• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Q9450

Ik zie nu pas dat jij bezig bent met een Q9450 :icon_eyes:
Heb zelf ook deze cpu gehad en had um op 3.6Ghz draaien

1227737355-480.png

Dit was met WC en een MIIF bord

Nu ik deze cpu heb verkocht weet ik niet zo goed meer mijn instellingen..
Geloof dat ik mijn geheugen toen manual in had gesteld en de Vcore op 1.28x
Deze instellingen waren voor mij stabiel op deze voltage :)
Ligt er ook maar net aan welke batch je natuurlijk hebt..
En heb soms gelezen dat de Nvidia borden soms moeilijker te OCen zijn dan bijvoorbeeld een Asus bord.. (of dit waar is weet ik niet)
Je zou eventueel je Vcore op 1.3 kunnen zetten of inderdaad wat Chiller zei je bios terug flashen in dat geval ;)
Veel succes ermee!

jup ook ik weet me instellingen niet meer zo goed van toen ik em op 3.9ghz had.
weet wel dat ik toen een tijdje bezig was met oc,e. Ja ik denk toch dat het aan de bios ligt. die ik Geflashd heb naar de nieuwste p08. die bios ver.p02 daar ging ik net niet mee naar de 4.0ghz :(. Kan ook nergenst nog die p02 bios meer vinden.

Wat ik toruwens nog goed onthouden heb van toen is dat ik alleen de op de cpu aan het klokken was en een paar instelling die eigenlijk uitmoesten aan heb laten staan, Hmmm

Maare wat heeft de batch er mee te maken? en waar staat het ? op de cpu zelf ?

Laatst bewerkt:
je batch kan je vinden op de sticker van je CPU doos als hij boxed is. normaal op de CPU zelf als hij niet lapped is. En als je rechtstreeks van intel koopt weet je het ook natuurlijk :D

programma's om je batch te vinden :

cpu-z ??

Ik kwam deze bericht tegen op XS

EVGA and XFX are the same reference boards and they use the same BIOS,

With the EVGA 790i Ultra, I've overclocked a QX9770 to 4.25 and X3360 to 4.00 on high end WC'ing, and it was as easy as any OC'ing I've done. I love the board. As far as the Vdroop issue, not a problem if you set the voltages hi enough in BIOS to cover the correct voltage under load. I set mine at 1.5v, which gives me a stable 1.4008 under the highest load.

The EVGA Ultra is a great board with G.Skill sticks, really nice product.

andyc

Of het waar is weet ik niet maar je kan het proberen.
Tenzij iemand anders het kan bewijzen of dit lukt..

Hier een link van de BIOSen:
http://www.evga.com/support/drivers/default.asp?switch=2

Neem aan dat je de NF790i Ultra SLI hebt ?

mem draait nu 1:1 he ;) Eerst zien of hij 460x8 @ 4-4-4-12 rock stable draait :)

dan hoger gaan zonder rams te veranderen.. Hoger dan 1.3 vcore ga ik wel niet gaan ...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan