Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op het forum. Als eerste zal ik mezelf kort introduceren:
Ik ben Pascal, mijn nickname is Downing. Ik ben 34 jaartjes Oud/jong en ben werkzaam in de zorg. Sinds 2 jaar ben ik overgetapt van console gaming naar de pc. Ik heb toen mijn eerst pc zelf gebouwd en daar eigenlijk een beetje verslaafd aan geraakt. In die 2 jaar heb ik bv al 3 verschillende cases gehad en ben ik ook overgestapt op skylake. Dit is mijn pc op dit moment:
I5 6600k@4.6
Asus ROG maximus VIII Ranger
Fractal Design Define S
Fractal Design Kelvin S36 Push-pull
16GB corsair Vengeance LPX 2400 Hrz
MSI gtx 970
256GB Crucial MX 100
Seasonic M12II Evo met costum cables
Windows 10.
6x venturi HP 120mm pwm fans voor de push-pull
1x venturi HP 140mm pwm fan
Rode en witte leds in en onder de case.
Hier wat foto's
Dit is mijn eerste pc:
De huidige zonder de Kelvin S36
Natuurlijk de kabelmangement (sorry foto op zijn kop)
Eigen costum kabels
Ik heb 3 maanden geleden de mugen 4 vervangen voor de Kelven S36. Echter begint het weer te kriebelen en wil ik eigenlijk een costum loop in mijn case.
Ben me nu aan het in lezen en oriënteren wat nu de beste en natuurlijk het mooiste is. Het is de bedoeling om de cpu en de gpu mee te nemen in de loop. Pas als pascal/polaris uitkomen zal deze in de loop meegenomen worden. Ook zou ik graag uiteindelijk dit voor de cpu gaan gebruiken:
EK-FB ASUS M8G Monoblock - Nickel
Om met de loop te starten wil ik hier mee beginnen:
EK-KIT P360 of
EK-KIT P280
En dan in een later stadium een radiator+ gpu block en dat monoblock toe te voegen.
Nu komt mijn vraag over de radiators. Ik heb 2 verschillende setups:
1) 2× EK-CoolStream PE 360 Radiator
2) 1× EK CoolStream PE 280 + 1x Black Ice Nemesis 420GTS®
Ik neig naar de 140mm radiators omdat je dan de ventilators stiller kunt zetten.
Maar als je naar radiator oppervlakte kijkt is deze met de 2x 360 naar mijn idee meer. Hier zou ik graag van jullie wat meningen over horen.
Mvg
Downing
Dit is mijn eerste post op het forum. Als eerste zal ik mezelf kort introduceren:
Ik ben Pascal, mijn nickname is Downing. Ik ben 34 jaartjes Oud/jong en ben werkzaam in de zorg. Sinds 2 jaar ben ik overgetapt van console gaming naar de pc. Ik heb toen mijn eerst pc zelf gebouwd en daar eigenlijk een beetje verslaafd aan geraakt. In die 2 jaar heb ik bv al 3 verschillende cases gehad en ben ik ook overgestapt op skylake. Dit is mijn pc op dit moment:
I5 6600k@4.6
Asus ROG maximus VIII Ranger
Fractal Design Define S
Fractal Design Kelvin S36 Push-pull
16GB corsair Vengeance LPX 2400 Hrz
MSI gtx 970
256GB Crucial MX 100
Seasonic M12II Evo met costum cables
Windows 10.
6x venturi HP 120mm pwm fans voor de push-pull
1x venturi HP 140mm pwm fan
Rode en witte leds in en onder de case.
Hier wat foto's
Dit is mijn eerste pc:
De huidige zonder de Kelvin S36
Natuurlijk de kabelmangement (sorry foto op zijn kop)
Eigen costum kabels
Ik heb 3 maanden geleden de mugen 4 vervangen voor de Kelven S36. Echter begint het weer te kriebelen en wil ik eigenlijk een costum loop in mijn case.
Ben me nu aan het in lezen en oriënteren wat nu de beste en natuurlijk het mooiste is. Het is de bedoeling om de cpu en de gpu mee te nemen in de loop. Pas als pascal/polaris uitkomen zal deze in de loop meegenomen worden. Ook zou ik graag uiteindelijk dit voor de cpu gaan gebruiken:
EK-FB ASUS M8G Monoblock - Nickel
Om met de loop te starten wil ik hier mee beginnen:
EK-KIT P360 of
EK-KIT P280
En dan in een later stadium een radiator+ gpu block en dat monoblock toe te voegen.
Nu komt mijn vraag over de radiators. Ik heb 2 verschillende setups:
1) 2× EK-CoolStream PE 360 Radiator
2) 1× EK CoolStream PE 280 + 1x Black Ice Nemesis 420GTS®
Ik neig naar de 140mm radiators omdat je dan de ventilators stiller kunt zetten.
Maar als je naar radiator oppervlakte kijkt is deze met de 2x 360 naar mijn idee meer. Hier zou ik graag van jullie wat meningen over horen.
Mvg
Downing
Laatst bewerkt door een moderator: