• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project "Tiny"

Ik heb nog nooit met metaal lijm gewerkt (ben meer van de bouten en moeren :p )
Maar ben wel nieuwsgierig, werkt dat wel als de verf nog op het metaal zit, kan je dan niet beter gewoon alleslijm nemen?
 
ja hier ook liever van de bouten, mocht er eens toevallig iets uithalen dan weet je dat je het nog kan:p
het plakt wel beter dan mijn rol schilders tape dat vers van Highflow afkomt.. laat spontaan los van mijn af te plakken stukken metaal..

maar nog zat bewerkingen te doen voordat ik echt progressie kan maken aan mijn ontwerp..
weet iemand trouwens hoe diep ik de mobo moet plaatsen om een low profile raid kaart erin kwijt te kunnen?? kan namelijk niet echt het verschil vinden tussen low profile en normale pci brackets(A)(de aantal centimeters dus)
 
Laatst bewerkt:
Maar ben wel nieuwsgierig, werkt dat wel als de verf nog op het metaal zit, kan je dan niet beter gewoon alleslijm nemen?
Ook op geverfd materiaal blijft het redelijk plakken, mits je het van te voren goed ontvet en je een redelijk groot oppervlak hebt. En bij verbinding via de kopse kanten moet je wel gaan werken met steunplaatjes (om zo het contact oppervlak te vergroten).
 
Update 4

hey lui,
updatetijd!

ik heb al een klein week mijn spullen eindelijk mogen ontvangen van Highflow:p zat een backorder in op het acryl plaat die bijna een maand vertraagd was. alsof de fabrikant de grondstoffen nog moest winnen voor mijn plaatje:p
enfin, het is er met meer speelgoed:p
ook gelijk vandaag maar een figuurzaagje, vijl, tang en goeie schilderstape gekocht.
(sorry HighFlow, maar die rol tape die ik bij jullie gekocht had, plakt voor geen meter:p)

het pakket(JE)
DSC01542.jpg


god wat een grote doos
DSC01543.jpg


moesten ze van hun kartonnen dozen af ofzo XD nah i know het is opvulling maar damn:p
DSC01544.jpg


de inhoud van mijn pakketje
DSC01545.jpg


god wat is die doos ineens leeg zo:p
DSC01546.jpg


de toppanel waar aan gewerkt werd
DSC01547.jpg


afdekplaatje voor bovenin
DSC01548.jpg


even uitgeleefd op de onderkant van de case
DSC01549.jpg


toen maar even de bouten vervangen en geplaatst in de sidepanel
DSC01550.jpg


close upje van de sidepanel
DSC01551.jpg


shot van langszij
DSC01552.jpg


de fans op de sidepanel
DSC01560.jpg


close up van hoe de fans opgehangen zijn, boutjes toch iets te kort, dus moertje tussen fan gestopt
DSC01561.jpg


nu de afdekplaat boren en zagen
DSC01553.jpg


close upjes
DSC01554.jpg


DSC01555.jpg


en toen wat zagen aan de top panel
DSC01556.jpg


close up van het zaagwerk
DSC01557.jpg


twee impressies van wat ik van plan ben met met de top panel en het alu plaatje
DSC01558.jpg


DSC01559.jpg


idee was om bovenop de top panel nog een acrylplaat te doen. dacht dat dat wel sterk genoeg zou zijn. alleen moet ik zeggen dat die acrylplaat vrij buigzaam is en ben bang dat straks de boel kapot buigt en te weinig kracht biedt.

iemand die me daar iets over kwijt wil? of het zal lukken enzo? :p
nou anyway, ik kan er weer tegenaan met knutselen;)
dat was het weer voor nu.
 
ja en zeker als ik het zo aanvoelde, alleen samen met de alu plaat sandwiched die de top panel, hoopte dat het dan genoeg was;) maar baal er wel een klein beetje van, verwachtte meer stijfheid en sterkte uit het acrylplaat..
 
Update 5

Een hele goede avond heren (en dames)
het is gewoon veel te lang geleden geweest sinds de laatste update!
maar nu de vakantie begonnen is toch maar wat geklust.

er zijn geen mijlen gemaakt in de build maar komt voornamelijk door het geknoei en geschuif van hoe ik bepaalde dingen wilde gaan doen.
zoals laat ik nou wel of niet de ruimte over voor een raidkaart (voor de toekomst), wil ik het bij vier/vijf hdd's inbouw(nog niet helemaal overuit of ik een losse data schijf in mijn main laat hangen of niet) of de mogelijkheid creeer voor acht stuks of meer?? heb ik daar uberhaupt de ruimte voor??
maar ook: gaat de 3 mm acryl icm de top panel en 1mm alu plaat het nodige draagkracht leveren?

nou toen bedacht ik me dus dat ik eigenlijk nog zat te doen heb en ook kan doen dus aan de top panel waar de rad nodige kabels moeten komen.

dus zo gedacht zo gedaan! waar waren we gebleven? oja:

we waren bij de alu plaat gebleven die tussen de toppanel en caseframe komt.
uitgelijnd met waar de nodige uitsparingen zijn of moeten komen plus een kader gezet zodat ik wist waar ik mijn bevestigings boutjes door de alu plaat en toppanel kon schroeven.

DSC01562.jpg


De toppanel die eigenlijk zo goed als klaar is met bewerken, nog meer eruit en ik kan hem weglaten:p

DSC01563.jpg


en toen een stuk acryl maar eens uitgezaagd om te kijken of het wat ging worden.
eerder zei ik al dat het eigenlijk vrij buigzaam was en dat ik bang was dat er te weinig stijfheid in zat?

DSC01564.jpg


nou toen ik dus klaar was met zagen even gecheckt en had het idee dat het toch gelukkig stijver te zijn dan dat ik eerst dacht! dus wie weet gaat het nog lukken;) heb ook eventjes zitten meten, blijkt dat die 3mm ook eigenlijk de max is wat ik daar nog onder de radiator kwijt kon zonder problemen te krijgen met de topcover enzo dus nog een reden om met 3mm acryl te proberen

moving on! nadat ik de gaten in de aluplaat geboord had, de gaten vervolgens in de toppanel geboord.
toen zag ik ineens bij een test fit: de frame mist de nodige gaatjes! en het had er al zoveel:p anyways!
boren dus in de frame met de toppanel en aluplaat als guide hole:

DSC01565.jpg


een close upje van een van de gaten, zoals je ziet nog netjes nog een beetje ruimte over langs de randjes van de toppanel;)

DSC01566.jpg


een shot van de onderkant van de top assemblage. had ik jullie ook al verteld?? roostertje die dus in de bodem zat er maar uitgezaagd, had geen nut en stak te veel uit en wat lelijk eigenlijk:p geeft me zo wel gelijk een gaatje om een foto doorheen te schieten(A)

DSC01567.jpg


en toen lag Tiny op zn kant voor inspectie van de geboorde gaatjes. guess what, they lined up!!:p

DSC01568.jpg


toen door naar de acrylplaat om ook hem van gaatjes te voorzien, zo kan ik straks de platen aan elkaar vast maken zodra ik de fanholes/radholes ga boren en zagen.

acryl eens mooi recht leggen op de toppanel:

DSC01569.jpg


van de zijkant bekeken, mwa ziet er wel goed uit zo!

DSC01570.jpg


zo de eerste gaatjes zitten erin en er gelijk maar de bouten in gezet zodat de overige gaatjes niet meer verschuiven bij het boren:

DSC01571.jpg


zo een kijkje van de onderkant van waar ik de gaatjes in de acryl boor

DSC01572.jpg


zoals jullie dus zien heb ik dus de onderkant afgetaped. dat is dus omdat ik de gaatjes en uitsparingen van de toppanel moest overnemen en dat de rad/fans uitlijnen vanaf de onderkant gedaan wordt.
allebei de platen staan niet geheel recht en dat is ook niet nodig want je ziet dat niet helemaal, maar het is wel handig om dat dus te doen voor de rad en fans.

nou ik wilde eraan verder gaan maar doen belde een maat van me of ik plannen had en of ie effe langs kon komen:p
jammer want was net zo lekker op dreef. alleen geluk bij een ongeluk: tien minuten nadat hij dus langs kwam en ik dus stopte, begon het te miezeren en dat is nooit echt handig als je met een boor bezig bent buiten;)

nou hopelijk morgen meer!!!
 
Update 6

zo! in tegenstelling tot de vorige update, hoeven jullie niet zo lang te wachten op deze;)

hier waren we gebleven, de lijntjes van waar tussen ik de rad kan plaatsen:

DSC01573.jpg


voordat ik de rad gat ging tekenen en boren wilde ik eerst even de rechthoekige uitsparingen uit boren/zagen.
dat ging goed, totdat krak:

DSC01574.jpg


een scheur/barst... yey...

DSC01575.jpg


DSC01576.jpg


DSC01577.jpg


anyway.. toch maar verder gaan met tekenen en hopelijk dat ik er geen last van krijg of dat ik een soort lijm moet fixen die ik kan gebruiken om die barst kan herstellen!
werkhoekje zoals ie vandaag gebruikt werd met de acrylplaat met uitlijningen voor de rad gat.

DSC01578.jpg


overzicht van de voorlopige lijnen:

DSC01579.jpg


mock up fan tov de getekende lijnen:

DSC01580.jpg


DSC01581.jpg


toen maar even de schroefgaten gemeten en getekend:

DSC01582.jpg


DSC01583.jpg


locatie schroefgaten duidelijker gemaakt:

DSC01584.jpg


DSC01585.jpg


mock up fans om de te kijken of de afgemeten stippen overeen kwamen:

DSC01586.jpg


die kwamen dus overeen dus toen pilot gaatjes gemaakt en gaten op maat gemaakt om hopelijk preciezer de gaten te boren:

DSC01587.jpg


DSC01590.jpg


hmmmmm niet helemaal op de getekende lijn:

DSC01591.jpg


toen maar even gecheckt met mock up fans:

DSC01592.jpg


DSC01593.jpg


DSC01594.jpg


DSC01595.jpg


dat ging wel! dus de rad gat getekend:

DSC01596.jpg


DSC01597.jpg


DSC01598.jpg


de rad gat uitgezaagd:

DSC01599.jpg


den de gebruikte tool(dremel, heerlijk met acryl uitzagen!!):

DSC01600.jpg


en toen bijgevijld om het wat rechter en netter te maken:

DSC01601.jpg


toen de rad gecheckt met de schroefgaten.... laten die nou net niet overeen komen... :p
dus 20 minuten om de rad gat te maken en schroef te boren. 90 minuten daarna nodig om de gaten precies goed te krijgen... kolom boor was handig geweest! misschien had mijn boorkop dan niet zo een millimeter verschuiven:p
hmmmm wellicht een idee voor een verjaardagscadeau(A)

uiteindelijk toch gelukt de gaten goed te krijgen:

DSC01602.jpg


DSC01603.jpg


op naar het volgende item: de aansluitingen van de rad in het acrylplaat uitboren.
check van bitje tov rad aansluiting:

DSC01604.jpg


middelpunt opzoeken om de aansluitingen uit te boren:

DSC01605.jpg


DSC01606.jpg


DSC01607.jpg


zo laatste gat uitgeboord voor de aansluitingen:

DSC01608.jpg


toen de controle met de rad, check!

DSC01609.jpg


DSC01610.jpg


DSC01612.jpg


toen maar de lijntjes uitgezet van acrylplaat over op alu plaat:

DSC01613.jpg


DSC01614.jpg


nou geniet van de foto spam:p hopelijk weer gauw wat meer!;)
 
Ziet er goed uit.

Overigens, ben nog wat frontjes tegen gekomen (stuk of 4). Indien je ze wilt hebben moet je het maar even aangeven, dan komen die jouw kant nog op.
 
zucht.. hey lui!
(even een buildlog bumpje en) een kleine mededeling.

wilde nog even laten weten dat project tiny na al tijd weer een beetje is opgepakt.

en ik hoor menig modder al vloeken en tieren over mn blunder zodra ik die vertel:
ik was een testfit aan het doen met de rad en fans en de twee lagen materiaal waar de bouten doorheen moeten.
nu werd ik helemaal gek van de machinale precisie waar ik mee moest werken, terwijl alles met de hand gaat(ja ook zonder dingen als kolomboren)

dus ben ik de gaten in het materiaal voor de plaatsing van de rad en fans gaan vergroten.
de twee platen uitgelijnd door vast te zetten in de toppanel. lukt.
begint rustig de gaatjes van 4mm naar 6mm te vergroten. rustig en langzaam proberen te boren...
komt gat 6 en 7(toevallig naast elkaar) en ja hoor! krak zegt de plexi. gelukkig naar binnen toe en kan ik de rad en fans nog op laten rusten en zie je er uiteindelijk niets van omdat er nog de alu plaat en fans voor zitten, maar toch! wat is het toch tricky soms met plexi zeg..

foto's moeten nog gemaakt worden. moet er alleen helaas weer een nieuwe camera voor verzinnen en regelen voor het zover is...
(lang verhaal kort: tas uit trein gejat, camera in tas)
en laat ik ook iets meer voortgang tonen in komende update;) anders zien jullie tig foto's van hetzelfde.

anyway, het leeft weer en hopelijk dat ik er wat tijd in kwijt kan nu.
namelijk ook bijbaantje kwijt sinds eind juli:p een zomer die niet helemaal mee zat. gelukkig compenseerde karma door mij drie voldoendes te geven voor pittige hertentamens eind augustus! daarnaast nu nog een vrij rustige rooster, dus heb wel een aantal daagjes vrij per week;)

groeten uit Leiden
 
Goed om te horen dat het je wat meer voor de wind gaat na die tegenslagen. Plexi kan inderdaad op momenten zeer klote uit de hoek komen, ik heb hier nog een een grote plaat liggen waar ik omwille van een barstje van een paar cm maar drie kleine paneeltjes meer kan maken ipv anders nog 1 groot en een kleintje :( Aan de andere kant is het natuurlijk wel mooi om te zien als het af is :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan