Kleine update.
Inmiddels begonnen aan de plannen voor het monteren van de SSD's op een andere plek, hiervoor zit ik te denken aan de achterkant van de 5.25" bay. Het liefst wil ik ze op/tegen elkaar aan monteren zodat ze zo min mogelijk ruimte innemen en de kabels maar naar 1 plek hoeven en niet 2.
Eerste ontwerpje gemaakt voor het beugeltje om de SSD's op elkaar te monteren:
[ATTACH]20124[/ATTACH]
[ATTACH]20125[/ATTACH]
De schroefjes aan de onderkant vallen in het plastic en steken niet uit, ook zijn de SSD's niet even dik, de ene is 9.5mm en de andere 6.8 mm.
Hiervan ook meteen maar een test print gemaakt om te kijken of de SSD's erin passen en of de gaten precies op de goede plek zitten en dit valt niet tegen.
[ATTACH]20126[/ATTACH]
[ATTACH]20127[/ATTACH]
[ATTACH]20128[/ATTACH]
Zoals je ziet past de dikke SSD er precies in en ook de gaten voor de schroefjes komen erg goed uit.
Moet nog wel veel leren over het maken van modellen voor 3d printen kom ik steeds meer achter, de opstaande "muurtjes" zijn niet goed gelukt er zit een spleetje tussen de binnenste en buitenste laag zoals hieronder te zien is.
[ATTACH]20129[/ATTACH]
Ondertussen al wel ontdekt waardoor dit is gekomen, het de wandjes 2mm dik gemaakt en bij het printen de "Wall thickness" ingesteld op 0.9mm, hierdoor krijg je dus 2 x 0.9mm en houd je een spleetje over van 0.2mm. Omdat de wall thickness een meervoud van 0.3mm moet zijn in mijn geval heb ik de wandjes in het model aangepast naar 1.8mm en zuden ze er bij de volgende print wel goed uit moeten zien.
Het volgende dat er moet gebeuren is kijken naar het monteren van het beugeltje in de case, alle tips en ideeën zijn natuurlijk welkom en hoor ik graag! Een mogelijkheid waar ik zelf aan zat te denken is magneetjes, maar ik weet niet of dit een goed idee is bij het mounten van de SSD's en of dit goed genoeg vast blijft zitten.
Dit was het weer voor nu, iedereen die er ideeën of tips over heeft, brand los, ik hoor ze graag!