PasLis
New member
Het is weer tijd voor een nieuw project.
Dit keer weer een scratchbuild en deze keer wordt het een dual itx lan box.De naam P42 staat voor " Party for two " de bedoeling is dat 2 personen op 1 case kunnen gamen.Hoe ik op het idee kwam is vrij simpel 29 maart a.s wordt de party 11 gehouden in het beursgebouw Eindhoven.Toevallig wordt mijn zoontje dan 7 jaar en hij houdt van gamen.Nu leek het mij wel mooi als hij op zijn verjaardag zijn eerste lan kan bijwonen.
Vandaar Project P42 want we gaan beide gebruik maken van de case.Het is de bedoeling dat de case op zijn laatst op 29 maart af is want dan is de party.
De render van het project.
Zoals jullie van mij gewend zijn zal het hier en daar wel afwijken van de render.Deze keer geen waterkoeling maar een keer alles op lucht.
De hardware die ik ga gebruiken.
2x Intel i5 3570
2x Zotac Z77 -ITX Wifi
2x Zotac GTX 670 AMP Edition
2x DDR 3 8GB memory (Merk weet ik nog niet )
2x Cooler Master silent pro M2 420w
2x SSD 128gb ( Merk weet ik nog niet )
2x HDD Samsung ecogreen 1TB
2x Cooler Master TPC 800
Sponsors :
Tijd om te beginnen met het project.
Als eerste wil ik Chris van Zotac bedanken voor wederom een te gekke sponsoring van 2 GTX 670 kaarten en 2 Z77 ITX moederborden.
Thanks a lot Zotac and specially Chris.
Cooler Master sponsord mijn project met 2 CM silent pro M2 420w voedingen en 2 TPC 800 cpu koelers.
Bedankt Cooler Master en natuurlijk Marco.
Tijd om te beginnen bij het begin.
Als eerste ben ik beginnen met het maken van het frame.Hiervoor heb ik rvs koker 20x20x3 gebruikt.
Vervolgens ben ik begonnen met het maken van het front van de case.Hiervoor heb ik 1,5mm staal gebruikt.
Het front heb ik helemaal uitr stukken gemaakt.
Alle stukken op maat gemaakt en in elkaar gehecht.
Daarna heb ik de cover afgelast en afgewerkt.
Dit was het weer voor vandaag.
Dit keer weer een scratchbuild en deze keer wordt het een dual itx lan box.De naam P42 staat voor " Party for two " de bedoeling is dat 2 personen op 1 case kunnen gamen.Hoe ik op het idee kwam is vrij simpel 29 maart a.s wordt de party 11 gehouden in het beursgebouw Eindhoven.Toevallig wordt mijn zoontje dan 7 jaar en hij houdt van gamen.Nu leek het mij wel mooi als hij op zijn verjaardag zijn eerste lan kan bijwonen.
Vandaar Project P42 want we gaan beide gebruik maken van de case.Het is de bedoeling dat de case op zijn laatst op 29 maart af is want dan is de party.
De render van het project.
Zoals jullie van mij gewend zijn zal het hier en daar wel afwijken van de render.Deze keer geen waterkoeling maar een keer alles op lucht.
De hardware die ik ga gebruiken.
2x Intel i5 3570
2x Zotac Z77 -ITX Wifi
2x Zotac GTX 670 AMP Edition
2x DDR 3 8GB memory (Merk weet ik nog niet )
2x Cooler Master silent pro M2 420w
2x SSD 128gb ( Merk weet ik nog niet )
2x HDD Samsung ecogreen 1TB
2x Cooler Master TPC 800
Sponsors :
Tijd om te beginnen met het project.
Als eerste wil ik Chris van Zotac bedanken voor wederom een te gekke sponsoring van 2 GTX 670 kaarten en 2 Z77 ITX moederborden.
Thanks a lot Zotac and specially Chris.
Cooler Master sponsord mijn project met 2 CM silent pro M2 420w voedingen en 2 TPC 800 cpu koelers.
Bedankt Cooler Master en natuurlijk Marco.
Tijd om te beginnen bij het begin.
Als eerste ben ik beginnen met het maken van het frame.Hiervoor heb ik rvs koker 20x20x3 gebruikt.
Vervolgens ben ik begonnen met het maken van het front van de case.Hiervoor heb ik 1,5mm staal gebruikt.
Het front heb ik helemaal uitr stukken gemaakt.
Alle stukken op maat gemaakt en in elkaar gehecht.
Daarna heb ik de cover afgelast en afgewerkt.
Dit was het weer voor vandaag.