Update 5
Een hele goede avond heren (en dames)
het is gewoon veel te lang geleden geweest sinds de laatste update!
maar nu de vakantie begonnen is toch maar wat geklust.
er zijn geen mijlen gemaakt in de build maar komt voornamelijk door het geknoei en geschuif van hoe ik bepaalde dingen wilde gaan doen.
zoals laat ik nou wel of niet de ruimte over voor een raidkaart (voor de toekomst), wil ik het bij vier/vijf hdd's inbouw(nog niet helemaal overuit of ik een losse data schijf in mijn main laat hangen of niet) of de mogelijkheid creeer voor acht stuks of meer?? heb ik daar uberhaupt de ruimte voor??
maar ook: gaat de 3 mm acryl icm de top panel en 1mm alu plaat het nodige draagkracht leveren?
nou toen bedacht ik me dus dat ik eigenlijk nog zat te doen heb en ook kan doen dus aan de top panel waar de rad nodige kabels moeten komen.
dus zo gedacht zo gedaan! waar waren we gebleven? oja:
we waren bij de alu plaat gebleven die tussen de toppanel en caseframe komt.
uitgelijnd met waar de nodige uitsparingen zijn of moeten komen plus een kader gezet zodat ik wist waar ik mijn bevestigings boutjes door de alu plaat en toppanel kon schroeven.
De toppanel die eigenlijk zo goed als klaar is met bewerken, nog meer eruit en ik kan hem weglaten
en toen een stuk acryl maar eens uitgezaagd om te kijken of het wat ging worden.
eerder zei ik al dat het eigenlijk vrij buigzaam was en dat ik bang was dat er te weinig stijfheid in zat?
nou toen ik dus klaar was met zagen even gecheckt en had het idee dat het toch gelukkig stijver te zijn dan dat ik eerst dacht! dus wie weet gaat het nog lukken
heb ook eventjes zitten meten, blijkt dat die 3mm ook eigenlijk de max is wat ik daar nog onder de
radiator kwijt kon zonder problemen te krijgen met de topcover enzo dus nog een reden om met 3mm acryl te proberen
moving on! nadat ik de gaten in de aluplaat geboord had, de gaten vervolgens in de toppanel geboord.
toen zag ik ineens bij een test fit: de frame mist de nodige gaatjes! en het had er al zoveel
anyways!
boren dus in de frame met de toppanel en aluplaat als guide hole:
een close upje van een van de gaten, zoals je ziet nog netjes nog een beetje ruimte over langs de randjes van de toppanel
een shot van de onderkant van de top assemblage. had ik jullie ook al verteld?? roostertje die dus in de bodem zat er maar uitgezaagd, had geen nut en stak te veel uit en wat lelijk eigenlijk
geeft me zo wel gelijk een gaatje om een foto doorheen te schieten(A)
en toen lag Tiny op zn kant voor inspectie van de geboorde gaatjes. guess what, they lined up!!
toen door naar de acrylplaat om ook hem van gaatjes te voorzien, zo kan ik straks de platen aan elkaar vast maken zodra ik de fanholes/radholes ga boren en zagen.
acryl eens mooi recht leggen op de toppanel:
van de zijkant bekeken, mwa ziet er wel goed uit zo!
zo de eerste gaatjes zitten erin en er gelijk maar de bouten in gezet zodat de overige gaatjes niet meer verschuiven bij het boren:
zo een kijkje van de onderkant van waar ik de gaatjes in de acryl boor
zoals jullie dus zien heb ik dus de onderkant afgetaped. dat is dus omdat ik de gaatjes en uitsparingen van de toppanel moest overnemen en dat de rad/
fans uitlijnen vanaf de onderkant gedaan wordt.
allebei de platen staan niet geheel recht en dat is ook niet nodig want je ziet dat niet helemaal, maar het is wel handig om dat dus te doen voor de rad en
fans.
nou ik wilde eraan verder gaan maar doen belde een maat van me of ik plannen had en of ie effe langs kon komen
jammer want was net zo lekker op dreef. alleen geluk bij een ongeluk: tien minuten nadat hij dus langs kwam en ik dus stopte, begon het te miezeren en dat is nooit echt handig als je met een boor bezig bent buiten
nou hopelijk morgen meer!!!