• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

random zwart scherm

anub1s18

Junior Member
Hoi ik heb een beetje een vreemd probleem waar ik maar niet uit kom, ik kan helaas ook niet heel specifiek zijn met de beschrijving maar probeer zo veel mogelijk te zeggen.

ik heb nu denk ik een jaar misschien langer random een zwart scherm (backlight brand windows loops want ik moet de powerknop 5 sec inhouden maar het gebeurt meestal binnen 1 minuut van opstarten maar soms ook na 6 uur pas) en ik dacht eerst dat dit aan mijn hardware zou liggen.

mijn pc is nu een 5 jaar oud en ik heb hem sinds de 1e dag overclocked (momenteel niet meer want ik krijg niks meer stabiel boven stock >.<) zelfde voor mijn 3d kaart dus ik dacht dat een van die twee de oorzaak wel zou zijn.

nu zit ik inmiddels op windows 8 en het probleem doet zich voor maar mij is opgevallen dat als het gebeurt ik opnieuw op steam moet inloggen en teamspeak verliest zijn volume settings (er zal meer zijn maar die twee zijn de meest opvallende) dus nu twijfel ik een beetje.

als het wat met de cpu of met de gpu zou zijn zoals geen beeld tonen of zooiets dan zou de pc normaal toch gewoon crashen en als hij wel doorloopt zou het toch geen programma's moeten beinvloeden?

nu denk ik dat het een software probleem is maar ik heb in de tussen tijd zo vaak windows geformateerd en zo'n verschillende hoeveelheden en versies van software geinstaleert gehad dat ik me niks kan verzinnen om aan te wijzen als de oorzaak wan't geen een programma is momenteel gelijk aan toen het probleem voor het eerst begon zelfs de windows versie niet.

het is een heel vaag probleem en sorry dat ik geen nuttigere informatie kan leveren maar als iemand iets weet laat het dan aub horen, kwil toch wel graag weten wat het is.

pc specs voor als het uitmaakt :

CPU : Intel Core i7 920 @ 2.74Ghz
Memory : Kingston Hyper-X DDR3-2000 6GB (@1750)
Motherboard : Gigabyte X58 UD4P
GPU : Nvidia Geforce GTX 470 @ 800Mhz
Sound Card: Auzentech HomeTheater HD (works poorly with windows 8 fyi)
OS : Windows 8 Pro
OS HDD : Plextor M5P
hdd1 : WD veloceraptor 600GB
hdd2 : WD veloceraptor 300GB
hdd3 : Samsung Spinpoint F3 2TB
hdd3 : Samsung Spinpoint F4 2TB
hdd3 : Samsung Spinpoint F4 2TB
hdd3 : Samsung Spinpoint F4 2TB
Cooling :custom liquid cooling with a 480MM radiator / blocks on CPU/NB/GPU
foto van de koeling voor die wat interesse hebben : tinypic foto link
 
Wat heb je allemaal al getest en gedaan ?

Waar ik meestal mee begin om dingen uit te sluiten is memtest draaien.
dat is het meeste keren wat bij mij problemen op levert en dus ook het eerste wat ik test.
Ten zij er exacte tekenen zijn van wat het is.
 
memtest heeft geen problemen gevonden
zelfde voor prime 95 30 min cpu intensief & 30 min geheugen intensief bijde zonder problemen.

de crash/bug gebeurt nooit tijdens gamen/video renderen of benchmarks runnen altijd alsk gewoon op het bureaublad zit met heel weinig open.

meestal niks of nightly (firefox nightly build)/steam/teamspeak 3
 
memtest is meestal fijn om uit tesluiten.
Occp, prime , intelburn en orthos test vereisen toch een langere test dan een uur.
Zelfs dan kunnen er nog problemen op doen.
Is meer ook gebouwd op stabiliteitstest test van overclocking.

dus het is niet je geheugen.
Je cpu hoogst waarschijnlijk niet.
Al zal een dag test met een van de programma's het beter uitsluiten.
En wat voor gpu testen heb je al gedaan aan gezien je daar aan twijfelde.
En heb je je harde schrijven al getest aan gezien je er aardig wat schrijven in hebt zitten.
(al zit ik toch meer te denken aan software als ik dit zo lees.
(Dus nog een vraag is je windows een legaal dus dvd met licentie code)

(dit is om je verder te helpen geen aan slag op je kunnen.)
 
kzal prime 95 alsk morgen ga werken eens aangooien dan kan die ffe marathon lopen.

voor de GPU heb ik eigenlijk nog niet zo veel getest eens 45min met furmark maar tijdens games als er load op de gpu staat hebk ook nergens last van tis echt als mijn systeem helemaal niks aan't doen is helaas.

anders wast wel easy gewoon kijken naar de componenten / programma's die je op dat moment gebruikt.
maar er zijn keren dat ik me pc aanzet ffe weg ga en terug kom en het zwarte scherm vind dus alleen de opstart programma's lopen dan.

dat zijn trouwens :

Norton internet security 2014 (beta versie normaal hebk 2013 en binnenkort dan 2014 als hij officieel uit is)
norton identity safe
nvidia control panel
steam
creative volume pannel
ts3 server
razer mamba tray tool
razer synapse tray tool
razer game booster
MSI Afterburner + server

dat zijn tevens ook de enige programma's die automatisch opstarten als windows start verder is alles disabled.
 
ik denk dat ik gewoon ffe spaar en dan upgrade naar de Z87 chipset en nieuwe cpu/geheugen hopelijk dat het probleem dan verholpen is : /

heb een driver checker laten kijken maar die heeft nog geen 1 driver gevonden om up te daten, en voor vrijwel alles buiten de grafische kaart zijn geen officiele windows 8 drivers omdat het te oud is (voor me geluidskaart zijn ze er wel maar hij werkt nog voor geen meter met allerlij problemen wie weet is dat de oorzaak : /)

nieuw moederbord zal een goede onbord geluidskaart hebben zooiets als de Gigabyte Z87 Sniper M5 hopelijk is het probleem dan zeker opgelost, anders kan het alleen nog de grafische kaart zijn op hardware gebied en vrijwel alle belangrijke drivers worden dan ook geupdate.

heel irritant datk het niet kan vinden ik weet altijd wel minstens wat aan te wijzen maar in dit geval helemaal niks al zeker vanwege de 2 verschillende windows versies en de hardware niet faalt onder load.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
LRAB Random BSOD's Problemen & Oplossingen 19
TinusB Geen signaal beeldscherm en random reboot Problemen & Oplossingen 6
Verderf Z87 Mpower Max Random reboots en shutdowns, geen BSOD Problemen & Oplossingen 10
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
D Random BSOD. Memory dumps hulp Problemen & Oplossingen 1
S Random freezes Problemen & Oplossingen 2
fasster 5970 icm ek block = artifacts and random freeze! Waterkoeling 2
Katsie Random hardware fotos Fotografie, Film en Video 41
Jason CableMod Aztec Cable Box - Rood of Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 Zwart & Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K 2080ti start op en dan zwart scherm Waterkoeling 19
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] circa 3 meter Paracord of sleeve (3mm), kleur wit, zwart of blauw Gevonden 4
volcom Bitfenix prodigy m windowed side panel zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t [CLOSED]Waarde LG Optimus L5 II Zwart Gesloten 0
l3p [CLOSED]Dell Ultrasharp U2711 Zwart Gesloten 5
arwin74 zwart passief koel blok voor de aquaero 6 pro/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [VERKOCHT] Casio Exilim Zoom EX-Z100 Zwart Verkocht 1
H Alphacool fillport in zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H [IN-ACTIVE] 90 graden adapters mat zwart en C47 multilink adapters Gevonden 0
CDA441 [Gezocht] Zwart acryl Gevonden 0
M Zwart Staal Inbus Knoop HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
sir serial [VERKOCHT] Samsung Syncmaster T260HD Zwart Verkocht 5
D [VERKOCHT] iphone 16gb zwart simlockvrij 12 maanden jong Verkocht 6
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
arwin74 [GEVONDEN] Imbus boutjes M4 Zwart Gevonden 3
brinkdinges [IN-ACTIVE] Popnagels zwart, wit en verzonken Verkocht 1
WiSK XSPC AX120 zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC7B Plus II kast zwart Verkocht 0
sir serial [GEVONDEN] Antiknikveer (Zwart) Gevonden 7
l3p [VERKOCHT] ASUS Laser Gaming Muis GX900 Zwart Verkocht 5
starsky [CLOSED] Antec Performance One P182 Zwart Gesloten 1
Donnie1992 [REFUSED] Nokia Lumia 800 Zwart aangeboden Verkocht 11
cederieck silverstone tjo7 binnenkant mat zwart ! Cases en Modding 2
S EK Waterblocks Spin Reservoir Acetal Zwart + Leds? Waterkoeling 1
l3p [CANCELLED] Allerlei soorten boutje en moertjes voor casemods. (RVS en Zwart) Verkocht 69
l3p [VERKOCHT] ASUS Laser Gaming Muis GX800, Zwart Verkocht 5
M Paars/zwart of Noctua style kleuren? Waterkoeling 5
thiesggb [VERKOCHT] Lian-li v-1000 zwart (inverted-atx, window-panel is optie) Verkocht 8
thiesggb [VERKOCHT] Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zwart) Verkocht 1
LightStar [GEZ-KAST] Lian Li v350 Zwart Gevonden 0
animal baars [IN-ACTIVE] Aquabay + zwart front Gevonden 1
Dustyrick [IN-ACTIVE] ZWART dubbelzijdig tape/plakband Gevonden 11
alain-s [IN-ACTIVE] Kroonluchter 15 in zwart glas 14 armen Verkocht 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan