• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

project: rig 3.0

Ik had gister niet zoveel tijd dus heb maar een kleine update :p

Aangezien de GTZ blokken veel problemen schijnen te geven door de verkeerde maten schroefdraad enzo heb ik mijne effe gecontroleerd. En inderdaad de fittingen zitten er erg los in. Dus heb ik gekozen voor de onzichtbare oplossing:

194.jpg

gewoon teflon tape eromheen draaien tegen het draad in en uitrekken terwijl je draait. En in een minuut heb je een fittingen die strak past :D

Nu heb ik andere fittingen dus paste geen enkele pijp meer die ik had gesneden. Dus mocht ik overnieuw beginnen, maar als je dit ziet is het het toch wel waard niet :

195.jpg


Ondertussen vond ik een hoekje van mn kast wat erg handig was om mn fittingen in uit te leggen:

197.jpg


En eindelijk zal iedereen zien waar die spacers voor zijn naast mn mobo :p

Nu heb ik een kleine discussie met mezelf.

Ik heb 2 manieren om een kabel te trekken...

optie 1:

196.jpg


en

optie 2:

198.jpg


Nu vind ik beide opties wel wat hebben, allene optie 2 komt beter uit voor mn loop... wat denken jullie ?
 
eh... wat is de stromings richting van je loop... als via de mosfets naar de cpu gaat heb je de inlet op outlet aangesloten...

als je van af de gpu komt heb ik niets gezegt:003:
 
optie 1
daar sluit ik me bij aan... :)

de slangen mogen de aandacht niet trekken vanaf de mooie mesh die je hebt gebruikt over je geheugen... en dan vind ik optie 2 niet zo mooi uitkomen :p
 
eh... wat is de stromings richting van je loop... als via de mosfets naar de cpu gaat heb je de inlet op outlet aangesloten...

als je van af de gpu komt heb ik niets gezegt:003:

Geen zorgen hij mn loop komt niet van mn mosfets af, maar dan ook weer niet van mn GPU's :p.Ik heb mn gpu's op een apparte loop zitten. Ik zou aan het begin wel langs mn mosfets gaan maar omdat het dan niet uitkwam heb ik mn loop veranderd naar dit:

res > pump > 240-rad > southbridge > northbridge > CPU > mosfet 2 > mosfet 2 > res

Het zou niet zoveel moeten uitmaken kwa temp voor mn mosfets en zo krijg ik wel een nettere loop :033:

Optie 2, maar wat komt er dan zoveel beter uit bij nummero 1 ?

Een ding is wel een feit en dat is dat het er ubermooi uit gaat zien :D

Eigenlijk heel simpel. mn northbridge moet naar beneden naar de southbridge en mn gpu moet naar boven naar mn rad. Als ik optie 1 kies moet ik die 2 achter langs contra laten lopen. Het probleem bij optie 1 is dan is dat mn hdd cage in de weg zit om mn northbridge naar beneden te buigen :'(
 
Vreemd genoeg heb ik altijd de neiging om dingen op de moeilijke dingen te doen, en deze keer was niet anders :S

Aangezien iedereen besloot dan optie 1 mooier was en ik het eigenlijk wel met iedereen eens ben. heb ik gister avond maar besloten om mezelf met een baksteen voor mn kop te slaan en zonder er verder aan te denken er maar gewoon voor te gaan...

Na ongeveer een uur naar het probleem te hebben gestaard kwam ik met een oplossing ( eentje die ik niet leuk vond ) Om het op te lossen moest namelijk mn hdd bay er aan geloven. Dit is een kleine feature van de hdd bay:

200.jpg


En dit is wat ik overhield na mn dremel in mn mooie poedercoating te zetten :S:
199.jpg


Aangezien de bovenste pijp ( die van mn northbridge afkomt ) naar beneden toe moet en exact uitlijnt met het gat van de hdd bay, heb ik nu 2 cm meer speling om em langs te laten lopen, precies de 2 cm die ik nodig had.

Ik kwam er ook achter dat mn southbridge een beetje speling had gekregen, dus ik moest mn mobo er nog een keer uit liften om die aan te draaien ( ik moet zeggen het verwijderen en terug plaatsen van mn mobo ging makkelijk dat gedacht )

Na nog een uurtje ofzo te hebben gespeelt kreeg ik dit:

207.jpg


204.jpg


206.jpg


En voor diegene die bang ware dat die tie-wraps bleven zitten:

209.jpg


208.jpg


Het nadeel is dat ik zojuist ongeveer 5 meter tubing hebt verbruikt :S dus freddy look out :p

P.S. freddy als je je afvroeg waarom ik speciaal dat bitspower blokje nodig had, kan je hierboven zien dat ik niet veel ruimte extra had voor die subtielere bocht :p
 
Laatst bewerkt:
voor diegene die nog niet helemaal de loop inzien hier is nog een kleine illustratie hoe het achter langs een beetje loopt zodat misschien het probleem wat ik had ook een beetje duidelijker word:

210.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan