• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

reggefiber glasnetwerk

spagettibende zeg!

In het begin zeg je dat er minimaal 2772 * 500mbit over de ring moet gaan, maar wat is dan de maximale snelheid dat een glasvezel kan transporteren? je ziet wel regelmatig nieuwe snelheidsrecords zoveel terabit dit en dat. Natuurlijk is de 1386 Gbit relatief, want niet iedereen gebruikt de volledige bandbreedte tegelijk. Als 1000 huishoudens 200mbit gebruiken, heb je "slechts" 200gbit nodig om aan de vraag te kunnen voorzien.

Als je een dergelijke snelheid hebt, zouden ze eigenlijk meer bandbreedte moeten gebruiken voor TV beelden. Nu zendt kpn maar 3,6mbit voor SD en 7,2mbit. Dat kunnen ze in theorie bij 200/200 wel omhoog schroeven naar 30 mbit ofzo. gewoon echt HD zonder compressie.
 
Deze pop is dan zelfs nog 1 van de strakste pops qua patchingen :p
Ik zal vanavond zoeken naar fotos van centrales waar het echt om te janken is.

Naar mij weten en wat ik zo van de hardware kan lezen is de voeding op de Dislan 1gb/1gb en elke x gezien 10gb??
het is blijft gewoon consumenten hardware. Als hun het kunnen plaatsen kunnen wij het ook kopen.

natuurlijk is een centrale ook 2zijdig gevoed, maar nooit allebei tegelijk actief ( dit is indien graafschade e.d. dat de centrale van de A of B zijde altijd nog gevoed kan worden. )

Veel kpn gebruikers die 100/100 hebben en die zetten hun digitale tv aan zien ze dat hun snelheid terug valt naar 50/50
dus ik denk dat er een geen compromie gesloten wordt voor de tv qua bandbreedte
 
mijn download blijft hoog bij TV. mis enkel die 7,2mbit bij HD beelden.
2x HD kijken is 14,4mbit (Doh).

Verder blijft hij aardig overeind staan qua snelheid

Hier idd precies de zelfde waarde bij het kijken naar HD tv. Uiteraard over KPN Glasvezel.

Ik zou het wel heel vreemd vinden van KPN als ze zoveel investeren in techniek welke niet boven de 100mbit uit kan komen, lijkt mij een beetje onlogisch. De gemiddelde Coax kabelaar bied qua download ondertussen al meer.

Verder denk ik dat er maar een heel klein procent van de mensen hun glasverbinding volledig benutten. De meeste hebben een thuis een laptop via wifi op de (sarcasme: on) geweldige Experiabox v8 (sarcasme: off). Deze mensen gebruiken nog geen 10% van hun verbindingscapaciteit.
 
Ik heb ook KPN glas, alleen de experia vervangen door een mikrotik.
Maar ditzelfde geldt voor alle kabelaars.
Hoeveel mensen met kabel gebruiken de 180 / 200mbit?
Ik denk dat de 100/100 beter in de buurt komt van het gebruik dan 180/18 of 90/9
 
Hier in mijn plaats is men op het ogenblik aan het graven en aanleggen. Nieuwe wijkcentrales aan het aanleggen etc.
Heb een 500/500 lijn in "bestelling" staan. Ben benieuwd dus of die 500 dan wel wordt gehaald. Als ik het bovenstaande zo lees dus niet?
Maar dan geven ze niet wat waar je voor betaald lijkt me...
 
Ik heb vrijdag nog enkele jongens van KPN gesproken die Vdsl aanleggen en nieuwe straatkasten verglazen etc.
Hardware in de kasten ( nieuwere kasten ) kunnen het behalen qua hardware. maar dit zegt NIKS over de hoofd verbinding naar de hoofdcentrale en overige netwerk systemen. NOC moet het ook kunnen leveren even als alle servers van internet e.d.

kansen zijn er maar mijn aspect in dit vak zeg ik nog steeds nee.
Ik zelf zou graag eerst benchtest willen zien voor dat ze mijn overtuiging krijgen van 500/500
 
Allemaal super vet!

Maar!! als ik hier thuis 1100 ~1300mbit haal via mn lan, waarom kan dat niet als aanvoer?
de hardware is bewezen.

Is het dan een kwestie van niet willen? of niet willen betalen?

Bovendien geef je aan dat je regelmatig in diverse kasten werkt, maar als die kabels zo strak zitten zoals op je foto's, waarom doe jij er zelf dan niks aan? aan malefide lassen, slechte cablemanagement etc. Kritische vraag, maar wel oprecht denk ik.
 
Als ik alles moet na lopen en herstellen wat ik zie, dan heb ik zo ie zo nog eens 5x extra levens jaren nodig ben ik bang voor.
Vaste regel in het glas dat je met je poten er van afblijft want als jij het als laatste aangeraakt hebt ben jij er verantwoordelijk er voor.
Ik doe dagelijks meldingen, van slechte montage e.d. maar ik kan helaas niet meer doen als dat.
Bovendien heb ik ook me eigen werkzaamheden ook nog ;). goed is goed, maar kan het beter dan doe je het beter.
Maar dat snapt men niet blijkbaar.
 
Wel leuk al die foto's van je in de pop ..
Maar ben je er wel bewust van dat al deze informatie die je verspreid bedrijfs informatie is En dus niet naar buiten mag komen (de foto's maar ook technische informatie)

Ik zit sinds 2006 bij kpn en heb veel collega's zien gaan wegens het plaatsen van foto's of bedrijfs gevoelige informatie
Dit geldt voor zowel de POP, hand hold, lasput, fusielas apparaat, otdr meter of koper hoofdverdeler / kabel verdeler of wat verder nog komt kijken.

Ik zou dus voorzichtig zijn met dit soort informatie en het beste is om deze topic te verijderen .. KPN security weet en ziet alles (zo ongeveer)
 
Wel leuk al die foto's van je in de pop ..
Maar ben je er wel bewust van dat al deze informatie die je verspreid bedrijfs informatie is En dus niet naar buiten mag komen (de foto's maar ook technische informatie)

Ik zit sinds 2006 bij kpn en heb veel collega's zien gaan wegens het plaatsen van foto's of bedrijfs gevoelige informatie
Dit geldt voor zowel de POP, hand hold, lasput, fusielas apparaat, otdr meter of koper hoofdverdeler / kabel verdeler of wat verder nog komt kijken.

Ik zou dus voorzichtig zijn met dit soort informatie en het beste is om deze topic te verijderen .. KPN security weet en ziet alles (zo ongeveer)

Mooi dat ik niet voor KPN werk :lol: dan had ik allang op straat gestaan.

mensen die als nog fotos willen zien:icon_butt:

komen meerder aan !


Werk in uitvoering - Konings Glasvezeltechniek
Vanrijnglasvezeltechniek
http://www.cogasglasvezel.nl/nieuws/#f:
 
dat is helemaal prima

let wel op dat reggefiber en kpn wat dit betrefd hetzelfde pad bewandelen omdat het tot inkomsten derving kan leiden.

Mocht het toch mis gaan .. dan rest mij enkel te zeggen "told you so"
 
dat is helemaal prima

let wel op dat reggefiber en kpn wat dit betrefd hetzelfde pad bewandelen omdat het tot inkomsten derving kan leiden.

Mocht het toch mis gaan .. dan rest mij enkel te zeggen "told you so"

Waarom zou je in een toch al verzadigde markt gaan starten?
Aan deze informatie heb je niet geweldig veel en als je een glasaanlegbedrijf wil starten, zal je toch wel de kennis ergens op moeten doen. De techniek Glasvezel is toegestaan voor iedereen. Snap niet waarom ze er een punt van maken.

Het delen van configuraties van servers etc zou ik erger vinden.
 
Ik heb het ook niet bedacht, tis alleen een opmerking die ik even wilde plaatsen .

Ik heb ze voor minder zien gaan, ook bij fiber

I don't give a rats ass, maar ik beslis ook niet over de regels wat betreft bedrijfsgevoelig materiaal
 
Terug
Bovenaan