse malen gegoogled, maar ik kan niet echt heldere info vinden.

Ik heb gelezen dat het met schoonmaakazijn kan, maar vreet dit aan je plexi en moet je het onverdund gebruiken ?

Het systeem wil ik gaan hervullen met demi water en asetek antialg en waterwetter in 1. Daarna wil ik er een Feser kleurtoevoeging in doen, kan dit kwaad ?

Mvg Derk
 
Als je jouw blokken wilt reinigen, kan je het beste het blok openmaken en dan met een doekje alles schoonpoetsen.
Je kan "ketchup" gebruiken om zwarte plekken te verwijderen.

Daarna kan je de loop weer gaan vullen met wat je zegt.
 
In de loop zaten mobo blokken en een graka blok, maar deze gebruik ik niet meer. Het gaat me om het reinigen van de radiator, de slangen, de pomp en het reservoir.
Ik heb enkele flessen schoonmaakazijn en plenty of demi water, maar ik weet niet hoe ik te werk moet gaan.
Zelf kloten heb ik in de loop der jaren wel afgeleerd :p
 
dan kan je niet goed googlen

Googlen kan ik wel, maar kan niet iets vinden waar ik wat aan heb, jij blijkbaar ook niet.
Met heet water rondspoelen lijkt
me niet echt handig, en wil ook niet van dat spul gaan halen wat in 1 van jouwn links genoemd word.

Het moet mogelijk zijn met de spullen die ik eerder noemde, ik zou graag wat heldere info daarover hebben als 1 van jullie dat heeft. dus hoe je dat met schoonmaakazijn het beste kunt aanpakken.

Ik wil mn systeem hervullen met demi water en ik heb Feser uv dye. Ik heb nog 2 tubes met een mix van waterwetter en anti alga van Asetek. Zou dat samen gaan met die uv dye ?

Ik wil op highflow.nl eventueel wel corosieblocker van Feser met mn demi water mengen, maar moet ik er dan nog iets tegen algen ingooien ?

Aangezien ik 2 waterkoelingssystemen in mn pc heb met grote reservoirs, wil ik geen kant en klare vloeistof meer gebruiken, aangezien dit veel te duur is omdat er iets van 4 liter ingaat.
 
je kan er als je denk dat er wat in zit azijn doorheen doen....
wat ik kwa azijn reineging altijd doe is:
bijna kokend gedestileerdwater/demi water mixen met azijn (schoonmaak of consumptie azijn) op een ratio van ongeveer 4/5 delen water op 1 deel azijn
dit gooi je dan in je radiator, dan wacht je een minuut of 10 (NIET VERGETEN want azijn eet je koper een beetje op ofwel geen uren laten weken)
als de 10 minuten omzijn gooi je de helft/een derde van het water eruit (kan je ook vast zien hoeveel troep erin zat) dan dop/plak je de openingen effe af en dan schud je de radiator heel hard op en neer een beetje in alle richtingen (pas op de radiator kan nog heet zijn)

dan gooi je het water eruit en kijk je weer hoe vies het is
als er dan nog redelijk wat viezigheid uit komt kan je het nog lichtjes overdoen :)
 
OHja ik weet nog een goede om je slang weer helder te maken :)

Een stukje spons erin, echt letterlijk erin proppen.
En dan een hogedrukspuit erop en het stukje spons eruit laten "schieten".
Dit paar keer doen en je slang is weer helemaal helder ;)

(dit doen mensen ook bij aquarium slangen die aan schoonmaak toe zijn)
 
Omdat ik geen hogedrukspuit om spons voort te stuwen heb en geen zin had om een geweerreinigingset te bestellen heb ik bij Action een velgenborstel gekocht voor 1 euro.

982199933.jpg


Ik heb deze eerst met een schaar kort geknipt (achteraan begonnen en met de spiraal mee naar voren geknipt) en daarna met een stanleymes nog wat korter gesneden zodat hij in mn 1/2 slang past.
Het handvat heb ik grotendeels weggezaagd. Ik heb nu alleen nog een verdikking waar een stuk ijzerdraad achter moet komen.
Met een beetje druk glijdt hij door mn slang :)
Het idee is om de slangen met heet water en eventueel met wat azijn te spoelen en daarna de borstel aan ijzerdraad door de slang te trekken zodat deze schoon wordt.
 
Is het trouwens ook gwn veilig om alles schoon te maken met gwn kraanwater en naderhand alles spoelen met demiwater? Of is het het beste om het gwn bij demi-water te houden?

ja dat kan (bij mijn weten) wel, dat heb ik ook al vaker gedaan

heb namelijk een keer 1/2" nippel gekocht voor op de kraan en kan daar dus mijn slang aan hangen en alles met naar verlangen met HEET of koud water doorspoelen, en hoe lang ik wil :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vgojef Reinigen waterkoeling setup Waterkoeling 6
W Reinigen tweedehands componenten Waterkoeling 7
alain-s CPU block reinigen Waterkoeling 8
Sanders Reinigen met azijn Waterkoeling 32
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
S Mora setup Advies Waterkoeling Setup 14
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
Enola m.2 raid setup probleemp Hardware & Software 3
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
J Ontleden setup Waterkoeling 3
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan