• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Projectje] Pc-Pimp

Johnny

Moderator
Forumleiding
Hallo,

Ik ben van plan om mijn Antec Nine Hundred te gaan aanpassen/pimpen.

To do list:

- Fan Controller aanschaffen
- 3 of 4 fans aanschaffen.
- Plexiglas voor de sidepanel aanschaffen
- Verfbus zwarte kleur aanschaffen
- Lichtbuis
- Héél misschien 1 ronde HDD IDE cable. Maar je kan ook zoiets zelf maken. Maar ik denk zelf dat ik de HDD weg doe. Ik heb nog genoeg GB´s over om een aparte back-up partitie te maken.

Ben ik even blij dat ik bij de Gamma werk 20% korting :p

Uitleg:

Ik wil mijn CPU heel goed gaan koelen. Ik heb nu 1fan op mijn Scythe Infinty gemonteerd, maar ik wil er minimaal nog 2 bij gaan doen. Links onder in mijn kast noem ik zelf de `dode`hoek, omdat de voeding + videokaart warme lucht naar elkaar toe blazen. Ik wil in de plexiglas, van de sidepanel 1 of 2 fans monteren die beide die lucht weg blazen. Tevens wil ik een FAn controller wat gewoon veel gemakkelijk is dan de hele tijd mijn kast in gaan en de schakelaar veranderen. Als ik mij niet vergis zag ik dat highflow een fancontroller had voor 6 FANS. Tevens wil ik 1 kleine lichtbuis en 1 lange buis monteren voor de look, ik heb niet voor niks een open sidepanel.

Iemand nog tips of iedeen?

Als ik onduidelijk ben post ik wel een tekening met hoe of wat.

Groetjes,

Johnny
 
Linksonder trekken de voeding en de videokaart beide lucht UIT de kast toch?

Dat is goed, alleen moet er voldoende frisse lucht daar bij komen.

Als je dan de extra fan linksonder gaat plazen, moet je die juist blazen naar de videokaart/voeding toe.
Dus frisse lucht van buiten de kast naar binnen de kast blazen.

Verder vind ik het altijd fijn om backups op een aparte fysieke harde schijf te zetten.
Partitioneren is natuurlijk ook een optie, maar als die schijf kapot gaat, ben je ook de backups op jouw partities kwijt.

De fancontroller die je bedoelt is de Zalman ZM-MFC1-Plus.
Is een goede en handige fan controller en worden door heeeel veel mensen gebruikt :D
Tis ook een van de weinige die 6 fans kan aan sturen, de meeste gaan tot 4.

Als je een extra fan op jouw Mugen zet, vergeet niet de Scythe Fan clips te bestellen.
Of je kan het ook met tie wraps doen, maar met de clips is wel mooier :)
 
Linksonder trekken de voeding en de videokaart beide lucht UIT de kast toch?

------------------------------


Ik snap het niet, in ieder geval. Kijk ff deze situatie:

mijnsituatiethuiszl2.jpg


Ik heb er boven de videokaart nu een intel fan neer gezet, maar hij is niet goed geplaatst. De lucht word niet meegenomen door de airflow. Daarom FAn daar die de warme lucht vanaf de binnekant naar buiten blaast.
 
maak een gat onder de voeding en draai hem om.
de fan van de PSU zuigt lucht aan ;) en blaast het aan de achterkant eruit.

Als je hem omdraait (met de fan naar onder), zuigt ie "frisse" lucht aan en gooit ie de warme lucht aan de achterkant uit.

Hetzelfde geldt voor je VGA. Deze actieve koeling die zuigt aan en aan de achterkant van de kast, heb je een dubbel slot ;) daar blaast ie het uit ;)

dus niet zoals jij het suggereert.
 
maak een gat onder de voeding en draai hem om.
de fan van de PSU zuigt lucht aan ;) en blaast het aan de achterkant eruit.

Als je hem omdraait (met de fan naar onder), zuigt ie "frisse" lucht aan en gooit ie de warme lucht aan de achterkant uit.

Hetzelfde geldt voor je VGA. Deze actieve koeling die zuigt aan en aan de achterkant van de kast, heb je een dubbel slot ;) daar blaast ie het uit ;)

dus niet zoals jij het suggereert.

Ik heb zelf gevoeld bij de videokaart iig, dat hij ook blaast ook aan de achterkant. Ik zag ook eraan te denken om mijn voeding om te draaien. Maar er zit maar een heel dun rubbertje onder en of dat helpt? moet ik hem zeker weer verhogen
 
Ja, zoals jij het aangeeft is het verkeerd.

Zowel voeding als videokaart blaast de andere kant op dan zoals jij aangeeft in jouw plaatje.

En de fan links van de CPU cooler zou ik ook omdraaien.

Jouw airflow "botst" nu met elkaar :)
 
Hoe moet ik het nu dan doen met de FANS? Zoiezo 1tje die op de sidepanel komt boven videokaart en voeding (120MM FAN). Ik draai de LINKER fan op de infinity om, en ik wil er ook nog 1tje rechts neer zetten. Moet die dan blazen of zuigen? En dan probeer ik ook nog mijn voeding om te draaien. Is het zo dan goed?
 
Die AIRFLOW ziet er idd heel goed uit! ARG krijg donderdag pas mn geld :(. Ik wil voor zondag mijn spullen hebben, ik ga in ieder geval pas beginnen als ik alle spullen heb (Van verf tot FANS. Binnenkort maar even wat spullen kopen bij de Gamma. En natuurlijk een build log.
 
En welke FAN zou ik dat t.z.t. moeten aanschaffen? Het liefst met een LED. In mijn case zitten standaart al fans met blauwe leds erin. Misschien nu met een anderen kleur? :D. Ik denk dat ik een lichtbui koop met een groene kleur, als hf dat heeft tenminste, ff kijken.
 
Met groen hebben we nu helaas niet. Als je wilt, kan het wel besteld worden.

Rood misschien?
Daarvan hebben we Zalman fannetjes.

Of als je gewoon met blauw wilt:
De Yate Loon DS12SL met Blauwe LEDS.
 
Ik weet het nu ff niet welke kleur.

Mijn doel is in ieder geval dit:

-CPU op de BESTE manier koelen die er is. Ga ik dat met mijn "projectje" redden?
-Mooie Lichtshow vanuit mijn kast. Ik heb nu standaart alles blauw door de FANS welke kleur van de leds in de FANS zou ik nemen? En welke kleur lichtbuizen?
-Gehele kast zwart spuiten ik heb op internet gekeken en ziet er zo gaaf uit.
- FANS gemakkelijk op andere stand kunnen zetten d.m.v. fancontroller
- Goede airflow

Gaat dat zo lukken?

Eventueel tips?

Kijk tevens even naar de bijgevoegde bijlage, zo wil ik hem ook gaan maken. Rechts bij dat bredere stuk daaronder ga ik een lichtbuis plaatsen van 15/20CM als die erzijn.
 

Bijlagen

  • Picture016.jpg
    Picture016.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 15
De airflow is goed te doen, zie mijn vorige post hoe je het beste de luchtstroom kan laten lopen.

Maomanna zei al dat je het beste evenveel intake als outtake fans kan hebben.

Jij hebt nu 1 intake fan minder.
Misschien kan je rechtsonder in de kast nog een fan plaatsen die lucht naar binnen trekt.

30cm lichtbuizen zijn wel makkelijker.
Heb je gelijk licht over de hele breedte van de kast.
Als je ruimtegebrek hebt voor 30MM lichtbuizen, zijn 10cm twin sets een goede oplossing.
Die kan je overal plaatsen en het licht zo ook goed verdelen.

Blauw is altijd mooi en goed te combineren met andere kleuren.
Is rood niet iets voor jou?
Anders puur blauw kan natuurlijk ook.

Nog een optie is dat je UV licht gaat gebruiken.
Neem je UV sata kabels (en kabelsleeves) en een UV licht erbij.
Dan krijg je dat gloei effect ipv de normale blauwe verlichting.
 
Ik had mij vergist in het plaatje zo is de situatie nu:

airflow2jq0.jpg


Voorkant: 2x 120MM fans bovenelkaar. Zuigen lucht vanuit buiten naar binnen.
Linksonder: Voeding zuigt lucht vanuit de kast na buiten(Op een lage stand)
Daar stukje boven: Graka zuigt lucht vanauit de kast na buiten
Links bovenin: Zit normaal een casefan. Maar die heb ik nu op de infinty gezet. De blaast de warme lucht uit de infinity. Onder de infinity zit nog een fan die blaast lucht door de infinty.
Bovenin: 200MM blaast lucht vanauit de kast naar buiten.

Ik neem nog 1 extra fan voor links buiten in. Die plaats ik aan de buitenkant van de kast. Zodat die de warme lucht van normaal de casefan weg blaast. Nog een extra fan voor mn CPU cooler. En zou ik dan ook nog een extra fan nemen voor op de sidepanel?

Ik hoop dat ik duidelijk ben. Anders maak ik wel ff snel foto's hoe ik het NU heb
 
Zo is het goed, als ik het goed begrepen heb :)

Een extra fan op de sidepanel is een goed idee, daarmee kan je frisse lucht naar binnen de kast trekken.
Dan heb je evenveel intake als outtake.
 
zo te lezen heb je je voeding nog niet omgedraaid.

als je die nou lucht uit de ruimte laat halen ipv uit je kast, scheelt je het je n boel :D
dan heeft het zijn eigen circuit
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan