• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Puch MS50-L (1956)

HailBaal

Junior Member
eens een project van mij waar ik nog en flinke tijd mee bezig ga zijn.

Eind december was mijn auto kapot. motor was gaar geworden en nog wat andere dingen en ik ben geen automonteur (mocht je een lijstje willen: koppakking, thermostaat, achterveren, achterlichtunit). ging bij de dealer iets van 3000 euro kosten en dan zouden er nog wat dingen aankomen. bij een mannetje zou dit iets van 1000 euro gaan kosten. vond het de auto niet meer waard omdat ik deze voor 65 euro heb gekocht. heb er achteraf wel spijt van. Was een geweldige auto om in te rijden. Lelijk maar reed heerlijk (Deawoo Nexia 93).

Maar ik heb een mooie brommer gekocht en dat is eigenlijk leuker dan de auto.


Foto's zeggen wat meer dan plaatjes, dus bij deze toen ik de beslissing maakte om deze te kopen:

838060589_6_y1fL.jpeg


838057524_6_-E3o.jpeg


22-01-2010

Moet natuurlijk wel kunnen remmen en om die reden word er een achterwiel in gezet met een dikkere achternaaf:


854590692_6_cqT0.jpeg




26-01-2010

Kenteken is op mijn naam gezet en de verzekering is ook al geregeld.

855618904_6_-Yfo.jpeg


855631141_6_-BiS.jpeg


855631912_6_OVVI.jpeg


855632953_6_Kl7m.jpeg


02-02-2010:

Afgelopen weekend was natuurlijk Kauwe Klauwen. Zoals op de foto's te zien is heb ik vals gespeeld, maar ik kan niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb. Heb ongeveer 15/20 kilometer gereden, maar het werd steeds gevaarlijker. Toen ben ik terug gereden (over die 15/20 kilometer heb ik ongeveer een uur gedaan, het was 1 grote ijsbaan) en de brommer bij een vriend van mij op de aanhanger gezet. We zouden namelijk wel rijden. De kou was niet eens het probleem (naja, wel de oorzaak), maar de gladheid was het probleem.

Foto's zijn door mijn vriendin gemaakt.
8611720986pbik.jpg


op de aanhanger:
8611717586d0tk.jpg


Op de boulevard:
8611707626flde.jpg


Pekel en chroom = poetsen:
8611714916ajkm.jpg



04-02-2010:

Gisteren afgesproken dat ik zaterdag de brommert langs ga brengen bij de brommerzaak. Er komt een hoog stuur op, voetrem, nieuwe uitlaat, andere standaard, nieuwe handvatten (2 dezelfde :p) en nog wat dingetjes die gedaan moeten worden. Dan daarmee gaan rijden en kijken of het goed is. Als ik daar aan gewend ben komen er highway steps op (word niet aan het frame gelast, bevestigingen op aansluitpunten waar mogelijk).

Update 08-02-2010:

Zaterdag 06-02-2010 naar de Loods gebracht. Het volgende gaat gedaan worden:
Andere uitlaat (betere prestaties)
Achterrek doorslijpen
Zadel op frame laten rusten
Achterrem veranderen
standaard veranderen


21-02-2010:
Vrijdag is er door Cees een hoop gedaan aan de brommer. Woensdag is deze klaar gaf hij aan. Kan niet wachten :). Cees zei dat een blok revisie echt niet nodig is met mijn blok. Hij loopt strak zei hij. Hij denkt dat hij 60 gaat lopen als ik em terug heb (ik ben geen "normale" klant). Hij vroeg of ik een pookje wil om te schakelen of handschakel. Pookje word het dus, hij had nog een gave liggen zei hij. Cees gaat ook een tankrekje regelen als dat lukt. Standaard word omgelast met de veer aan de andere kant vanwege de uitlaat. Blijft wel een middenbok. Ben benieuwd of hij nog meer leuke dingen gaat doen.

Update 21-04-2010:

Puch loopt lekker en is goed ingereden. Moeten nog een aantal dingen gedaan worden voor deze af is. Vooral een tank rek, want dat mis ik echt.


9318625446ihmw.jpg

9318644466tuxd.jpg


22-04-2010
Stickers gekocht voor op de zijkant van de tank. Word er namelijk compleet gek van dat mensen aan mij vragen of ik op een Tomos rij. #*%$&U# NEE IK RIJ PUCH KEN JE DAT NIET ZIEN DAN???? (sorry frustreer me er nogal over).
Morgenavond ga ik ze er op plakken. Heb ook me Puch "fiets"bel gemonteerd. Extra puch logo voor er op. Ook naaf borstels gehaald. morgenavond ook even monteren. Beetje chroom poets er op en rijden.

23-04-2010
img0265m.jpg

Op mijn werk :) Kon het niet laten om een foto te maken.


Hier een lijstje met dingen die gedaan moeten worden. Niet alles doe ik zelf.
(- = nog te doen, x = gedaan, / = laten doen nog niet gedaan) (niet in volgorde van uitvoeren).

/ 15 bing ofzo monteren (geen idee nog, weet nog niet eens hoe dat werkt).
/ Andere luchtfilter voor betere prestaties
/ Andere voorvork/koplamp (origineel hou ik en leg ik apart. Zowat niet meer aan te komen en mocht ik deze kromrijden zou dat zonde zijn). en de nieuwere (MV) zijn steviger en dat is ook belangrijk
/ ander achterlicht (LED)
/ tankrek
/ alles behalve de tank powdercoaten (inclusief wielen / stuurt etc)
/ tank laten spuiten & airbrushen


x Nieuw achterwiel met dikke (MV stijl) remnaaf voor betere remprestaties.
x Andere uitlaat (betere prestaties)
x Achterrek doorslijpen
x Zadel op frame laten rusten
x Achterrem veranderen
x standaard veranderen
x Hoger stuur monteren
x andere handvatten en handels (wel originele stijl behouden daarin)
x Andere achterveren (die wel werken en wat steviger zijn, hij rijd als een hard tail)
x andere cilinder
 
uhuh, puch zoals het hoort. denk wel dat het stuur nog iets naar beneden gaat. kan nu namelijk niet met mijn voorrem remmen. denk 10cm naar beneden en dan een nieuw voorwiel er in.
 
Terug
Bovenaan