• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

QX9770 overklokken

murtie

New member
beste leden. ik wil meer hulp krijgen hoe ik mn systeem kan overklokken met QX9770 3,2ghz 12mb cache. naar 4 ghz bv...
mn systeem ziet er zo uit..http://img189.imageshack.us/img189/3966/naamloosoll.jpg
ik heb Thermalright 120 Ultra Extreme met daarop 2 fans , de ene is Sharkoon 1000RPM en aan de andere kant de Noctua NF-S12 800 RPM, de temperaturen van processor is erg goed nu en laag.

En ik weet nu niet wat ik bij de CPU Ratio Settings moet doen. Moet het op auto staan of een andere waarde?
En FSB strap to NorthBridge ?
En FSB Frequency?

(ik heb ook eerder overgekokt met mn eerdere processor maar toen had ik een ddr2 800mhz , en nu heb ik een 1066mhz 4gb Corsair airflow.)
 
hier op het forum heb je verschillende handleidingen voor het overclocken van cpu's, en deze past bij jouw opstelling ;)
als je na het lezen ervan nogsteeds vragen hebt stel ze dan even duidelijk in dit topic :)
 
Je zou dan eens kunnen beginnen met je moederbord en overige onderdelen te noemen :)
Welke chipset werk je mee met deze processor erbij?

Je hebt een unlocked multiplier, dus van zaken als geheugen en overige frequenties van ondersteunende onderdelen ga je geen last krijgen gelukkig.
 
Ahjah Rampage Formula :) mooi bordje
X48 chipset dus je maakt ook mooi gebruik van de 1600 mhz frontsidebus van de processor (niet dat je op een of ander antiek bordje draait :p )

Zoals gezegd, door de unlocked miltuplier hoef je in principe niet aan de andere onderdelen te sleutelen.
Je kan dus al een leuke overklok neerzetten door alleen de multiplier omhoog te schroeven naar 12 op te schroeven met de standaard FSB van 333 en dan zit je al op 3996 Mhz.
Kies daar een leuk CPU voltage bij en je bent al klaar.

Je kan ook je FSB naar 400 brengen zodat de overige onderdelen ook wat sneller lopen, en dan een MP van 10 op de CPU zetten.
 

Lees jezelf eerst eens in en verdiep je in de materie, probeer dan eens de opgedane theoretische kennis met kleine stapjes in de praktijk en kom dan eens met vragen, waarbij je duidelijk uitlegt wat je geprobeerd hebt en de bijbehorende specs van je systeem en instellingen erbij (ja alle specs en instellingen) zo kan niemand je helpen, hoe graag we het ook willen.

http://forum.highflow.nl/f5/howto-guide-overclocking-c2d-c2q-processors-v1-4-a-27/

HOWTO: Overclock C2D Quads and C2D Duals - A Guide v1.0 - Guru3D.com Forums

Core 2 Duo overklok tutorial | Hardware.Info Nederland

Workshop overklokken - Computer!Totaal

Succes.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan