• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Stormtrooper

Hoi allemaal,

Bedankt dat je de tijd neemt om mijn buildlog te bezoeken. Zoals sommigen al weten ben ik al een tijdje bezig met het voorbereiden van het waterkoelen van mijn pc. Met de hulp van een aantal hier heb ik alles kunnen samenstellen en zal dus beginnen met mijn eerste waterkoeling! Ik heb vandaag zo'n 80% van alles wat ik nodig heb om te gaan waterkoelen binnen gekregen, dus kan al wat beginsels maken.

Het thema is, zoals je in de titel al ziet (lekker cheesy) de Stormtrooper uit Star Wars. Ik kwam op het idee nadat ik het thema had vastgesteld, namelijk zwart/wit. Nu zal ik niet all-out gaan zoals sommige meesterwerken die ik hier voorbij heb zien komen, maar ik ga mijn best doen om het op een subtiele wijze terug in mijn build te laten komen. Ik heb een aantal leuke ideeën waar ik gaanderweg van deze buildlog achter zal komen of dit gaat lukken, en als je af en toe hier een kijkje neemt, jij ook!

Eerst mijn build hier:


Case: Fractal design define S
CPU: Intel i7-4790K 4.4GHz
RAM: Avexir Sabranco 4x4GB DDR3 2400MHz
MOBO: Asus Sabertooth mark S Sabranco
GPU: 2X Galax (US merknaam) / KFA2 (EU merknaam) GTX980TI Hall of Fame
PSU: Corsair AX1500i
HDD: 2x 1TB seagate SSHD
SSD: Samsung evo 850 256GB


Waterkoeling supplies:

CPU BLOCK: Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) White Acetal Top Version
GPU BLOCK: 2x Bitspower VG-NGTX980TIGXHK Acrylic White
TUBING: CF1 Hard Tube 12/10 mm PETG
PUMP: Alphacool VPP655 PWM - Single Edition
PUMP TOP: Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150 (Black POM Cap)
PUMP COVER: Bitspower D5 Mod Kit Deluxe White
RADS: EK-CoolStream PE 240 Radiator & EK-CoolStream PE 360 Radiator
FANS: Corsair Air Series SP120 Quiet Edition
LINKS: Bitspower G1/4 Enhance Multi-Link For OD 12MM - Matt Black


Vandaag wil ik op 1 van de GPU's het waterblok op zetten en nog iets anders, maar meer daar over als het is gelukt. Ben zelf erg benieuwd hoe dit alles gaat uitpakken. Stay tuned for more!



EDIT: Eindelijk klaar! Zie hier het resultaat: http://imgur.com/a/Am2zR
 

Bijlagen

  • IMG_20150807_113216.jpg
    IMG_20150807_113216.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Nou daar gaan we, RIP mooie fans en backplate, we will miss you!
IMG_20150807_123014.jpg

Hier iets te gretig met schroeven, gelukkig goed gekomen met een beetje peuteren.
IMG_20150807_124908.jpg

En klaar! Hopelijk liggen alle heatpads nog goed op zijn plek, kan hem pas over een paar weken testen als mijn 2e blok binnen is met de rest van mijn bestelling en wanneer alles gebouwd is.
IMG_20150807_133807.jpgIMG_20150807_133819.jpg
Even een korte vraag, kan ik op de backplate een vinyl sticker plakken? of wordt het daar te warm voor?

Stay tuned for more!
 
Het beste is alles doorspoelen met demi water, gewoon de loop maken en 1 keer demi water vullen en dan even draaien met pomp.
En dat er weer uit halen.
Dan je uit eindelijke vloeistof erin.

Eigenlijk bij alles wat nieuw is eerst spoelen.
Zeker bij rads.
 
Update!

Woensdag nieuwe case ontvangen:
IMG_20150811_171936.jpg

Gisteren was het te warm om echt iets te ondernemen dus ben maar alvast bezig geweest met het overzetten van de hardware naar de nieuwe case. Weer iets verder!
IMG_20150814_151731.jpgIMG_20150814_151858.jpg

Zoals ik in het begin zei, ik ben een beetje aan het spelen met een aantal ideeën om het thema wat op te leuken. Nu heb ik wit carbon vinyl wrap gehaald en zoals je ziet toegepast op de PSU. Misschien komt het nog op meer plekken als ik de boel een beetje recht kan afsnijden. In ieder geval hier een voorproefje:
IMG_20150814_151748.jpg

Nu is het het wachten op het laatste GPU blok met wat andere spulletjes en dan is het gaan! Stay tuned for more!

Iemand trouwens een aanrader voor een goede fanhub? Moet namelijk 7 fans gaan aansluiten en wil die draden graag aan de achterkant laten.
 
Thanks, heb zelf ook even gekeken, kwam uit op dit: NZXT Grid - Ten Port Fan Hub - AC-GRID-10-M1

Normaal kan ik fan control doen in de bios als ik de fans gewoon in de headers op het moederbord heb. Stel: als ik alle 7 fans op deze hub zou aansluiten en de hub dan aansluit op de cpu fan header op het moederbord, kan ik dan alsnog alle fans gezamelijk als cpu fan besturen?

Zo niet, iemand een idee hoe ik alle fans kan aansluiten en ze ook nog kan besturen?
 
Update!


Na heel lang moeten wachten op onderdelen en ook nog eens griep gehad toen de onderdelen binnen kwamen, heb ik de build lang moeten uitstellen. Maargoed, het eind is bereikt! Hier foto's van nog wat laatste handelingen en het eindresultaat!


Aantal dingen op een rijtje die ik heb gedaan:

- Plastic raam vervangen door getint gehard glas.
- PSU gedeeltelijk wit gespoten om het zwart/wit thema te behouden.
- SLI bridge wit gespoten om het thema te behouden.
- Standaard fan stickers vervangen door custom stickers ''imperial logo''.
- Op de voorkant een imperial embleem geplakt (wie ziet de easter egg in de close up van het embleem!)

Imgur: The most awesome images on the Internet
Heb er maar een imgur album van gemaakt, aangezien het best wat foto's zijn. Hier en daar wat uitleg boven de foto's.

Alle foto's zijn genomen met mijn mobiel, dus het is niet echt topkwaliteit, maar ik heb mijn best gedaan. Zal kijken of ik morgen overdag nog wat duidelijkere foto's kan maken.

Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat. Het is in ieder geval op tijd klaar voor Star Wars Battlefront en Fallout 4! Wie weet start ik echt eens iets geks wanneer deze niet meer relevant is, maar dat zal nog een tijd duren. Wanneer dat gebeurt, zal ik het op het forum posten.

Sorry voor de vertraging en ik hoop dat jullie het wat vinden! Ook iedereen bedankt voor alle hulp van het uitzoeken van alle onderdelen, ik heb er een hoop van kunnen leren!
 
I'm back!

Jullie dachten dat jullie van me af waren he?! Nou, ik ben er weer en met een aantal ideeën om mijn case nog meer eigen te maken, zie de foto voor alvast een klein voorproefje. Ik ben ook van plan om de 980's te vervangen door de Galax/KFA2 980TI HOF, dus de 980's staan ook te koop, heb ze ook hier op het markplaats thread gezet. (komen zodra ik 50 posts heb :p) Dus stay tuned en misschien wordt het nog wat!
 

Bijlagen

  • 20151125_161153.jpg
    20151125_161153.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan