Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Normaal
bobo, die Perc 6i is wel een 'echte' hardware raid kaart met eigen CPU/cache en geeft dus inderdaad een veel betere performance. Als je tweede hands zoiets vind voor een deftige prijs dan is dat zeker mooi meegenomen, maar voor vergelijkingsdoeleinden is dat iets te willekeurig En hopelijk horen we snel wat meer van je NAS plannen (ZFS is mooi maar zeker geen vereiste).hyperion,Die specifieke kaart weet ik de exacte specs niet, maar met een rocketraid 2300 (qua werking niet zo verschillend), haalde ik op een gelukkig moment de 80MBps, om je een idee te geven. qua data veiligheid zijn die overigens ook niet zo goed als je zou denken, hoewel je wel wat mogelijkheden hebt. Ik zie dat je niet zooo ver woont (ben zelf van rond kortrijk), als je wilt mag je die rocket raid 2300 van me gerust een gebruiken om een idee te krijgen van de features/vereisten van zo'n ding.Maar als je al een PC klaar hebt staan voor een NAS waarop je software raid kan, lijkt me dat een betere oplossing.
bobo, die Perc 6i is wel een 'echte' hardware raid kaart met eigen CPU/cache en geeft dus inderdaad een veel betere performance. Als je tweede hands zoiets vind voor een deftige prijs dan is dat zeker mooi meegenomen, maar voor vergelijkingsdoeleinden is dat iets te willekeurig En hopelijk horen we snel wat meer van je NAS plannen (ZFS is mooi maar zeker geen vereiste).
hyperion,
Die specifieke kaart weet ik de exacte specs niet, maar met een rocketraid 2300 (qua werking niet zo verschillend), haalde ik op een gelukkig moment de 80MBps, om je een idee te geven. qua data veiligheid zijn die overigens ook niet zo goed als je zou denken, hoewel je wel wat mogelijkheden hebt. Ik zie dat je niet zooo ver woont (ben zelf van rond kortrijk), als je wilt mag je die rocket raid 2300 van me gerust een gebruiken om een idee te krijgen van de features/vereisten van zo'n ding.
Maar als je al een PC klaar hebt staan voor een NAS waarop je software raid kan, lijkt me dat een betere oplossing.