• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Radiator, (te lange) schroef te ver door geschroefd, te repareren?

Freddy

Administrator
Forumleiding
Het komt redelijk vaak voor dat mensen de schroeven van de radiator iets te ver door schroeven.

Hierdoor kan je een gaatje maken in een van de waterdoorvoerbuizen van de radiator.

Dit gaat dan natuurlijk lekken!!

Forum Member St1nG heeft daar al ervaring mee gehad :)
Maar hij heeft het gaatje gewoon weer dicht gekit.

Ik vraag me af wie er nog meer hier ervaring mee heeft en wat voor oplossingen zij hadden.

Heb zelf een beetje gegoogled, en je hebt veel middeltjes om de lekkage te verhelpen.

Voorbeeld:
1593288593242.png

Meer tips?
 
Laatst bewerkt:
af993e0fc2c7dd2dc07bc5.gif

deze heb ik gehaald :)
 
Gaatje radiator

Wil dus net mijn nieuwe RX360 mounten maar moest dus nog even de gaatjes tappen aangezien ze daar bij XRSPC blijkbaar te lui voor zijn om het goed te doen. Bij het laatste gaatje dat getapt moest worden dus weer net te ver getapt en heb dus nu een gat in een van de buisjes.

Fixen of het raam uitgooien? En als ik het kan fixen, hoe kan ik dat het beste doen... Heb eerlijk gezegt geen zin om weer 90 euro uit te moeten geven en straks weer met die tap moeten zitten rotzooien.

<insert pissed off emoticon here>
 
Thanks, zit hier op laptop dus alles gaat wat trager... Heb net ff zon Permanent Repair Epoxy stick zooi van bison gehaalt, nu ff proberen.. Wish me luck, met mun track record van de laatste paar dagen kan ik het wel gebruiken
 
De voorzichtige druk met de mond zetten test heeft ie doorstaan.. Heb er net wat water in geflikkert en ben nu ff aant kijken of het ook blijft zitten..

So far so good, alhoewel er ergens along the way toch wel weer iets mis zal gaan :p
 
Geen water te zien dus ik sluit hem zo ff aan op de loop zodat ik ook ff met pomp kan laten draaien.

Dit is wat ik gebruikt heb btw:
Maar dan de nederlandse versie ervan:Bison Permanent repair

Zoals in de add word gezegt, fuckin optimus prime can't tear this shit off :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet wel even erbij zeggen dat die RX360 wel echt van waardeloze kwaliteit zijn.. Mounting gaten van de fans zitten niet altijd even recht waardoor ik meestal maar 3 schroeven erin kan zetten, maakt niet veel uit voor de fans maar dit maakt het mounten aan de kast wel een stuk lastiger.
 
Ik heb ook een x een radiator door geprikt... deze had ik toen gesoldeert en was weer dicht...
Om er bij tekomen had ik wel het plaatje moeten verwijderen waar het gaat voor de van bevestiging zit... later weer een nieuw plaatje op gemaakt ....
 
Lijkt erop dat het lek in het buisje vlak onder dat schroefgat zit. Heb je daar misschien al een schroef ingedraaid voor bevestiging of om er een fan op te zetten? Het gebeurt namelijk heel vaak dat die scroef te ver doorgedraaid wordt@te lang is.
Zover ik weet zijn het alleen magicool en HWlabs SR-1 radiatoren die daarvoor een beschermend stukje metaal onder de schroefgaten hebben zitten.

Van magicool:
pso7c.jpg


Maar gaatjes zijn te reapreren. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Hier een guide hoe je het kan zou kunnen solderen.
Er is geloof ik nog een afdichtingstechniek, maar die ben ik even kwijt. Loodgieters weten dat vast wel.
 
Ik heb jouw topic samengevoegd met de topic, waarvan ik de link in mijn vorige bericht heb gezet.
Zie de oudere berichten hierboven voor hoe andere mensen met hetzelfde probleem het hebben opgelost.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
J Lucht in radiator Waterkoeling 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jaap 20cm radiator voor HAF miditower Advies Waterkoeling Setup 5
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
anub1s18 idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain Waterkoeling 5
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
C Inlet outlet radiator hw nemesis 360gts Waterkoeling 4
XenoMorpH [GEVONDEN]Dunne 360 Radiator Gevonden 4
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 gezocht 480 mm x 60 mm radiator Gevonden 0
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9
volcom HW Labs GT Stealth 240 of Magicool slim 240 radiator Waterkoeling 0
S Template gaten 120mm voor radiator Cases en Modding 4
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
J Reservoir aan radiator monteren Waterkoeling 2
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
sir serial [GEVONDEN] 240 mm dunne/slim radiator Gevonden 1
Michel EK-CoolStream PE radiator extenders Waterkoeling 4
I Welke fan voor radiator? Overige Koeling 15
W radiator hergebruiken/vervangen Waterkoeling 11
Aequitis [VERKOCHT]2x Quad Radiator met leuke deal voor de snelle beslisser! Verkocht 1
Freddy HighFlow Radiator Grill / Logo - Limited Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
Coldius [Waterkoeling] i5-4690k / asus directcuII gtx 770 / radiator - € 2000 Advies Waterkoeling Setup 7
Pharlap [IN-ACTIVE] 240mm Radiator van H100 + 2x G1/4 fitting Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan