Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

De temps zijn nou niet echt gunstig.

Als je op stock (standaard snelheid) al op de 79 zit.

Zit overigens wel veel verschil tussen je cores. 16 graden tussen de koudste en warmste.

Als het goed is ziet je BIOS er zo uit:

Wat je kan doen is:

Ai Overclock Tuner - Op manual zetten.

CPU Ratio - Op 8.5

FSB Frequency - Op 400 zetten.

Berekening gaat als volgt:

FSB Frequency (FSB) x CPU Ratio (Multiplier) = Aantal GHZ (snelheid)

8.5x400=3.4Ghz

Je zou met deze setting kunnen kijken of je systeem stabiel is met je standaard voltage (wat nu 1.2375 is)

Simpelweg Prime95 draaien. Je merkt al gauw genoeg of het voltage hoog genoeg is. (blauw scherm/BSOD)

-ik blijf zeggen temps in de gaten houden-

Zoniet: Kan je naar beneden scrollen en moet je in de BIOS CPU Voltage tegenkomen:

NIET DE SETTINGS VAN HET PLAATJE OVERNEMEN! Dit is puur een voorbeeld.

Je kan hier 1.25v van maken. Daarna checken of je systeem stabiel is, zo niet 1.3v ondertussen ook je temps in de gaten houden! Als je temps echt veel hoger worden dan 80 moet je alles echt terug schroeven. Ik raad je niet aan om hoger te gaan dan 1.3v. Puur omdat je temps al redelijk hoog liggen.

Wat ik hier nu benoem is de simpelste manier om wat meer power uit je CPU te krijgen zonder echt veel gekke dingen te doen.

Kan hier veel dieper op in gaan maar dat heeft 1: Geen zin en 2: Aangezien jij 0.0 verstand heb van dit soort zaken is het ook niet aan te raden.

Het kan hoger, sneller en gekker maar dat ga je niet redden qua temps en/of koeler.

Daar ga ik ook mijn vinger niet aan branden. ;)

Misschien een keer verse koelpasta gebruiken en sowieso je CPU fan op max.

Als je dit allemaal hebt gedaan zal je CPU op 3,4Ghz draaien. (als het gaat zoals het moet gaan)

Of je er profijt bij hebt zal je moeten testen bij je video-renders of software. Zo niet? dan kan je net zo goed alles weer terugzetten.

Als iemand anders nog input heeft. Graag. :)

*ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen of defecten.

Terug
Bovenaan