• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project "Tiny"

Update 1:

nou mijlen zijn er niet verzet maar toch een goeie vier uurtjes aangezeten.

Resultaat:

werkvloer:

IMAG0114.jpg

Dremel+ side panel= gat:

IMAG0115.jpg

hardware waar ik mee bezig was betreft passen en meten:

IMAG0116.jpg

Overzichtje werkhoek, handig zo de ex-cleanli:p:

IMAG0117.jpg

close up dremelwerk en oh kijk! gaatjes geboord:

IMAG0122.jpg

onderkant van de side panel was niet helemaal mooi bewerkt, dus een poging gewaakt een beetje recht te trekken:

IMAG0123.jpg

close up randje 1:

IMAG0124.jpg

close up randje 2:

IMAG0125.jpg

kijk wat ziet ie er toch schoon uit! :p op naar poging 1 tot passend maken:

IMAG0126.jpg

na het bij schuren en het weer schoon spuiten, het eindresultaat(bijna).
wat zou ik hier in die plaatje toch missen?
en daarnaast ga ik andere moertjes gebruiken dan deze, maar moest wel even testen(A)

IMAG0128.jpg

S(ee) N(ext) P(ost)
 
Update 2!

Hallo beste heren en dames(mochten die er zijn op de HF forum en genieten van de nog wat trage build)

gezien mn main pc raar doet en ik niet zo 1,2,3 weet te vinden wat het was, ging ik OCCT en furmark runnen. gewoon om te stressen en te kijken of het nou de hardware is en zo ja welke.

hierdoor kan ik dus niet internetten, buildlogs lezen en gamen:p
mooi excuus om verder te gaan aan Tiny.
huisgenoten niet thuis? MOOI! STOP! DREMEL-TIME!:p ook was het van korte duur:p

Dremel-time, maar wat vragen jullie? nou dit:

IMAG0131.jpg

Een van de dames wilde dat het wat stiller was omdat ze een deadline had voor een opdracht, dus ik over op het zaagmesje. Merkte ik ineens dat er wat beweging in te krijgen was. Druk ik ineens een deel van het paneeltje eruit:p godzijdank dat het lijm dat gebruikt is het zo makkelijk begaf:p Dremel en handzaag vonden de dubbele platen staal niet echt leuk:p

IMAG0151.jpg

Uiteindelijk gewilde gat in het derrière van Tiny.

IMAG0152.jpg

Brute kracht 1 - Li-li case 0

IMAG0153.jpg

Next up, vervangend alu plaatje uitsnijden:

IMAG0154.jpg

More to come!!! (en hopelijk wil het snijwerk nu wel weer vlotten:p)
Ladies, Gents and future Casenods: enjoy;)
 
tsja ik moest toen even bezig zijn en elke millimeter is meegenomen door dat dubbel laags staal:p
maar handzaag is op zich nog best te doen alleen zijn de hoeken soms wat naar:p dan is dremel heeeeeeeeeeeeel handig:p

zelf zet ik de muziek gewoon wat harder dan klinkt die dremel gelijk wat minder erg;)
 
Update 2.1!!

hey lui,

kon het niet laten en heb een uurtje nog erin gestoken.
nog geen foto's van de resultaten, wel van wat ik op mn volgende update wilde doen:

het roostertje van voeding intake gaat eruit. het steekt te veel uit en daarnaast zitten er te veel gaten voor mij in de bodemplaat:p

IMAG0156.jpg

en hier de plaatje die ik uit moet zagen of gezaagd heb.

IMAG0158.jpg
 
Update 3

hey lui,

terug van weggeweest, bijna een maand stil gevallen, zat en zit nog op het een en ander te wachten.
ook wat faalwerk aan mijn main pc en studeerwerk aan mijn studie, dus moest prioriteiten stellen;)

maar vandaag en in de afgelopen weken een beetje kunnen werken. Ook een moeder gehad die jarig was, kreeg ik ook gelijk een cadeautje! Ze had een nieuwe camera gekregen, dus haar oude camera werd gedoneerd! ik was het goeie doel;)

Als eerste, mijn dank aan Brink of Modding, hoewel de moertjes prijzig zijn heb ik nog geen ander winkel kunnen vinden die ze ook heeft.

4x 25 stuks zetmoeren:
DSC01533.jpg


de bende waar in ik nu aan het werken was:p je ziet er al het een en ander uitgezaagd is.
Stiekem tijd voor een werkbank en eigenlijk een werkkamer XD
DSC01534.jpg


De backplate waar ik wat problemen mee had en nog steeds heb.
DSC01539.jpg


Zo zag Tiny eruit:
DSC01535.jpg


Waar zouden deze moertjes nou vandaan komen?? ze eruit halen was lastig, om het zachtjes uit te drukken. iets met Bison metaallijm??
DSC01536.jpg


ik noem geen namen *kuch* Wwwicked *kuch* vond het noodzakelijk de frontpanel vast te lijmen:p ik blij dat ik mijn eigen kracht weer niet kende(A)
en toen waren de front en top panel eraf! maakt het bewerken van beide echt een stuk makkelijker
DSC01537.jpg


Tiny zonder top en front panels. 5,25 inch baybrackets er ook uit. wie weet permanent die brackets weg.
DSC01538.jpg


dus korte en kleine update, maar dacht laat ik jullie nog een beetje geïnteresseerd houden;)

Volgende problemen:
- Voor hoeveel HDD's ga ik ruimte overlaten?
- Ga ik in de toekomst een raid kaart insteken? en zo ja, gaat een low profile kaartje nog passen?
- Zoektocht naar een vrij platte voeding, platter dan een ATX voeding. Wie helpt?
- Welke fans ga ik gebruiken op Black Ice GT Stealth 240 black - XFlow en zouden normale fans nog passen en zo niet, welke slim fans zullen stil zijn en toch genoeg lucht kunnen verplaatsen??

bedankt voor uw aandacht;)
groeten, Thomas
 
Laatst bewerkt:
ik noem geen namen *kuch* Wwwicked *kuch* vond het noodzakelijk de frontpanel vast te lijmen:p ik blij dat ik mijn eigen kracht weer niet kende.
Frontpanel zat totaal niet gelijmd. Heb die zelf nog vaak genoeg los gehad. Het gaat wel zwaar overigens, daar heb je gelijk in.

Zoektocht naar een vrij platte voeding, platter dan een ATX voeding.
Welke fans ga ik gebruiken op Black Ice GT Stealth 240 black - XFlow en zouden normale fans nog passen en zo niet, welke slim fans zullen stil zijn en toch genoeg lucht kunnen verplaatsen??
Qua voeding is er denk ik geen plattere dan deze: Flex ATX PSU 220W - Cooler Master Europe Store
Fans zou je deze voor kunnen gebruiken: XtraFlo 120 Slim - Cooler Master Europe Store
 
Frontpanel zat totaal niet gelijmd. Heb die zelf nog vaak genoeg los gehad. Het gaat wel zwaar overigens, daar heb je gelijk in.

niet? oh nou ik zag dit dus ik dacht dat je het vastgelijmd had:p
DSC01541.jpg

DSC01540.jpg


Qua voeding is er denk ik geen plattere dan deze: Flex ATX PSU 220W - Cooler Master Europe Store
Fans zou je deze voor kunnen gebruiken: XtraFlo 120 Slim - Cooler Master Europe Store

okey Top! dat scheelt enorm tov ATX voedingen:p Maar met 220watt, denk je dat ik daar nog ruimte heb voor uitbreiding?
die fans zien er ook wel aardig uit, alleen is 30dBa niet wat hoog:p en zijn ze beter dat de scythes slim fans die ik van je mee kreeg?
 
niet? oh nou ik zag dit dus ik dacht dat je het vastgelijmd had:p
In de eerste versie (van ATX naar mATX) was het front wel vast gelijmd, toen ik naar ITX ging heb ik er voor gezorgd dat het los was (dit was ook makkelijker met het monteren van het plexi front). De lijm echter heb ik op de niet zichtbare plekken laten zitten ;). Maar echt.. het front zat op het laatst enkel vast met die 4 "pikkies".

okey Top! dat scheelt enorm tov ATX voedingen:p Maar met 220watt, denk je dat ik daar nog ruimte heb voor uitbreiding?
Zolang je geen zware gpu erin hebt zitten moet het gewoonweg mogelijk zijn. Hangt dus een beetje van de configuratie af.
Anders is het wellicht ook een optie op er een SFX voeding in te zetten, al zou ik die wel voorin plaatsen met een verlenging van de stroomaansluiting naar de achterzijde van de case aangezien de beschikbare ruimte natuurlijk beperkt is.

Ik heb overigens wel de fan vervangen van deze voeding, bij mij zit deze er nu in: http://www.highflow.nl/fans/ventila...nb-blacksilentfan-xm1-40x40x10mm-2800rpm.html

die fans zien er ook wel aardig uit, alleen is 30dBa niet wat hoog:p en zijn ze beter dat de scythes slim fans die ik van je mee kreeg?
Ik vind die van Cooler Master stiller dan die Scythe Slims. Is natuurlijk iets persoonlijks, maar ik merkte een soort van fluittoon in die Scythes (ben gevoelig voor hoge tonen ;)).

Daarbij, alles is natuurlijk eenvoudig te regelen tegenwoordig ;). In ieder geval het toerental van de fans.
 
ja okey, ze zitten altijd ruim in hun wattage:p maar hoe diep zou ik dan de mobo zetten, als ik voor een low profile raid kaart ruimte over laat? ATX voeding wordt al krap:p SFX is niet veel platter dan ATX toch?
en als je zegt dat ik aan 220watt genoeg moet hebben geloof ik je hoor:p ik wil gewoon goed zitten met vermogen;) maar lijkt er op dat ik alsnog stekkertjes bij moet gaan maken om alles van prik te voorzien:p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan