• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Project] ReQuiem

ReQuiem

Junior Member
Geachte heren,

Mijn nieuwste systeem upgrade komt er weer aan. Ik dacht laat ik een nieuw topic maken waarbij ik mijn upgrade ga bijhouden. Waar bestaat mijn upgrade uit?

  • Behuizing
  • Moederbord
  • CPU
  • Voeding
  • Geheugen
  • Waterkoeling
GPU's komen later, eind februari

Bestellijst
Groen= Binnen | Oranje = Besteld | Zwart = Moet nog besteld worden
  • 1x Lian Li TYR PC-X2000 - 15-12-2008
  • 1x Asus ROG Rampage II Extreme
  • 1x Intel Core-i7 965 XE Extreme Edition 3.2GHz
  • 2x OCZ Reaper HPC 6 GB, PC3-15000, 1866 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 3
  • 1x Corsair CMPSU-1000HXEU
  • 1x Zalman 5.25 Bay ZM-MFC2 Fan Controller - 15-12-2008
  • 1x Logitech Speakerset G51 5.1, Zwart
  • 2x EVGA GTX295
  • Samsung TFT 2693HM
  • 2x Samsung F1 1TB
  • 2x Vertex 30GB SSD
Waterkoeling
  • 1x Black Ice GT Stealth 420 - 15-12-2008
  • 1x Black Ice GT Stealth 140 - 15-12-2008
  • 1x Swiftech Apogee GTZ - 15-12-2008
  • 1x Swiftech Apogee GTX/GTZ Hold Down plate for Intel i7 - 1366 - 15-12-2008
  • 1x Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting - 15-12-2008
  • 1x (UN)Designs Absolute Pump Bracket Rev.2 - 15-12-2008
  • 1x Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir - 15-12-2008
  • 1x DetroitAC Pump Top - 13-12-2008
  • 3x Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Silver - 15-12-2008
  • 10x 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 - 15-12-2008
  • 2x G1/4 Silver Shining ST Transfer Adapter - 15-12-2008
  • 2x Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR / BLUE* - 15-12-2008
  • 1x Lap / Schuurpapier Set (7 vellen: van 400 t/m 2500 grit) - 15-12-2008
  • 1x Arctic Silver 5 Koelpasta (12g) - 15-12-2008
De overige hardware wordt eind december waarschijnlijk besteld.

Beschrijving

Dit wordt mijn eerste watergekoeld systeem. Ik heb absoluut 0 ervaring ermee. Hoewel ik er natuurlijk wel veel over gelezen heb blijft het spannend. Tevens ga ik mijn CPU ook lappen. Ook dit zal voor mij de eerste keer zijn.
Het is niet mijn bedoeling om een hoge kloksnelheid te halen door het maximale eruit te pushen. Mijn insteek is een koel en stil systeem met een redelijk overclock. Ook de 'pimp' factor is van geen belang. Zo min mogelijk lichtjes en zo strak mogelijke design. Zo doende ben ik op de Lian Li TYR PC-X2000 geëindigd. De keuze om waterkoeling te gaan doen is vanwege de stilte, de koel mogelijkheden en het plezier van het bouwen. Ik ben van plan om een leuke log bij te houden van mijn build met veel foto's.


Foto's
Niet echt hele goede kwaliteit. Fototoestel is al 5 jaar ofzo :p

Laatstefotos2008001.jpg

Laatstefotos2008002.jpg

Laatstefotos2008003.jpg

Laatstefotos2008008.jpg

Laatstefotos2008009.jpg

Laatstefotos2008010.jpg

Laatstefotos2008012.jpg

Laatstefotos2008014.jpg

Laatstefotos2008015.jpg

Laatstefotos2008016.jpg
 
Laatst bewerkt:
Samsung TFT 2693HM
IMG_6978.jpg

IMG_6977.jpg


Order binnen yeah
IMG_7086.jpg

IMG_7087.jpg

IMG_7089.jpg


Het lappen van de CPU (eerste wel getest)
Voor
IMG_7092.jpg

Na
IMG_7094.jpg


08-02-2009 / 09-02-2009
Ik had een probleem met de 1366 mounting kit van de GTZ. Kreeg 1 van de schroefjes niet los met inbus sleutel. Heb zoveel kracht gezet dat het binnenste van de schroef kapot ging. Dit had als gevolg dat ik de schroef er helemaal niet meer uit ging krijgen. Nu had ik ook een dremel gekocht laatst dus die er maar bij gepakt en een iets in geslepen waardoor ik heb met een normale schoeven draaier wel los kreeg. Mounting kit gemonteerd. Volgende stap. Waterkoeling :055:. Plaats bepaling is best lastig haha. En maar denken dat je ruimte zat hebt in zo'n redelijk grootte kast. Maar het is toch wel even iets anders. Goed na het bepalen van de plek van de reservoir en de pomp was het tijd om alles aan te sluiten, helaas bleek bij de reservoir dat ik geen 2 Bitpower fittingen naast elkaar kon zetten :(. Ze kwamen tegen elkaar aan. Dus maar een begeleverde fitting van het reservoir gebruiken + 1 bitpower fitting. Na het voor het eerst testen van mijn loop merkte ik al gauw dat de het bij het reservoir lekte, die standaard fitting....ook het opnieuw indraaien + 2 ty rips lukte ook niet, hoewel hij tijdens dat de pomp draaide niet lekte, maar wel toen het water stilstond. De standaard fitting was de output naar de pomp. Ik heb nu de fittingen omgewisseld en wat leidingen verlegt ook vanwege de toekomst(2 watergekoelde 295's). Na een dagje full speed de loop draaien, geen lekkages :D. Geheugen erin gedrukt, mijn oude GTS8800 en alle bekabeling aangesloten op de fan controller na. Bekabeling blijft een probleem :) krijg ze maar niet netjes.

IMG_7100.jpg


De slang naar de pomp wilik wel wat anders, de slang bovenin is tijdelijk. Deze gaat straks naar de GPU's (van linksboven naar GPU's en dan naar rechtsboven
 
Laatst bewerkt:
Uhu, moet alleen even kijken hoe ik de voorste radator erin ga zetten, moet namelijk stukje uit de plaat halen :p heb geen dremel of iets :) wat ik ook kan doen is op de 420 maar 2 fans te plaatsen :) dan hoef ik niet te zagen of iets
 
Heb je geen ijzerzaagje? of misschien je pa:) dat ie decoupeerzaag heeft weet ik veel!:p
anders kan je ook iemand opzoeken die handig is met dit soort dingen toch?
en als je zelf gaat zagen en het gaat fout, kan je altijd een aluminium lijstje verstek zagen en erom heen gooien:D doe ik nu ook bij mn eigen case had beetje verkeerd gezaagd!:p
 
Waar woon je ongeveer? ik heb wel het een en ander aan gereedschap liggen (decoupeer, dremel, tafelzaag, boormachines ;)).

Succes met je wc inbouwen btw :).

Zwolle, dank je voor je aanbod maar gaat vast wel lukken. Hebben wel een ijzerzaag. Ga misschien zelf wel een dremel aanschaffen omdat dat ding erg handig is voor ook andere dingen :).
 
Hardware gaat nog wel even duren. Heb inmiddels een wat sneller geheugen (OCZ Reaper HPC 6 GB, PC3-15000, 1866 MHz) omdat de prijzen waren gezakt :p Nadeel levertijd van 10-20 dagen. Alles behalve het geheugen hebben ze al binnen dus nog even wachten. Ben al wel bezig geweest met de case. Heb nog 1 probleem en dat is het installeren van de GTS 140 die past namelijk niet op de plaats van de 140 MM fan(deze zat in een soort inham). Nu moet ik waarschijnlijk in de geraamte stuk weghalen en stukje van de zijkanten van de bovenste plaat om hem erin te krijgen. In de hoop dat mijn zijkant er dan nog oppast (dat de GTS 140 niet te ver uitsteekt. Heb al wat fotos dus die komen hopelijk vandaag :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan