• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Rebuild oude (2001) Waterchill PC...

Update:
IMG_0364.jpg
Dat was het lekkers dat ik van Freddy heb gehad.
Eerste spulletjes zijn dus binnen. Nu heb ik alleen een foutje gemaakt dus Freddy heeft al een mailtje gehad.

Ik heb mijn oude waterblokken er maar eens bij gepakt:
IMG_0361.jpgIMG_0362.jpg
Als ik dan toch bedenk dat ik ergens in 2003 deze blokken heb bemachtigd en nooit mijn loop van schoon water heb voorzien.....
Niet slecht al zeg ik het zelf. Ik gebruikte ook gewoon blauwe koelvloeistof die normaal voor de auto gebruikt wordt.

Aangezien ik nog wat koper heb liggen ga ik op het CPU blok een nieuwe bovenkant zetten....

Ik heb ook de plek voor 1 van de pompen al bedacht. Deze komt naast het moederbord te hangen.
IMG_0365.jpg
En zoals jullie misschien kunnen zien heb ik mijn case "gebrushed".... Hij krijgt hierdoor een wat exclusievere (industriele) look. :p

Wordt vervolgd....
 
Hallo Jwrossie,

Aangezien mijn reservoir boven mijn pomp zal staan zal mijn pomp in deze opstelling zeker gaan werken. Onder is de aanvoer waar dus druk op staat door het reservoir en voor is de uitgang.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik ook beneden in de kast een reservoir en pomp heb staan welke ik als eerste te hele loop vol zal laten pompen voordat ik deze aan ga zetten.

De opstelling heb ik reeds getest en dit werkt uitstekend en zorgt voor een heerlijke flow richting mijn 1e koelblok. :D
 
@chicken, Thanks voor de info. Ben al bezig met een plexi res. Moet wel zeggen dat ik het idee bij kier zag.... Wel balen. Hopelijk kan ik er nog eer orginele draai aan geven.

@ hukkel, ja, geweldig. Ik heb nog een oude 120cm hoge 19inch kast. Eigenlijk moest dat mijn pc case worden..... Voordat je zoiets gemod hebt ben je ook weer tijden verder. Daar kunnen wel 6 van deze dikke kasten in.

Bij het opruimen heb ik een hal jaar geleden een dikke metalen case weg gegooid.... Achteraf erg jammer maar dat was eigenlijk wel een iets te lompe kast.... Als je iedere lan 50 kilo metaal mee moet sjouwen is ook weer zoiets....
 
Heb een 4 tal ventilatoren van Aerocool (type shark) binnen gekregen via HF. Dacht even de leds om te wisselen. Nieuwe hobby voor vandaag, LED's uitboren. Bleek dat de eerste toevallig los zat. De rest heb ik moeten boren. Geen garantie meer op die ventilatoren maar wel mijn eigen ledjes. :p
 
Rebuild CPU koeler....

Het linker blokje op de foto is het nieuwe CPU blok geworden.
IMG_0362.jpg

Bovenste deel (koper) vervang ik door plexi.
IMG_0466.jpg
IMG_0488.jpg

Schroevdraad tappen...
IMG_0490.jpg
IMG_0492.jpg

Daarna koper poetsen, plexi uitzagen en gladschuren en klaar is het nieuwe CPU blok!
IMG_0495.jpg

P.s. Koper poets ik met een goedkope versie van Antikal. 3 minuten badje zorgt voor een perfect resultaat. :D
 
Meer pics van de afgelopen week:
Waterkoeling loop ingebouwd:
IMG_0558.jpg
Beetje kleurstof erbij...
IMG_0559.jpg
Nog iets meer voor het gewenste oranje/koper effect...
IMG_0560.jpg

Natuurlijk moet er gesleeved worden. Geen voortgang alleen final result.
IMG_0570.jpg
Mijn eerste keer met paracord en zonder shrink. Is wel goed gelukt wat mij betreft. :D
 
Owja, todo list:
Fancontroller afmaken. Dit is een klein electronica projectje...
Even wat extra pics:

Het idee om de bestaande fancontroller om te bouwen en te laten voldoen aan eigen wensen.
De leds worden wit en oranje. Wit is de 'harde' stand. Oranje de zachte. De verlichting van de fans zal ook met de zelfde schakelaar geschakeld worden.
IMG_0382.jpg
Combi maken van fancontrollern met oude fdd.

De fancontroller:
IMG_0402.jpg

Wat electronica gekocht.... Duur grapje...
IMG_0417.jpg

Metaal gebogen voor de knoppen:
IMG_0424.jpg

Boren....
IMG_0426.jpg

Nog meer boren....
IMG_0427.jpg

En al het een en ander aan kabeltjes gesoldeerd.
IMG_0500.jpg

Er moet nog heel wat aan gedaan worden. Meer foto's to come.

Edit:
Huidige staat van de fancontroller:
IMG_0509.JPG
 
De fans die aangestuurd gaan worden ook maar even hier neerzetten...
IMG_0384.jpg
4 Shark fans. Merkte dat ze een beetje instabiel zijn dus goed anti trilling meganisme dan maar.

Van de fan via rubber naar het L profiel. Vandaar weer met rubber vast aan het L profiel op de rads.
IMG_0395.jpg

Dubbel rubber.
IMG_0396.jpg

IMG_0393.jpg

IMG_0385.jpg
Zelfs op full speed is alleen de airflow te horen. Geen trillingen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
SGT_Reaper budget gaming pc rebuild overcloking etc etc Cases en Modding 7
C LiquidRZR rebuild 900D Gallery & Build Logs 34
E Rebuild the old skool pc-78 Gallery & Build Logs 7
T [little project] Storm Rebuild Gallery & Build Logs 5
Oli4v Duality - REBUILD Gallery & Build Logs 22
vincent Rebuild of a legend, CM Stacker Gallery & Build Logs 75
fatal_error.be fatal_error.be V2 rebuild Gallery & Build Logs 32
k.3nny k.3nny Computerhoek rebuild. Overige Builds 17
JeanPaul Rebuild v2 black cosmos S Gallery & Build Logs 21
JeanPaul HAF922 rebuild V2 Gallery & Build Logs 92
N Black N white rebuild Gallery & Build Logs 36
vincent Rebuild lian-li pc80 Gallery & Build Logs 12
Joren Watercooled Devil- Rebuild Gallery & Build Logs 69
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A oude dvd brander aansluiten op usb 2.0 of 3.0 Handleidingen en Installatie Tips 4
Freddy Oude Nintendo (GameCube) op nieuwe TV: onduidelijk/ruis Gaming 3
kenshinyuo Fotos van een oude HDD Hardware & Software 2
A ssd in oude laptop Handleidingen en Installatie Tips 3
C [REFUSED] Oude game pc. Verkocht 9
olympus [IN-ACTIVE] Oude telefoon Gevonden 1
cederieck crosfire bridge een oude ek blok met een nieuwe ek blok verbinden ? Waterkoeling 14
G Oude PC Boot weer! Problemen & Oplossingen 2
Besje [IN-ACTIVE] Oude zooi Verkocht 6
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
D Waterkoelen van oude Dell Dimension 9200 bak Advies Waterkoeling Setup 7
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
pulse [GEVONDEN] Back Plate of Oude ATX case Gevonden 4
O [IN-ACTIVE] Oude EK Supreme HF Plexi top Gevonden 0
T Oude waterkoeling set ... Waterkoeling 4
Impulse [IN-ACTIVE] oude type EK supreme HF Gevonden 2
vincent [IN-ACTIVE] oude beige case Gevonden 14
Colossus Sony roept gebruikers op oude PS3's niet te gebruiken na datum-bug Nieuws en Sport 2
Fedmas Fedmas - Fedde - Oude Dell Bak :( Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
R Nieuwe mobo gezocht oude beetje dood Hardware & Software 10
P oude tijden - 4x xeon 700mhz 3gb 6x hotswap scsi 3x swap voeding Gallery & Build Logs 8
Foxdelta-Mods mijn oude brak en ik :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
S Intro movie oude netgamez rond 2004 Gaming 2
Freddy Waterkoel uw 'oude' hardware: Super aanbiedingen! HighFlow Computer Cooling Shop 14
Asphiax 2001 - A Case Modyssey Gallery & Build Logs 67
The_Saviour# [2001] Donnie Darko Films / Movies 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan