• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project; StijnB

Hallo,

Voor degene die me nog niet kennen ik ben Stijn en ben nog druk bezig met studeren. Ik hoop later een groot outdoor bedrijf te kunnen runnen en studeer hier dus ook voor. Verder ben ik 21 jaar oud en ben ik redelijk creatief. Ik heb deze post aangemaakt als een soort project pagina zodat als jullie er interesse in hebben dit project kunnen volgen! Heeft u vragen , stel ze, dat zal ik ook hoogstwaarschijnlijk doen!

zoals sommige van jullie al weten wil ik een PC in een bureau inbouwen. Denk aan het idee van de l3p d3sk alleen dan wat meer basic, ik ben tenslotte ook maar een arme student! Het budget wat ik voor de PC heb uitgetrokken zal een budget hebben van rond de 1200,- Euro , misschien iets meer, misschien iets minder. Het idee is gekomen doordat ik door ruimtegebrek eigenlijk geen PC en bureau kwijt kon in mijn woonkamer. Ik woon namelijk met 2 vrienden samen in een 2 onder 1 kap woning dus was ik op dit idee gekomen.

Het is begonnen met een schets, voor de mensen die dit zien zal dit vaag zijn maar ik hoop dat jullie er iets van wijsheid uit kunnen halen. Hier is het mee begonnen;





Ik ben toen het idee helemaal verder gaan uitwerken en na wat tijd met mijn huisgenoot te hebben getekend was dit het resultaat;



De uitstekende plaat aan de onderkant van het bureau wordt niet uitgevoerd, volgens mijn berekeningen kan er maar een klein gewicht op en zal dit alleen maar een zwakke plek worden van het bureau. Het bureau zelf wordt opgehangen D.M.V. beugels, deze zijn op de tekeningen niet getekend. Ook is de kabelgoot slecht te zien, maar hier is wel rekening meegehouden!

De maten;
Bovenaanzicht


voorkant ( het grijze blokje is de Disk drive, de vraag is of die hier komt, of aan de zijkant... Net hoe de indeling het mooiste past.


De zijkant




De maten wordt hier en daar nog wat mee geschoven... Ik heb meteen een vraagje aan jullie, wat zou een juiste diepte zijn zodat alles past, ik heb dit gemeten door een oude PC te meten, maar dan komt het probleem naar voren namelijk het zitcomfort... Met de diepte die de kast nu heeft zou ik er met mijn knieën tegen aankomen. Is het mogelijk de videokaart niet OP het moederbord te zetten, maar met bekabeling ernaast kunnen te leggen? Zullen 2 intake, 2 outtake vents deze kast goed kunnen koelen?

Update volgt a.s zaterdag, dan is als het goed is de basis van het bureau een heel eind af...

Ideën? (Kleuren combi's etc, ik hoor het allemaal graag)
Vragen? Stel ze!

[Extra; De tekeningen zijn gemaakt in google sketchup voor degene die dit willen weten]

Ik hoop dat jullie er net zo'n zin in hebben als ik!
Mvg Stijn
 
als ik jou was zou ik de plaat omdraaien, zodat het glas links is ( handiger voor de muis, spreek uit ervaring :p)

Haha, shit! dat ik dit nu pas lees, sorry druk bezig geweest, maar hier de update zoals beloofd!

Vandaag de platen uitgemeten en gezagen. Ook de zijkanten hiervan opgeschuurd zodat het er wat netter uit ziet. Heb ervoor gekozen om de Videokaart met een PCI-e expres kabel te gaan leggen. Dit scheelde zo'n 4 cm in de diepte, dit is gunstig want nu kan ik er perfect onder met de knieën zonder dat het stoort.

Zo staat ie erbij ( nog niet vast gemaakt, wil alles nog verven dus dan is dit natuurlijk makkelijker)




Later op de dag ook nog een randje voor het glas erin gedremeld


Heb hier, even voor de duidelijkheid, de planken aan de verkeerde kant zitten, was alleen voor de foto zo neergezet:)

In de avond geprobeerd glas te snijden, was geen succes, echt lastiger dan ik had verwacht. Gelukkig was dit glas wat ik nog had liggen en heeft het me nop gekost!


Dat was het voor vandaag, hopen dat ik morgen na mijn werk alles goed kan schuren en ontvetten om te gaan verven. Beloof niks want krijg ook bezoek. Ligt er een beetje aan hoe de planning loopt... Tot de volgende update!
 
hallo dames en heren,

Is weer even geleden, maar ben ontzettend druk met werk geweest... vandaar deze late update! Over 2 weken heb ik vakantie dus dan hoop ik ook wat meer aan de slag te gaan.

Vorige week het bureau in de primer gezet




Na een week te hebben gewerkt stond er toen voor mij een pakketje in de woonkamer!:biggrin::biggrin:


De glasplaat past perfect, toch voor glas gegaan. Op advies van het bedrijf. Deze verkochte ook wel, om even terug te komen op de vorige reacties, plexiglas maar zei dat dit velen maler sneller slijt dan gewoon glas. Vooral als je het gebruikt als bureau. De afmetingen zijn 540x270x6. De lengte en de breedte zijn perfect, de diepte niet, maar dit is makkelijk op te schuren ( 1MM eraf schuren).



De onderdelen die ik had besteld; Fans x4 , voeding en moederbord!


Dat was de update voor deze tijd. Hoop komende weken wat meer te gaan doen.

Ps. De kast is 15,5cm diep, daarin moet nog een moederbord met een koeler op. Deze moet dus max 14.5 cm zijn. Voor wat voor een koeling moet ik gaan met deze setup?Azerty

Tot de volgende x maar weer!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan