• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project minimal.

jeffrhap

New member
header.png

Hallo allemaal,

Al enige tijd hang ik rond op dit (en andere) forum, alle geweldige mods en builds bekijken en hopen dat ik er zelf ook ooit een kan doen. Nu is het dan eindelijk zover, ik heb besloten om zelf een buildlog te plaatsten van mijn allereerste build/mod.

Ik ga gebruik maken van de hardware die ik al heb, de case is een Corsair 600T White, de overige hardware zie je verderop. Omdat mijn case wit is en ik heel veel in zwart/wit heb op mijn kamer word deze build ook een zwart/wit build. Verder wil ik het geheel zo minimalistisch mogelijk houden, niet overdreven veel details, gewoon simpel en netjes.

Ook wordt dit de eerste keer dat ik aan de slag ga met waterkoeling, hierin word ook het zwart/wit thema doorgevoerd.

Waarom doe ik dit:
  1. Te veel herrie, mijn H100 maakt een irritant tikkend geluid en de fans moeten behoorlijk hard draaien. Mijn GTX970 krijgt later ook een waterblock, ook al is deze kaart niet echt luidruchtig
  2. Voor de looks, een van de belangrijkste dingen voor mij, ik wil graag alles zo strak en netjes mogelijk en natuurlijk zoveel mogelijk in hetzelfde kleurenschema.
  3. Ik vind het gewoon leuk om te doen.
Spullen die ik al heb:
  • Corsair 600T White
  • MSI P67A-GD65
  • Intel i5 2500K
  • 16GB DDR3 Corsair Vengeance 1600 MhZ (4x4GB)
  • MSI GTX970 Gaming 4
  • Samsung 840 Pro 256GB
  • Crucial M4 128GB
  • Corsair SP120 Quiet Edition Fans x2
  • EK Pass-Through
  • Alphacool NexXxoS ST30 360mm
  • Mayhems Pastel – Ice White
  • PrimoChill PrimoFlex Advanced

Wat ik van plan ben:
  • De bovenkant van mijn 600T modden zodat er een 360 Radiator in past.
  • Gat voor een Pass-Through fillport in de bovenkant.
  • Frame van de case wit spuiten.
  • 2 alluminium/plexi plaatjes aan de voor en achterkant van de drivebay, aan de achterkant van de drivebay zullen dan de 2 ssd’s gemonteerd worden.
  • De hardware terugplaatsen + CPU loop aansluiten.
  • Mijn GPU in de loop opnemen
    • Waterblock GTX970
    • Extra radiator
    • Alles tubing zal vervangen worden door PETG Tubing
  • Aan de voorkant van de case het mesh vervangen door een Aluminium/plexi plaat, hier zal ook een opening moeten komen voor de airflow van de voorste radiator.
Wat moet ik nog aanschaffen:

Dat was het wel zo’n beetje, alle opmerkingen, tips, enz. zijn welkom.

Genoeg gepraat nu, hier zijn wat foto’s.

Mijn pc voordat ik begon.
20150609_195426.jpg

Aan de slag met de dremel.
20150708_121621.jpg

Eerste stukje gedaan.
20150708_121636.jpg

Afgeplakt en afgetekend.
20150708_121716.jpg

Al een Flink stuk eruit.
20150708_122801.jpg

En een stuk van het plastic weg.
20150708_133827.jpg

Past perfect!
20150708_140842.jpg

Alle scherpe randjes weggewerkt, niet super netjes maar daar zie je niks meer van als de radiator geplaatst is.
20150710_160833.jpg


Dit was het weer voor nu, ik hoop snel wat meer updates te kunnen posten!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Kan ik weer even wat inspiratie opdoen voor mijn 600T (Graphite versie). Wil die al een aantal jaar aanpassen maar op een midplate en customwatercooling na is het er nog steeds niet van gekomen.
 
Ziet er goed uit. Kan ik weer even wat inspiratie opdoen voor mijn 600T (Graphite versie). Wil die al een aantal jaar aanpassen maar op een midplate en customwatercooling na is het er nog steeds niet van gekomen.

Dankje, heb zelf ook lang getwijfeld wat ik er aan zou doen en of ik het wel zou doen, blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb!
 
UPDATE:

Afgelopen week vrij druk geweest maar toch wat tijd gevonden voor mijn pc.

Na het modden van de top voor de 360 rad was het tijd om de case te spuiten, maar natuurlijk eerst schuren.

20150719_171021.jpg

20150719_171027.jpg

Van het spuiten zelf heb ik helaas geen foto's, maar hier is het eindresultaat.

20150723_165939.jpg

20150723_165945.jpg

20150723_170016.jpg

Voor de eerste keer ooit dat ik zelf iets spuit zeker tevreden met het resultaat!
Hier vast wat rubbers en dergelijke teruggeplaatst.

20150725_123730.jpg

20150723_210623.jpg

20150723_210614.jpg


Dit was het weer voor deze keer, binnenkort mijn watercooling bestellen, ondertussen heb ik nog wat kleine dingen die moeten gebeuren, meer daarover volgende keer!
 
Helaas weinig tijd en vooral geld meer gehad voor dit project vanwege school/op mezelf gaan wonen, daarom verder ook geen foto's gemaakt. Hij staat er momenteel zo bij.

20160516_142745.jpg

20160516_142803.jpg

20160516_142756.jpg


Gelukkig begint er weer wat tijd/budget vrij te komen om alsnog verder te gaan met dit project maar het zal niet helemaal volgens de originele plannen gaan.

Dingen die ik binnenkort wil gaan doen:

- SSD's ergens anders monteren.
- Pomp/Res op de bodem van de case monteren.
- Custom kabels.


De videokaart waterkoelen gaat voorlopig niet gebeuren denk ik.

Voor het monteren van de SSD's en de pomp op de boden van de case wil ik zelf een beugeltje 3D printen, tips en ontwerpen zijn altijd welkom!

Zodra ik meer weet is het hier weer te vinden!
 
Kleine update.

Inmiddels begonnen aan de plannen voor het monteren van de SSD's op een andere plek, hiervoor zit ik te denken aan de achterkant van de 5.25" bay. Het liefst wil ik ze op/tegen elkaar aan monteren zodat ze zo min mogelijk ruimte innemen en de kabels maar naar 1 plek hoeven en niet 2.

Eerste ontwerpje gemaakt voor het beugeltje om de SSD's op elkaar te monteren:

render1.jpg

render2.jpg


De schroefjes aan de onderkant vallen in het plastic en steken niet uit, ook zijn de SSD's niet even dik, de ene is 9.5mm en de andere 6.8 mm.

Hiervan ook meteen maar een test print gemaakt om te kijken of de SSD's erin passen en of de gaten precies op de goede plek zitten en dit valt niet tegen.

20160518_132440.jpg

20160518_132453.jpg

20160518_132547.jpg


Zoals je ziet past de dikke SSD er precies in en ook de gaten voor de schroefjes komen erg goed uit.
Moet nog wel veel leren over het maken van modellen voor 3d printen kom ik steeds meer achter, de opstaande "muurtjes" zijn niet goed gelukt er zit een spleetje tussen de binnenste en buitenste laag zoals hieronder te zien is.

20160518_132710.jpg


Ondertussen al wel ontdekt waardoor dit is gekomen, het de wandjes 2mm dik gemaakt en bij het printen de "Wall thickness" ingesteld op 0.9mm, hierdoor krijg je dus 2 x 0.9mm en houd je een spleetje over van 0.2mm. Omdat de wall thickness een meervoud van 0.3mm moet zijn in mijn geval heb ik de wandjes in het model aangepast naar 1.8mm en zuden ze er bij de volgende print wel goed uit moeten zien.

Het volgende dat er moet gebeuren is kijken naar het monteren van het beugeltje in de case, alle tips en ideeën zijn natuurlijk welkom en hoor ik graag! Een mogelijkheid waar ik zelf aan zat te denken is magneetjes, maar ik weet niet of dit een goed idee is bij het mounten van de SSD's en of dit goed genoeg vast blijft zitten.

Dit was het weer voor nu, iedereen die er ideeën of tips over heeft, brand los, ik hoor ze graag!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan