• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Push-in fittingen

FZX750

Junior Member
Goeiedaggies luitjes, ik ben bezig met een mooi projectje, maar daarvoor zoek ik eigenlijk push-in fittingen en de bijbehorende tyleen slangen (ook wel PU slangen genoemd, naar het fabrikaat poly urethaan). Wij gebruiken deze aansluitingen en slangen bij de baas, maar ze zijn van Festool en die beveelt deze slangen en koppelingen niet aan voor vloeistoffen, alleen voor pneumatiek.

Ook hebben wij deze slangen niet in een 10mm. buitendiameter, het grootste wat wij hebben is 8mm. buiten. Nou heb ik 's effe een beetje rondgestruind op het www en ik kwam de site van Aqua-Computer tegen, een Duitse webshop, en ik vroeg me af of jij, Freddy, deze produkten ook kunt leveren. Het gaat dus om de 10 millimeter buitendiameter slangen en push-in fittingen, in mijn kast is de maat G3/8 (drie achtste gasdraad dus) van toepassing. Plaatje van een 90 graden hoekstuk met G3/8 draad en banjobout:
90060.jpg

En van een recht verbindingsstuk:
90016.jpg


Dit zijn zomaar een paar voorbeelden, op dit linkje staan er nog een stuk of wat meer, maar bijvoorbeeld ook voor G1/8, maar dit is echt veel te klein voor een verantwoorde flow, G3/8 is i.m.h.o. wel zo ongeveer het minste en G1/2 kan ook, maar is wel fors. Prijzen zijn niet de hoogste volgens mij (heb hier eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal), maar een paar euro per stuk en de slangen kosten ook niet veel. Er zit wel 1 groot nadeel aan deze slangen: je moet ze goed recht afknippen/snijden, want als je teveel scheef gaat dan gaan de push-in koppelingen echt zeer snel lekken! Deze slangen vallen namelijk in een krans met binnenvertanding die de slang op slot zet, en scheef inkorten maakt dat deze krans niet overal de slang op slot houdt!

Zoals je al weet werk ik bij de baas veel met de pneumatische variant van deze methode, en ik kan eigenlijk geen andere nadelen verzinnen. Poly urethaan leidingen (merknaam onder meer Tylene) zijn weliswaar slecht bestand tegen olie, dan worden ze vrij snel hard en gaan ze dus scheuren maar zal voor computergebruik geen probleem zijn.

Dus concreet: Kun je/ga je deze verbindingsmanier leveren Freddy? Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, zou echt te gek zijn, kan ze natuurlijk wel bij Aquacomputer halen maar ik doe m'n zaken het liefst in het Nederlands, en dan bij voorkeur bij jou, dat snap je! Heb maar een paar keer besteld bij je maar de shop heeft het bij mij nu al helemaal gemaakt en het zou gewoon übercool zijn als dit tot de mogelijkheden zou kunnen gaan horen!

Als er nou nog anderen zijn die hier commentaar op willen leveren: be my guest! ik ben nieuw met het mod gebeuren in het algemeen en wc setups in het bijzonder en niet te oud om wat te leren! Greetzzz van de FZX Pilot!
 
Die kunnen we leveren, maar bewust nooit in het assortiment genomen, omdat deze lang niet zo betrouwbaar zijn als schroeffittingen / fittingen + slangklem.

We hebben ook redelijk wat (oude) watergekoelde PC's van klanten gehad om lekken te fixen.
En ra ra wat voor fittingen erin zaten :)

Maar Aquacomputer zit gewoon in ons assortiment en we kunnen hun producten snel leveren.
Mocht je echt voor deze fittingen willen gaan, plaats hier de artikelcodes en aantallen van Aquacomputer, dan bestellen we het voor je :)
 
Hmmzzz, nounou Freddy, jij bent echt snel, zowel met leveren als met antwoorden! Sjit, dacht ik dat ik een goeie suggestie had maar dan denk ik dat ik toch maar afhaak van de push-in methode. Probleem is dat ik nog geen goeie manier heb gevonden om de Tygon slangen die ik nu heb echt strak 90 graden om te buigen, en ook de twee slangen die uit het reservoir komen moet ik eigenlijk 90 graden omgezet hebben, want daar zitten de gaten in mijn Cosmos S. Die zijn netjes met een rubber inlay gevoerd tegen beschadigingen en wil ik dus eigenlijk niet zomaar laten vervallen om nieuwe gaten daar vlak boven te maken, is lelijk ook! Wat denk je, wat is de minimale buigradius als ik antiknikveren gebruik?

Maar ik wil je wel bedanken voor je antwoord, en ik ga nu eens lekker je shop bestuderen op zoek naar een andere oplossing! Dus vandaag of morgen kun je wel weer een order voor een pretpakket van mij verwachten. Groetjes van Jan Willem en nogmaals bedankt hoor, nu weet ik tenminste zeker dat ik er niet verder naar hoef te zoeken, want we willen het wel een beetje betrouwbaar houden hè? CU L8ER!
 
Ja Dopestuff, ik weet het, ik heb nadat Freddy mij die push-ins heeft afgeraden al een studie gemaakt van de andere zaken die wel goed werken, en wel zo het één en ander aan interessante materialen gevonden. Dus gaat wel goed komen, ga zo een tekeningetje maken van het aansluitschema en dan weet ik wat ik nodig heb. Daarna kan Freddy weer een bestellinkje verwachten.

Maar toch bedankt voor je aanvulling hoor, en de groetjes van de FZX Pilot!
 
Uitstekend Freddy, ik ben bezig met een schematische voorstelling te tekenen, en als ik dan weet wat ik nodig heb dan mag je voor mij weer een mooi pretpakketje samenstellen, gaat helemaal goedkomen. Die knikveren staan ook wel bruut dus ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, spul is niet prijzig dus ik denk dat het allebei wordt en dan kijk ik zelf wel wat het mooiste is/het beste uitkomt.

Greetzzz, FZX!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Push/Pull set-up Waterkoeling 1
Jason Barrowch G1/4 - 14mm & 16mm OD Wolverine Super Anti Off Hard Tube Push Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
P Beste fans voor push/pull combi Waterkoeling 6
M Welke Corsair H100 push ventilatoren? CM690II Advanced Waterkoeling 1
DeKentering Welke fans voor push/pull radiator setup?? Waterkoeling 7
G Push-pull in CM HAF X? Waterkoeling 10
K Corsair H100 Push/Pull Hardware & Software 0
B Corsair H50 fan montage, push pull? Overige Koeling 7
E push pull bevestigings mogelijkheden? op Swiftech MCR220 Radiator Waterkoeling 16
damunk OCZ Vendetta 2 Push-Pins Overige Koeling 4
Freddy Push - Pull Cooler / Radiator setup Waterkoeling 44
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason 60% SALE ?️ op Coolforce CF1 Compressie/ Adaptor Fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
Freddy EK-Torque fittingen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
M Veilige hardtube fittingen Waterkoeling 13
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
P Juiste fittingen Waterkoeling 3
Bas9466 alphacool 90 graden 10x13 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Fittingen spuiten Waterkoeling 2
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
volcom 4x 90 degree rotary g1/4 fittingen Gevonden 1
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
D Alphacool fittingen op Alphacool UT60 Handleidingen en Installatie Tips 3
Freddy *VERKOCHT* Aanbieding: Doosje Feser Fittingen €50,- HighFlow Computer Cooling Shop 3
Hightower feser tfc f1 90 graden fittingen. HighFlow Webshop 2
l3p [CANCELLED] Bitspower fittingen! Verkocht 0
aadje93 Lekgevoeligheid SLI/crossfire fittingen Waterkoeling 0
M Fittingen D5 pomp Waterkoeling 1
gerjanlubbers [IN-ACTIVE] 2 EK en 8 Feser fittingen. Verkocht 0
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
P [ADVIES] fittingen Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan