• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Rads in de kelder

martii

New member
Ik zat laatst nog eens naar l3p's desk te kijken en zag dat zijn rads in de kruipruimte staan. Dat bracht me op het idee het zelfde te doen alleen dan in mijn kelder. (kelder zit recht onder de kamer waar de pc staat) en de kamer temperatuur soms wel 28 graden word...(iemand vond het niet nodig om een klepraampje te plaatsen)
Alleen weet ik nog niet precies hoe ik dit moet realiseren.
Welke rads en wat voor pijpen/slangen ik zou moeten gebruiken.
Wel moet de rad lekker groot zijn. Heb liever overkill dan dat ik er veel geld in steek en mijn temps het zelfde blijven.

Daarom vraag ik jullie pro's om tips/ adviezen :pray

Hier een paar foto's van de kamer en de kelder in kwestie
(de kelder is oud, HEEL oud, het huis is ergens begin 1900 gebouwd vandaar dat het er niet erg strak of "schoon" uitziet:),P) )

1022576.jpg


1022577.jpg


1022578.jpg


1022579s.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik persoonlijk zou doen mocht ik zo'n project ondernemen is:
flexibele slangen nemen van de PC tot aan de vloer, kies je soort maar uit in de Hf shop :p
Dan in de vloer een koppeling met G1/4 draad plaatsen, zodat er een mooi fittinkje in kan.
En van daaruit met aluminium koperen buizen werken. Misschien het laatste stukje van buis naar rad nog met een flexibele slang doen :hmm Zou wat makkelijker te passen zijn.
 
Laatst bewerkt:
misschien een aparte lichte 12V-voeding plaatsen tenzij je echt de fans wilt kunnen regelen maar aangezien deze in de kelder staan lijkt me dat overbodig...
anders moet je toch ergens kijken om een molex te verlengen naar de kelder toe...
Greetz B0B0
 
Zou gewoon een molex van de PC verlengen, dan draaien de fans ook alleen maar als de PC aan staat.
Er zijn diverse producten om een molex via de PCI brackets naar buiten te lijden.
Neem dan een lekker dikke kabel zodat er ook 9 fans op aan gesloten kunnen worden.
 
Zou gewoon een molex van de PC verlengen, dan draaien de fans ook alleen maar als de PC aan staat.
Er zijn diverse producten om een molex via de PCI brackets naar buiten te lijden.
Neem dan een lekker dikke kabel zodat er ook 9 fans op aan gesloten kunnen worden.
zo dik hoeft die kabel niet te zijn kan zelfs perfect met 0,75 mm² kabel voor die 9 fans dat er maar op gaan komen...

zegt de man die het zelf ook heeft :p

Greetz B0B0
 
Waarom ga je niet gelijk voor 4250 rpm versies?
Ik neem aan omdat die al 0,65A trekken per fan. Dat 9x (5,85A) en je gaat niet voldoende hebben aan 0.75mm² draad ;). Zou daar zelf niet meer dan 2 a 3 Ampere @ 12V over heen sturen. Daarnaast is het meestal al wat koeler in een kelder, dus veel koelpower zal hij niet nodig hebben.
 
Ik neem aan omdat die al 0,65A trekken per fan. Dat 9x (5,85A) en je gaat niet voldoende hebben aan 0.75mm² draad ;). Zou daar zelf niet meer dan 2 a 3 Ampere @ 12V over heen sturen. Daarnaast is het meestal al wat koeler in een kelder, dus veel koelpower zal hij niet nodig hebben.

Neem dan een lekker dikke kabel zodat er ook 9 fans op aan gesloten kunnen worden.

Vandaar ook dat ik dit zei ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R 240mm rads voor low rpm ventilatoren Advies Waterkoeling Setup 10
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 26 Rads (English Version) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania Review]Update 3.3.14 - Der große Tripleradiator Vergleichstest ! 26 Rads HighFlow Product Reviews 2
R Airflow in Cooler Master CM 690II Advanced met twee 240mm rads Advies Waterkoeling Setup 2
volcom [IN-ACTIVE] rads,pomp,fans Verkocht 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 22 Rads ! HighFlow Product Reviews 0
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
Xtrafresh Magicool 180mm rads, single (180mm), dual (360mm) en triple (520mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Mannozels [IN-ACTIVE] Rads, res, pomp, graka+waterblock, ccfl controller Verkocht 12
S Nieuwe case - plek voor 2x240 / 360+240 rads Cases en Modding 5
Impulse EK rads + aerocool shark 140mm 1500rpm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Verschil in Mo-Ra3 rads? Waterkoeling 2
brazen Dunste 2x 120mm rads Waterkoeling 2
Legendary1985 Ervaring met 1080/1260 RADS Waterkoeling 2
G [IN-ACTIVE] Rads, pompen, koelblok 1366,microres Verkocht 38
focus08 [REFUSED] Heatkiller 3.0, Rads, Pomp etc Verkocht 18
ForresT aqua computer rads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
H Danger Den Double Wide + 2x 480 rads Cases en Modding 9
Xtrafresh Gaan twee 120mm rads mijn setup koel weten te houden? Advies Waterkoeling Setup 10
M Ik zie door de RADs het bos niet meer Waterkoeling 1
J Rads, Grills & Casemodding. Waterkoeling 9
baretsu Single loop? Zijn de rads voldoende? Waterkoeling 32

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan