• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

-Red NineHundred- By DjangoSoe

DjangoSoe

Member
Ik begin gewoon met Hoi zeggen ::039::039::039:


Ik ben sinds kort van mijn 5870 overgestapt naar 2 nieuwere kaarten :D,
Na de aanschaf pasten de kaarten blijkbaar niet in mijn kast omdat de harddisks dan in de weg zaten.....

Om dit probleem op te lossen ben ik gaan kijken naar een nieuwe kast en vond de Antec 900 tog wel een hele mooie.
Toevallig goedkoop eentje kunnen kijgen via Tweakers nog in nieuwstaat.

De NZXT Vulcan kast die ik gebruikte:
i18BV83.jpg


Momenteel heb ik alles los op een "Benchtable" zitten maar is tog geen suc6 met renderen qua warmte. Ook moet ik er heel de tijd aan denken om op te passen na het douche want hij staat ongeveer midden in mijn kamer. Ook heel de tijd tegen mijn vriendin: "PAS OP!"
dhUU57S.jpg


ik heb de kast al uit elkaar liggen dus hierbij een foto uit de grote wolk:
3NlFrbh.jpg

Antec - Nine Hundred

De hardware:
Antec NineHundred,
2x Asus strix 970,
Intel I7-3770
Cooler Master Hyper 612
2x Corsair Force GT120,
2x Corsair Vengeance 2gb red
2x Corsair Vengeance 8gb Black
2x 250gb Western Digital Raid 1
1000gb Samsung
2000gb Western Digital
BeQuiet 600w Straight Power Gold
2x Corsair sp120 red led
2x Corsair af120 red led
Asus Maximus gene z iv​

Er komen beter foto's van de hardware wanneer ik deze ga gebruiken
Ik ga deze keer geen 3d software gebruiken om heel mijn kast eerst te tekenen omdat ik gewoon ga kijken wat ik allemaal ga aanpassen en wat niet. Wat ik zoizo ga doen is groot window in de zijkant en binnenkant zwart spuiten.



Ik heb de afgelopen week al de psu cover gemaakt waar ook de SSD's op komen te zitten, eerst speel ik altijd een avondje met karton voor wat ik precies wil hebben. en daarna heb ik hem van 1mm staal geknipt en gezet.
Ik moet nog even een lasje leggen en de randen afwerken maar het zier er al redelijk goed uit.

ZKlrCor.jpg


cBtM7UB.jpg


YARdGle.jpg


BvjrlUJ.jpg


De hdd trays vind ik ook maar lelijk groot en laten wijnig lucht door, ook zie je de kabels als je de hdd's erin doet.
Hierdoor heb ik ee nandere oplossing gekozen zodat ik de hdd's er zonder tray in hoef te doen.

nCfPtey.jpg


Aan de zijkant van de 5,25inch bays heb ik gluifjes gemaakt waar de sata kabels doorheen kunnen
Ub61qrG.jpg


4jCdOc4.jpg
 
kut December...
die post bedrijven kunnen er weer eens niks van om op tijd te leveren
Maar ondertussen mijn Highflow pakketje tog binnen gekregen :woot
Ik wacht nog op een paar pakjes maar die zouden deze week ook wel binnen komen hoop ik.

b0WWSyj.jpg


jgnu9pC.jpg


K96TaPW.jpg



Ik heb vorige week ook de Zalman fan mate uit elkaar gehaald en ga hier ipv de draaibare potmeter een slider aan maken.
hierdoor kan ik mijn fans harder en zachter zetten met een slider ipv een draaiknop :woot

toVHsxO.jpg



Ik heb tot nu toe alleen een probleem :(,
Ik heb de volgende 8-pin verlengkabel toevalig nog liggen.
Nu heb ik nog een verlengkabel gekocht omdat ik er 2 nodig heb maar die is niet hetzelfde, de Afbeelding op de website leek er veel op maar het product is anders. Ik weet ook niet welk merk ik zelf heb :s, ik hoop dat een van jullie weet welk merk kabel dat dit is:
bULYXrx.jpg


De kabel die ik heb gekocht is de volgende en deze is jammer genoeg anders:
D9K2tiW.jpg


Morgen weer even verder in de schuur knutselen met de fan controller en alle bekabeling. de bedoeling is dat de kast de 24ste zo goed als af is :D.
 
Highflow had inderdaad de oude niet meer op vooraad :(,
Dan komen er gewoon 2 in te zitten van bitfenix.

toevallig heeft deze kast met een beetje zaagwerk een erg mooie manier om kabels weg te werken. Door deze gleuf gaan de sata kabels, 24pin, 8pin mobo, en de frontpannel connectors. en in de achterplaat uit het zicht een gat gemaakt om voor deze kabels.

yn2WhGj.jpg


q9v9Xza.jpg


nF52WkP.jpg


z8aUvj6.jpg


o1Zu2IZ.jpg




Ik ga de fans aansturen met sliders op de bovenkant van de kast en ga hiervoor de fan mate fan controller gebruiken met 1k potliders van 6cm. Omdat de fanmate erg warm word met meer dan 2 ventilatoren sluit ik op iedere controller 2 fans aan.

XIGRwxu.jpg


Kxb2nEN.jpg


YzOxf4X.jpg


z4XWKOm.jpg


V6qTk5l.jpg



Een van de controllers laat ik alleen de 200mm big boy van antec aansturen. De andere 2 controllers wil ik los met een schakelaar uit en aan kunnen zetten en krijgen ieder 2 120mm fans. Voor de 2 controllers heb ik een kabel gemaakt zodat deze maar een voedingskabel heeft en een schakelaar deze kabel split ook naar 2 ventilatoren.

9hC2Q4g.jpg




De sliders wil ik op de bovenkant van mijn kast hem naast de schakelaar. Dit heb ik uitgevreest en vast gezet met het lijmpistool.

QssqyWc.jpg


61h3dRy.jpg


jBwbEqV.jpg


mXsOugu.jpg


resultaat:
f36CLK9.jpg



Omdat de sliders een stukje uitsteken naar de binnenkant moest er ruimte gemaakt worden aan de bovenkant van het frame, gewoon slijptol erop en naar binnen gebogen.

mXsOugu.jpg


9XIbfLe.jpg


GtcWVc7.jpg



Aan de binnenkant een brugje gemaakt waar ik de controllers op vast ga zetten wanner alles gespoten is.
Ik zou deze week de kast gaan spuiten maar heb het erg druk, Ik weet nog niet of dat nog gaat lukken voor het weekend...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
HighFlow Gefeliciteerd, Red Falcon. Felicitaties 0
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M-O-D Powercolor RX 5700xt red dragon Waterkoeling 2
P advies clear red coolant non-uv Waterkoeling 6
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
iSP Alpenföhn Wingboost 2 120mm Blood Red Review (English) HighFlow Product Reviews 0
G Nzxt s340 black/red Gallery & Build Logs 0
P Red Harbinger Fmj Series reservoir cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R Titanium Red Gallery & Build Logs 7
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Hightower Bitspower Pump Cooler For DDC/MCP355 (Red) - BP-DDCPC-RD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
S BIG RED 900D Steves1990 Gallery & Build Logs 38
A Mayhem pastel red? Waterkoeling 5
the_cyberspace Mayhems X1 UV Red Coolant 1Ltr HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Red Haze (pc-d600) Gallery & Build Logs 17
volcom Aerocool DS Dead Silence Fan 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
Freddy Red Harbinger FMJseries Reservoir covers, uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Cooler Master Jetflo 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
D [IN-ACTIVE] RESERVOIR BITSPOWER (Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM - Ice Red) Verkocht 0
PlayGamble Mayhems Pastel RED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
canonchiel [VERKOCHT] Bitspower G1/4 Deep Bold Red 1/2 Fitting 11 stuks Verkocht 0
G AGB-O-Matic Red of Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
yamaha_R1 a real "RED" CATHODE ? does it exist? Cases en Modding 12
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
l3p [VERKOCHT] 5 x BitFenix Spectre Pro Led Red 120mm Verkocht 4
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
l3p [VERKOCHT] Enermax T.B. Apollish Red 4x 140mm & 1x 120mm Verkocht 9
l3p Cross by Red Harbinger Gallery & Build Logs 219
K Aerocool Strike-X Panel Fan Controller Red Hardware & Software 0
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
DieHard Enermax Apollish Red 120mm case fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Homienator [RES]Bitspower Ice red. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Lindenberger Red Phantom en ik. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Sw333t [VERKOCHT] 3 x Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption 120mm RED/BLACK Verkocht 8
E Armored Red Fusion Gallery & Build Logs 48
K [IN-ACTIVE] 2x Enermax 120MM Apollish VEGAS RED Gevonden 0
chicken Aerocool 120mm Shark Devil Red edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
dennuzzz AMD Red light district Gallery & Build Logs 14
Betrayedcover Code Red X Gallery & Build Logs 14
B [2012] Red Tails Films / Movies 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan