• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Piédestal

Wat je wel moet doen is iets in de slang plaatsen wat voorkomt dat hij dichtklapt. Door de warmte wordt hij namelijk zeer zacht en kan hij inklappen, wat niet meer terug buigt als hij afkoelt.

Mijn aanpak is als volgt: Ik plaats een stuk touw in de slang en plaats hem in een beker die ongeveer even groot is als de bocht die ik wil maken (let op dat de beker tegen heet water kan). Daarna plaats ik de beker in heet water en giet er heet water in. Kokend heet hoeft niet, ik gebruik gewoon water uit de boiler. Na vijf à tien minuten vervang ik het warme water door koud water, zodat de slang uithard. Dit laat ik een minuutje staan. Dan haal ik het touw eruit.

Als je alles goed heb gedaan, zou je nu een stuk slang hebben dat ongeveer in die vorm blijft zonder dicht te klappen. Dit verkleint de buigradius van ongeveer 7cm à 8cm naar 5cm à 6cm (afhankelijk van de dikte en het soort slang dat je gebruikt).
 
Dat is inderdaad jouw oude blok ;). Naast de oude blokken van Alain :p. Ik ben erg blij dat ik beide in m'n systeem mag hebben :). Ik merk goed het temperatuursverschil tussen deze en m'n vorige CPU blok, zelfs nu de moederbord blokken extra weerstand geven aan de loop :).
 
Helaas, ik ben hier eigenlijk aan begonnen zonder het idee om foto's te maken. Er zijn wat foto's, maar de kwaliteit daarvan is niet bijster hoog. De reden dat deze foto's er beter uit zien is omdat ik een weekje m'n moeder's camera te leen heb ;).

Gelukkig heb ik wel wat foto's, dus ik zal dan maar even een korte log maken van de bouw :). Ik zet het er over een paar minuten op ;).
 
Right, ik zat er nog een beetje mee te spelen, alleen gestopt op een bepaald moment, dus toen bleef hij zo groot :p. Update komt er zo aan trouwens (beetje afgeleid :p).
 
Zoals beloofd, een kleine beschrijving van hoe ik bij de kast tot wording is gekomen.

Het idee ontsprong eigenlijk toen een vriend van me de term 'out of the box' opwierp. Deze was natuurlijk zo omgezet naar 'out of the case', en zo was het idee van deze kast ontstaan.

De keuze van het materiaal was snel gemaakt, ik had namelijk al eerder een kast uit hout gemaakt:

23sdm5z.jpg


Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij had ik van deze kast ook nauwelijks foto's gemaakt, of in ieder geval niet hier geplaatst (zoals je misschien al gemerkt heb, ik maak niet vaak foto's;)).
Anyway, dit was een project wat ik niet afgemaakt heb, omdat het teveel werk kostte, en omdat het ontwerp niet helemaal was hoe ik het wilde. Het voordeel hieraan was wel dat ik nog een stevige zooi aan MDF platen over had die eigenlijk zouden dienen als behuizing van het mislukte project.
Het enige wat ik dus nog nodig had was een stevige hoeveelheid vurenhout dat dienst zou doen als skelet. Een korte trip naar de Gamma en dat was ook binnen :).
Ondertussen had ik vrijwel alle onderdelen binnen, maar er ontbrak nog wat gereedschap, voornamelijk een decoupeerzaag. Dit probleem werd met mijn verjaardag in November opgelost, toen m'n vader mij er een cadeau gaf:

2193zlt.jpg


En toen kon het klussen beginnen. Allereerst heb ik uiteraard het skelet op maat gezaagd, wat allemaal gelukkig vrijwel zonder problemen ging:

r2lw9f.jpg


Toen werd het tijd om de panelen op maat te gaan zagen. Doordat ik zo'n goeie decoupeerzaag had, gleed hij als een mes door de warme boter. Deze plaatjes waren dus ook erg makkelijk gezaagd.

wqwt5.jpg


Zoals je hier al ziet zit een deel van de functionaliteiten er al op, maar ontbreekt er ook nog een groot deel.
Bovenin zie je een sleuf zitten, hierin is later een slimline dvd speler gekomen, met daar omheen natuurlijk een houten cover. Daarnaast is de PSU beugel ook al uitgezaagd, welke gelukkig precies bleek te passen (er zit echt maar 5mm tussen de wand en de PSU nu). Wat nog ontbreekt zijn de gaten voor de radiator en de fans, de gaten voor de harde schijven, de pcibracket-stang voor het moederbord en de gaten voor de kabels. Deze waren echter ook redelijk snel uitgezaagd, en toen waren ineens alle panelen klaar.

Toen werd het tijd om alles te gaan verven. In het begin moest ik even nadenken hoe ik dat ging doen, maar toen bedacht ik me dat het waarschijnlijk het makkelijkst was als ik gewoon een verfroller zou gebruiken, wat dus inderdaad zo bleek te zijn. Al snel zaten de verflagen erop, en kon ik beginnen alles te installeren:

7260yh.jpg


Hierna was het eigenlijk een kwestie van alles aansluiten en monteren, wat gelukkig allemaal soepel verliep. Wonder boven wonder startte alles in 1 keer op (iets wat bij mij een zeldzaamheid is :017::082:), en toen was ik dus op het punt aanbeland waar ik mijn eerste post in deze thread mee begon :).

Hopelijk dat dit toch nog genoeg was als verlate worklog, en dat jullie er toch nog misschien wat aan hebben, ook al zijn er niet veel foto's gemaakt ;).
 
Oh, en voor degenen die bang zijn dat dit project eigenlijk bijna klaar is, ik kan je gerust stellen: dat is het nog lang niet ;). Mijn voorlopige planning bestaat uit:

  • Interne plaatsing van een nieuwe radiator, wat vereist dat de halve kast uit elkaar moet en er redelijk wat gezaagd moet worden.
  • Sleeving, ook dit vereist redelijk wat werk.
  • Verzinnen hoe ik nog een extra pomp op een mooie manier kwijt kan in de kast (suggesties worden zeer gewaardeerd :D).
  • Verven van de kast, sommige delen zijn namelijk niet strak en sommige binnenpanelen zijn helemaal niet geverfd.
  • Verzinnen hoe ik nog meer hardware kwijt kan in de kast (suggesties voor zowel leuke hardware als de plaatsing ervan worden zoals altijd gewaardeerd :D).

Deze lijst is volgens mij nog lang niet compleet, en ga er vanuit dat zolang ik genoeg geld heb deze kast nog redelijk wat updates tegemoet zal zien :D!
 
Zelfs van dichtbij is het erg lastig te zien dat het frame van hout is. Dat komt omdat MDF zo strak is, en het dus net zo goed elk willekeurig ander plaatmateriaal had kunnen zijn :p.

En als er daadwerkelijk mensen geïnteresseerd zijn in de kast zal ik hem deze week te koop aanbieden. Ik doe er toch niks meer mee dus die kan wel voor een paar tientjes de deur uit ;).
 
Joh, de kast is pas net een maand of zo af, of ik zit alweer te kijken wat voor vreemde aanpassingen ik nou weer kan maken :D. Vreemde jongens, die casemodders :082:!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan