• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Random BSOD's

LRAB

Member
Huidige setup: I5 2500K @4,7ghz LC
Corsair Dominator GT 16gb 2133mhz
MSI GTX770 Lightning edition @ stock air.

Ik krijg al enige tijd random BSOD's, waarbij het beeldscherm eerst een paar seconden blijft hangen in het laatst afgebeelde frame en dan over gaat naar BSOD. Ik heb inmiddels via mijn moederbord een memorytest laten lopen om het RAM uit te sluiten van dit probleem en die test geeft aan dat daar het probleem niet zit. Ook boot de PC niet altijd meteen en blijft die eerst op een zwart scherm hangen met een knipperende " _ ". ( weet niet of het relevant is, maar je weet maar nooit. )

Wel heb ik een 770GTX lightning waarvan 1 van de fans moeilijk doet en af en toe overheating issues heeft, kan het zijn dat die de BSOD dan veroorzaakt?

Verder verwacht ik niet per se dat het van een HDD of SSD die stervende zou zijn komt, maar weet ook niet hoe ik dat handig kan testen.

Wie kan mij verder helpen!?
 
Als ie soms ook niet doorstart bij het aanzetten van de PC (terwijl die al een tijd uitstond), dan zal niet liggen aan het overhitten van jouw videokaart.

Dat knipperende "_", is dat voor of na de postscreen/BIOS?
 
Ik zelf heb ook een keer gehad dat een sata kabel kapot aan het gaan was,waardoor de pc ook niet lekker deed opstarten.
Mischien ff een kabeltje verwisselen?

En dat "_" heb ik ook gehad dat is op te lossen door fastboot uit te zetten in de bios(dat werkte bij mij)
 
Kabeltjes vervangen en het probleem blijft het zelfde. Hij mist bij opstarten de Intel SSD. Heb de neiging die te vervangen voor wat nieuws en te hopen dat dit het oplost.

Eerst maar eens een andere sata terminal op het mobo proberen


Edit 2: de powerkabels er aan hangen helpt ook voor testen.
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
 
Heb je misschien een harde schijf waar je niks mee doet / geformatteerd mag worden?
Dan zou je kunnen proberen daarop windows te installeren.
Als dat allemaal goed gaat, dan ligt het wss aan jouw Intel SSD.
 
Right then, nieuwe ssd er in en gaan! Betrouwbaar opstarten en bloedjesnel... Had al eerder moeten switchen. Oh well! Iedereen bedankt voor de input, waarschijnlijk is dit de oplossing!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Verderf Z87 Mpower Max Random reboots en shutdowns, geen BSOD Problemen & Oplossingen 10
D Random BSOD. Memory dumps hulp Problemen & Oplossingen 1
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
TinusB Geen signaal beeldscherm en random reboot Problemen & Oplossingen 6
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
S Random freezes Problemen & Oplossingen 2
anub1s18 random zwart scherm Problemen & Oplossingen 7
fasster 5970 icm ek block = artifacts and random freeze! Waterkoeling 2
Katsie Random hardware fotos Fotografie, Film en Video 41
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
J Bsod - gtx 580 sli NVIDIA 15
U Bsod driver_irql_not_less_or_equal Problemen & Oplossingen 4
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
Deutz BSOD en freezes Hardware & Software 15
L BSOD's bij opstarten Hardware & Software 6
maomanna BSOD's Problemen & Oplossingen 6
gunnie_nl BSOD tijdens gamen/benchmark, code: nvlddmkm.sys Hardware & Software 25
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
JaccoW Win 7 BSOD bij opstarten Hardware & Software 8
Johnny [BSOD] nvlddmkm.sys Problemen & Oplossingen 29
M BSOD, nieuwe wifi router Hardware & Software 5
Johnny 3x BSOD Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan