• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Qnap NAS Beveiliging

P

_Peter_

Guest
Tot mij heb ik de beschikking over een Qnap TS110 Nas. Ik wil graag de beveiliging instellen welke ik dmv allowed ipadressen toegang wil geven.

Nu is mijn beredenering zo dat alleen mijn pc, squeezebox, squeezebox-Controller en m'n androidfoon de nas mogen benaderen. Ik geef keurig de ip's van de apparaten in van allowed devices, maar hoe kan ik dit doen als er vanuit mysqueezebox.com random ip's worden uitgedeeld?

Xopn2l.jpg
 
ik ken die mysqueezebox niet, maar als het met dynamische IP adressen werkt dan zal een IP blocklist niet werken. Ik weet niet wat je NAS allemaal aankan, maar als je op mac adress toegangsniveaus kan instellen dan zou het moeten gaan.
 
Dat is nou precies het punt wat ik het jammerlijke aan de firmware van de nas vind. Het niet in kunnen geven welke mac-adressen toegang mogen hebben. Statische ipadres beveiliging gaat dus aan me voorbij..
 
Laatst bewerkt:
Klopt, zijn allemaal interne ipadressen met als dns de router. Het gaat me er dus om dat ik mysqueezebox.com met zijn random-adressen toegang wil verlenen tot mijn nas, maar dan alleen de adressen die de server mysqueezebox uitgeeft..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan