• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Le(e)k

rezzyyy

Junior Member
Mijn plan
Een paar weken geleden had ik me voor het eerst gewaagd aan waterkoeling. Het uithangen van mario (loodgieter ;x) is me zeer goed bevallen! Ik vrees dat ik naast roken en 2e verslaving te pakken heb.

Dit wordt mijn eerste casemod en het is de bedoeling om er behoorlijk wat tijd in te investeren. De huidige situatie is echt schandalig. Alles zit in een kast van 20 euro gepropt. Te weinig airflow voor mijn videokaarten, die overigens ook echt waaaaay te veel kabaal maken.

Ik heb een oude kingwin kast staan die ik wil gaan bewerken. Deze kast wil ik gaan spuiten, hoewel ik over de kleur nog twijfels heb. Waarschijnlijk wordt het (mat)zwart.

Ik wil een reservoir gaan maken van een flesje Vitamine Water.

------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------

Specs
MBO: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
CPU: AMD Phenom II X4 955 @ 3616 MHz (18 x 201) (Deze heeft bijna 200 mhz hoger gestaan, echter dankzij de barre prestatie van mijn vrieskist had ik op een gegeven moment gewoon geen ijs meer om mijn rad te koelen :))
MEM:Reaper 4GB 1333mhz OCZ
GFX: ATI Radeon 4890 OC in Crossfire opstelling
HDD: SAMSUNG HD103UJ
PSU: Corsair TX750


Het LC setje wat mijn setup momenteel koel houdt, is de set van XSPC. Uiteraard bij highflow aangeschaft!

------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------
Worklog


6-9-2009
Tot een uur geleden was dit de huidige situatie :). Helaas zat er na 1 dag in het water gelegen te hebben al behoorlijk wat roest aan de buitenkant van mijn radiator. De schroefgaten die je normaliter gebruikt om fans mee te monteren had ik dichtgedraaid. Hopelijk is er dus geen water in de radiator zelf terecht gekomen. Er zitten 2 fans op de radiator gemount, die overigens beide uit 2 oude PSU's komen. Mijn huidige idle cpu temp is 35 tot 40 graden bij een kamertemperatuur van rond de 25 graden celcius.

1.JPG


Ik heb een FlexSleeve Kit van AC Ryan besteld en voor het eerst iets gemod! Het perspectief van mijn telefooncamera is volgens mij fucked, want het lijkt net alsof die krimpsokken die ik heb gebruikt niet allemaal de zelfde lengte hebben. Ik heb het opgemeten en ze zijn op de millimeter nauwkeurig de zelfde lengte!!! :) Ik weet overigens niet zeker of ik deze kleur houd, omdat mijn voeding compleet in het zwart gesleeved is.

2.JPG


Even een indicatie geven van wat voor rotzooi het momenteel is hier :)

3.JPG


Een aantal foto's van de kast die ik wil gaan bewerken.
Ik ben me er van bewust dat het een niet al te grote kast is en dat de voeding aan de bovenkant zit. Het gaat dus een hele opgave worden om alle kabels mooi te verdoezelen.

De pomp/res van XSPC wil ik in het middelste gedeelte van de voorkant monteren.

Het enige paneel van de kast die ik ga gebruiken is die achter het moederbord. Ik wil daar zo veel mogelijk kabels verstoppen. Ik vind die kast wel een industriële look hebben als alle panelen er af zijn en zo wil ik het eigenlijk ook het liefst laten. Helaas heb ik geen PSU met modulaire kabels. Om het paneel dan toch niet de hele mod te laten verpesten ga ik er gaten in boren en het 2e res aan bevestigen. Lijkt me wel een mooi gezicht, zo'n fles vitamine water waar groene uv reactieve vloeistof door heen gepompt wordt! Ik moet even kijken hoe goed mijn dremelskills zijn, maar het leek me wel geestig om die fles een beetje te laten verzinken in dat paneel.

Zoals een oplettende kijker waarschijnlijk zal zien, is dat er alleen maar mountingholes zijn geplaatst voor 80mm fans. Daarom heb ik een Sunbeam Wherever PCI Rack besteld om de radiator aan te bevestigen.

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG


Als alles volgens plan verloopt kunnen jullie morgen de 1e update verwachten! Ik ga morgen verfgear halen.


7-9-2009
Allereerst heb ik besloten om mijn kast ondersteboven te zetten, omdat ik mijn voeding aan de onderkant van de kast wil hebben.

Kast opgeschuurd. Behoorlijk grof, weet niet of dat complicaties gaat geven maar we zullen zien :).

Bovenin ga ik een mini raam in fabriceren van plexi. Metaal- zaagje en boortje gehaald en een klein rechthoekig gat gemaakt.

Ik heb inmiddels MeshX besteld. Het lijkt me wel mooi om dat te verwerken in de zijpanelen en te gebruiken voor de voorkant van de kast.
8.JPG


Primer aangebracht op het uitschuifbaar-moederbordtray en op de rest van de 'carrosserie' :). Overigens heb ik een klein vierkantje gezaagd, om kabels beter te kunnen verdoezelen.
9.jpg



Nog het één en ander gesleeved. Tip voor thuis! Vandaag ben ik er op schokkende wijze achtergekomen dat het lelijke zwarte bakje waar je uvbalken op zijn aangesloten niet voor niets om het printplaatje heen gemonteerd zit. Na het gesleeved te hebben testte ik het uit, terwijl dat printplaatje op mijn broek lag.. au :)

10.jpg


DVDbrander geschuurd, primer eroverheen en de 1e matzwarte laag er op gespoten. Ik HOOP dat hij het nog doet, want ik heb aan de bovenkant een sticker verwijdert en daar onder zitten 3 gaatjes. Daar is denk wel primer en verf in gekomen, geen idee waar die verf terecht komt.. Mocht dit het einde zijn van mijn kersverse dvdbrander dan hebben we voor 2 tientjes tegenwoordig weer een nieuwe. ik ben benieuwd!

11.jpg


Net even een sneakpreview gemaakt van de gespoten tray. Primer van de rest van de kast staat nog te drogen, dus die ga ik morgen pas zijn eerste kleurtje geven.
12.jpg



8-9-2009
Kleine update, laagje verf er over :)

13.jpg


Net naar de Albert Heijn geweest, waar ze helaas geen vitamine water hadden :( Om te proberen heb ik een flesje PowerFusion gekocht, wat me eigenlijk ook wel bevalt. Het plan is dan ook iets gewijzigd, ik ga 3 van deze flesjes naast elkaar monteren als reservoir! :) Met uvgroene verf het flesje wat accenten geven en de hars wat mooier wegwerken. Het is niet te zien op de foto, maar aan de onderkant van het flesje ziet het er niet heel erg mooi uit, omdat het flesje transparant is en de hars bruin. Ik ga Feser One Cooling Fluid gebruiken. Daarom wel gunstig dat de dop ook groen is ;). Verder wil ik op een of andere manier het rood uit dat flesje ook accentueren. Misschien met rode leds oid. Rood in combi met zwart is heel erg sexy, net als Groen met zwart. Rood en groen = ? :( Ik moet even kijken hoe en wat :p
14.jpg


Mijn DVDbrander heeft het verfgeweld overleefd! :D
15.jpg


------------------------------------------------------
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
------------------------------------------------------

Tips zijn altijd van harte welkom!
 
Laatst bewerkt:
^ mini update :x

Ik heb een vraagje, hoe kan ik het beste 2 fittingen bevestigen aan een fles vitamine water? Wat voor lijm of kit kan ik daar het beste voor gebruiken, of is er een andere veel handigere manier voor? Ik ga nu ff naar de gamma, even wat spulletjes halen ;)
 
@rez

ipv je rad in water te leggen kan je hem het beste in olie leggen.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=ChOe6F1rZKQ]YouTube - How to Build an Aquarium PC - Systm[/ame]

zoals de olie die ze in het filmpje gebruiken
want dit voorkomt roest!
 
Wat een vet ding! :) Is die nog ergens te krijgen, kan em zo 1 2 3 niet vinden. Die ga ik duidelijk gebruiken voor die htpc die in de planning staat :))) Grote 2L fles Coca Cola er op schroeven, ledje vervangen voor een blacklight, vullen met zwarte vloeistof die uv reactief is. Mensen die de huiskamer in lopen snappen er niets meer van :D

Super reservoir! :023:

Doet me een beetje aan dat ding van aquacomputer denken:


34016_3.jpg

(meer plaatjes)


Maar self-made is natuurlijk beter en goedkoper. ;)
 
Mocht je nog wat willen lijmen, ik kan je twee componenten lijm van Bison aanraden, die hebben ze in epoxy en in "vloeibaar metaal" variant.
Kost iets van 9 euro per tubetje, maar is ongeloofelijk sterk en zit met 5 tot 10 minuten vast als een huis !

Ik heb m'n res trouwens ook zelf gemaakt, van een voorraad bus van de Blokker whahaha, maar die cola fles houder is ook erg leuk!!
 
Ik heb morgen mijn goede pc nodig dus heb hem vandaag weer even in elkaar gezet. Mooie gelegenheid om gelijk even te kijken hoe ik precies een loop wil hebben, maar het ging me vooral om of mijn reservoir lekvrij is. Epic anal leakage helaas :( De dop werkte echt prima, maar die componentenlijm hechtte blijkbaar niet goed aan de fles zelf. Ander materiaal dan de dop? :( Ik ga iets anders verzinnen dan een fles, wil iig zelf iets fabriceren :)
17.JPG


Zo ligt het er nu even bij, ik wacht nog op de volgende bestelling :p

18.JPG

19.JPG


dat reservoir bovenop is echt zo lelijk :(
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan