• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

push pull bevestigings mogelijkheden? op Swiftech MCR220 Radiator

hehe, op die rad zitten m3.5 gaten,
heb deze zelf net geïnstalleerd.
je krijgt 4 kleine schroefjes en 8 lange.
ik had gelukkig een kleine schroeven draaier die door zo'n gat kon.
dus kon de push fans met elk 2 klein schroefjes vast zetten. en dan de buitenste 4 gaten heb ik getapt naar 4mm zodat ik er langere bouten in kon zetten en een normale maat (m3.5 is vrijwel nergens te krijgen). Check mijn buildlog om te checken hoe het eruit ziet.

Ik heb er zelf scyth 1900rpm's op zitten met natuurlijk een fan controller ;) op 25% zijn ze muis stil en leveren ze degelijke koeling!
 
Zou iemand hier nog even op kunnen reageren?
Dat ik het volgende installeer op mijn rad

push fans-shroud-rad-pull fan

Dat ik daar bevestigings mogelijkheden voor zijn dus zitten er aan allebij kanten al voor geboorde gaten waar ik dus die shroud kan plaatsen met een fan erop en aan de andere kant meteen een pull fan erop?
Is het daarvoor dus echt nodig als ik dat wil dat ik andere schroef gaten ga boren?
 
je hoeft toch geen schroef gaten te boren... aan elke kant zitten toch gaten met schroefdraaid er in waar je alles op vast kan zetten...

Je moet aan elke kant bouten gebruiken die lang genoeg zijn om alles te bevestigen, en niet te lang want dan heb je veel kans dat je de radiator lek prikt....daar heb je geen garantie op...
 
Daarbij wordt bij de radiator schroeven meegeleverd om de fans te monteren aan de radiator.

Dus je hebt zoiezo al schroeven voor de fans aan een zijde van de radiator (zonder shroud).

Als je geen zin hebt om naar de bouwmarkt te gaan voor schroeven, kan je het beste de shrouds nemen van Feser (Xtender).
Daar worden ook schroeven meegeleverd die wat langer zijn, dan gaan de schroeven door de shroud en door de fans om zo aan de radiator vast te schroeven.

Zie hier:
http://www.highflow.nl/forum/f14/tfc-xtender-shroud-op-radiator-monteren-284/
 
Daarbij wordt bij de radiator schroeven meegeleverd om de fans te monteren aan de radiator.

Dus je hebt zoiezo al schroeven voor de fans aan een zijde van de radiator (zonder shroud).

Als je geen zin hebt om naar de bouwmarkt te gaan voor schroeven, kan je het beste de shrouds nemen van Feser (Xtender).
Daar worden ook schroeven meegeleverd die wat langer zijn, dan gaan de schroeven door de shroud en door de fans om zo aan de radiator vast te schroeven.

Zie hier:
http://www.highflow.nl/forum/f14/tfc-xtender-shroud-op-radiator-monteren-284/

ehm freddy wardo zegt net dat er op de swiftech rads 3,5mm boutjes gaan...
die hebben ze over het algemeen niet in de bouwmarkt (en zelfs eigenlijk niet in speciaalzaken)
verder zitten er bij mijn weten bij de feser shrouds m3 en m4 bouten (en geen m3,5??)
als ik het mis heb moet je het zeggen hoor :)
 
Oke,
Dus als ik het goed begrijp.
Kan ik het volgende gewoon in elkaar schroeven zonder problemen met verschillende m.... bouten en de lengte van de bouten.

Tacens 120MM Ventus Pro (push) - TFC Xtender BLUE Universal 120MM Shroud - Swiftech MCR220-QP-K 240 Radiator - Tacens 120MM Ventus Pro (pull)

En als het niet kan wat moet ik er dan allemaal bij bestellen zodat het wel kan?
 
je hebt de goede lengte bouten nodig... swiftech heeft m3,5... die zitten dus niet bij de TFC xtender...

Vergeet niet dat je vooral geen te lange bouten moet gebruiken want dan kan je de radiator lek prikken...

wat ook kan als je geen M3.5 kan vinden is een draadtap M4 kopen en de M3.5 vergroten naar M4... ook hier mee weer oppassen dat je niet te ver door draait en dus je rad lek prikt....

M3.5 is vrij lastig te vinden... het wordt in Nl niet echt gebruikt
 
of... lang genoege bouten van M3.5 vinden... die dus door je fan en schroud net heen steekt...+- 4...5mm...
Probleem is alleen dat M3.5 niet een gangbare maat in nederland....het wordt meer in de USA gebruikt...swiftech is US en die denken alleen aan de US maten en niet wat de rest van de wereld gebruikt.


of je koopt een schroefdraad tap M4 en je maakt het schroefdraad in de radiator
groter....

Ik hoop dat het nu snapt...

dus M3.5 bouten kopen die lang genoeg zijn of M4 schoefdraad tappen
 
Oke..
Is me nu al heel wat duidelijker.
Ik heb aan me vader gevraagd of hij op zijn werk ook een schroefdraad tap had van m4 en dat had hij wel liggen zei hij. Dus dat is geen probleem. Maar heb ik dan wel al lang genoege bouten bij de shroud die dus door de fan-shroud-en deels door het rad gaan? en is dat dan m4?
 
Laatst bewerkt:
je moet er wel voor zorgen dat je niet te ver door draait met het tapje.
Leg voor de zekerheid een dun metalen plaatje of zoiets tussen de lamelen en de bevestigingsgaten tijdens het tappen....
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan