• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PSU probleem tijdens leak testing.

Paulus

New member
Hey allemaal,

Eerste berichtje hier!

Ik heb de afgelopen week 2 loops aangelegd in mijn pc, en ben vandaag met het vullen begonnen en leak testen, alleen ben ik op een probleem gestuit waar ik ff niet voorbij kom :eusa_think:.

Ik gebruik een PSU bridging tool waardoor mn PSU gewoon opstart. Het probleem is echter dat waneer ik mijn MCP655 pomp aansluit, de pomp het alleen doet onder de stand 2.5, zodra ik daarboven ga valt de PSU uit. Hetzelfde gebeurt met mn XSPC X20 Dual Bay Reservoir die, als hij aangesloten is, direct de PSU weer uitschakelt bij het aanschakelen :022:

Ik heb verschillende molexen/kabels gebruikt (heb de meeste kabels van de PSU gesleeved en van nieuwe aansluitingen voorzien dus dacht dat ik misschien een verkeerd kabeltje ergens in had gezet, maar dat is niet zo naar mijn weten na triplechecken).

Mijn Specs:
CoolerMaster Real Power 550W (http://www.coolermaster.com/products/product.php?language=nl&act=detail&tbcate=563&id=926)
Intel Core Duo E8400
4 GB OCZ ddr3
Ati HD3870X2
Asus P5E3 Deluxe

Alle input is welkom:001:
 
eerst en vooral welkom op het forum paulus, eerst en vooral hoe oud is je voeding? Een verkeerd kabeltje aansluiten na het sleeven? Als je dat zou gedaan hebben zou je enkel rook zien :) ik kan er van meepraten ( oude tijden :) ) Wat het nog kan zijn is dat je voeding het gewoon niet trekt leg eens je WC aan zonder spanning op je mobo en dergelijke te steken.

veel succes
 
Volgens mij is jouw voeding kapot.

Zodra je dus iets aansluit wat meer stroom verbruikt, knalt de voeding uit.
Het kan in ieder geval niet aan de pomp liggen, aangezien je bij beide pompen hetzelfde probleem hebt met jouw voeding.
Dan moet het wel aan de voeding liggen.

Misschien een zekering of een condensator die het aan het begeven is en bij hoger stroomverbruik alles uitschakelt :S
 
freddy ik denk niet dat hij kapot is, gewoon overbelast en dan schakeld jouw voeding automatisch uit als het geen goedkope voeding is. Een HD3870X2 gebruikt al een kleine 300w in idle. neem dan nog eens 40w x 2 van je pompen? Je zal snel aan die 550w zitten hoor.

CM voedingen zijn zeer goede voedingen, maar ga voor de 850w of beter de 1000w dan heb je zeker geen probleem met je voeding :)
 
Welkom Paulus op het forum.

Ik neem aan dat je alleen de pompen op je voeding hebt aangesloten want dat is de bedoeling van zo'n PSU bridge tool. Daar lijkt het mij ook dat zijn voeding kapot is. Hij kan namelijk niet zichzelf vanzelf uitschakelen als er maar 2 pompen opzitten.

Je zou kunnen proberen om een andere voeding op de scharrelen en die ff om te ruilen en de oude uit te meten.

Hier kun je trouwens grof kijken of je voeding je systeem kan trekken ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar volgens mij heeft Paulus nog helemaal niks aangesloten op de voeding, alleen de pompen.

Anders heeft de PSU Bridging Tool en lektesten geen zin :D

Maar nu je het zegt, Paulus, je hebt toch de hardware niet aangesloten?
Anders komt er alsnog kortsluiting als je een lek krijgt.

--- edit ---

ZwerverRoodbaardNL is me net voor :p
 
Bedankt voor de welkoms :)

Nou, ik heb idd, alleen de pomp(en) erop aangesloten. Voor het testen of ik er uberhaupt stroom uitkrijg heb ik mn temp sensor + 2 led lichtjes aangesloten, deze doen het.

De voeding is inmiddels wel al een beetje oud aan het worden (3jaar ofzo denk ik), maar tot nu toe heb ik absoluut geen probleem gehad met de voeding, ook niet bij het (licht/matig) overclocken.

Ik zal nu ff kijken of ik nog een oude voeding heb en die testen op een pomp. Ik heb dus wel toevallig 1x mn PSU opengeschroefd (alleen kapje eraf gehaald) om te kijken hoe de draden eruit kwamen, maar naar mijn weten niks vernield :p
 
hmz van 2pompen en een paar leds kan je voeding niet in overbelasting gaan... je zal het probleem ergens anders moeten zoeken dan :(
 
Oh crap, de MCP655 doet het perfect op een oude Chieftech 300W PSU. Betekent dus dat ik dan maar iig ff die andere PSU er uit moet halen en kijken of ik iets kan vinden (niet het makkelijkst aangezien hij een beetje verstopt zit omdat mn kast niet zo groot is, NZXT Lexa :p)

Ach, misschien dan toch maar s binnenkort een nieuwe PSU (+ kast kopen) ;)

Een positief iets is dat mn GPU/CPU loop nu perfect loopt ^^
 
Nu weet je iets voor later he, altijd alles testen met je voeding uit je pc. als je niet zeker bent of hij het boeltje kan draaien.
 
Noooou, het is opgelost hoor :101:

Met redelijk weinig pijn en moeite de PSU uit de kast gekregen en opengeschroefd, de fan erin geprobeerd te vervangen maar die andere fan werkte niet eens, daarna beetje rondgekeken en tot de conclusie gekomen dat alles helemaal perfect in orde was.

Ging hem maar eens op mn oude pc testen (AMD dual 2.4Ghz, Ati readeon 1900XTX) en ja, alles deed het. Daarna alleen op de hd/dvd drive aangesloten, en waarempel na een seconde of 5-10 maakte de dvd drive een geluidje en viel hij uit.

Toen maar even de oude pc naar bovengesleept en naast mn watercooling gezet. De PSU op de oude pc aangesloten (moederbord/HD) en een molex op de MCP655 aangesloten. En jahoor, de oude pc aan en de pomp kan op volle kracht. Kortom, niks mis met de PSU, alleen hij kan 'gewoon' niet worden gebridged en alleen een pomp draaien, voelt ie zich te goed voor I guess :005: Dus dat wordt de oude PSU gebruiken voor leak testen en daarna op de 'nieuwe' PSU de hele pc draaien :112:

Weer een paar uur (ver)geklooid, maarja het houd je bezig he ;)
 
Ja inderdaad, blij dat ik een nieuwe nog ff kan uitstellen :p Alleen tis nog even afwachten voor de echte finale als de leak test goed eindigdt en echt alles wordt aangesloten ;)

Beide loops draaien in iedergeval perfect op het moment!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
B Corsair 780t psu cover Cases en Modding 1
Hightower sfx to atx psu bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
U Corsair 460x psu cover Cases en Modding 7
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
H 4 pins 12 volt pomp icm PSU? Overige Koeling 5
gunnie_nl te zwakke psu? Electronica 7
J psu nodig voor 2x980ti 1x 4790k OC? Hardware & Software 18
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
TinusB 18 pin en 10 pin connector PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
stefan787 [TKA-PSU] coolermaster sph 1050w Verkocht 0
Freddy Sleeved Cable Kits voor bijna elke PSU en bijna alle kleuren van Cablemod! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
T little devil dual psu bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D Corsair 760i PSU genoeg voor 2x GTX780? NVIDIA 0
T Psu adder? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
D Bitfenix losse sleeved psu kabels verleng stuk op corsair ax760i of ax860i Hardware & Software 2
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
Hightower psu tagan piperock 800watt genoeg voor de evga 770 sc gtx Electronica 4
H Corsair AX1200i PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
sir serial [VERKOCHT]- Upg. set-Case-PSU-Monitor Verkocht 7
T Losse stroom kabels (voor PSU) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
XenoMorpH PSU sticker Cases en Modding 14
Jort Welke kleur sleeved psu kabels Cases en Modding 17
T Psu klaarmaken voor watervullen? Waterkoeling 5
T Je psu gebruik voor het water in je loop te laten? Waterkoeling 13
Adam Vandervorst EVGA SR-2 voorzien van case en PSU Hardware & Software 2
Celly PSU - Missende pins van de connectors? Problemen & Oplossingen 4
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
P PSU onderin kast te heet Handleidingen en Installatie Tips 12
DieHard [VERKOCHT] OCZ ModXstream 500W PRO modulaire PSU Verkocht 4
T 5.25" psu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
I psu 8 pin verlengen Cases en Modding 2
Legendary1985 [GEVONDEN] 1500W PSU Enermax Patimax / Silverstone eventueel te ruilen met AX1200 Gevonden 4
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
T Hoe een Bitspower X-Station Multi PSU Module aansluiten? Handleidingen en Installatie Tips 6
Sw333t [GEVONDEN] A-Merk PSU Gevonden 9
Harjo Lian Li PSU bracket/extender PE-01 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Groene PSU? Cases en Modding 28
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
BlaserR93 Fancontroller starten met PSU bridging tool Electronica 2
Aequitis PSU vraagje Hardware & Software 2
ThomasJS PSU tester HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan