• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: DualPUMP

Update !!

De afgelopen dagen heb ik het nogal druk gehad met de verbouwingen thuis, dus heb ik wat minder tijd gehad om te modden.

De laatste dagen ben ik dankzij meerdere tegenslagen bij het verven enkel bezig geweest met verven, schuren , verven, schuren,... Ik begin er stilletjes aan gek van te worden...

In het begin ging alles goed, eerst het spuiten van de lak:

IMG_1204.jpg

IMG_1207.jpg

IMG_1213.jpg

Het spuiten van de eerste laag ging zonder problemen dus ben ik overgegaan tot het spuiten van de clearcoat (geen foto's van). Deze was veel te dof dus ben ik begonnen met het nat schuren/polijsten. Dit heb ik gedaan met micro-mesh schuurdoekjes (3600, 4000, 6000, 8000, 12000) dit zijn schuur/polijst doekjes. Voor alle duidelijkheid micro-mesch 4000 is niet gelijk aan schuurpapier 4000.

Het resultaat na het schuren tot 6000:

IMG_1255.jpg

Van 6000 naar 12000:

IMG_1258.jpg

Afwerken met polish en het resultaat:

IMG_1259.jpg

IMG_1263.jpg

Bij het schuren van de achterplaat ging alles goed, maar bij het het schuren van de kast ben ik een beetje te ijverig geweest en moet ik sommige stukken opnieuw verven.

Dit heb ik compleet verkeerd aangepakt denk ik, want het resultaat was om van te huilen :090:.

Afplakken voor het spuiten en spuiten:

IMG_1265.jpg

IMG_1266.jpg

.....
 

Bijlagen

  • IMG_1268.jpg
    IMG_1268.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 14
Vervolg

Het slechte resultaat:

IMG_1268.jpg

IMG_1269.jpg

Dan dacht ik vandaag gewoon een extra laagje verf en het zal wel weg zijn, maar toen deed de verf plots dit :mad::

IMG_1278.jpg

Ik ben al bijna 2 weken aan het prutsen met het verven en het begint me stilletjes aan echt de keel uit te hangen...
Zeker wetende dat ik de 23 ste op buitenlandse stage vertrek voor 3 maanden. ik hoop mijn pc te kunnen testen in mijn nieuwe case voordat ik vertrek, maar met dit gepruts wordt die kans steeds kleiner. :(
 
Verven blijft een kunst. Ik herken veel van deze problemen. Waar je inmiddels ook wel achter bent is dat een deel overspuiten (zeker met metallic) bijna nooit strak wordt. Een autospuiter pakt ook altijd naden waar hij stopt met spuiten. Dus een leer voor de volgende keer.

Ik zou alles licht opschuren en toch een keer over doen. Wel balen maar het eindresultaat zal er echt een stuk beter van worden.
Succes!
 
Maar het is te doen want, dat paneel waar je de stoel en dat kommetje in ziet
weerspiegelen is super toch?!

Gewoon ff een dag pauze nemen als t niet lukt. Je fouten overdenken en dan kan je met frisse moed weer beginnen met duidelijke plannen!

Werkt bij mij iig vaak!

Succes!!!!
 
Ik zou alles licht opschuren en toch een keer over doen. Wel balen maar het eindresultaat zal er echt een stuk beter van worden.
Succes!

Ga ik zeker proberen, bedankt !

Gewoon ff een dag pauze nemen als t niet lukt. Je fouten overdenken en dan kan je met frisse moed weer beginnen met duidelijke plannen!

Werkt bij mij iig vaak!

Succes!!!!

Bedankt en dat ga ik ook doen ik ben 3 dagen nu niet thuis, daarna kan ik terug met goede moed beginnen :D.

Supper vet resultaat!

Btw, kleur is nu wel wat je gehoopt had?

Bedankt en ja de kleur valt nu heel anders en veel beter uit dan in het begin, zeker nadat het gepolijst is.
 
Update


De laatste dagen ben ik weer constant bezig geweest met het verven en schuren van mijn kast, ook heb ik het koper gespoten met "HG nooit meer poetsen" (spijtig genoeg geen/geen goede foto's van).
Aangezien ik de 23ste voor 3 maanden weg ga zijn en ik met een gerust hart wou vertrekken, wou ik er zeker van zijn dat alles naar behoren werkt en samen past.

Met dit als resultaat:

IMG_1365.jpg

IMG_1367.jpg

IMG_1373.jpg

Op deze foto ziet u rechtsboven tevens ook een illustratie van mij tijdens het verven van mijn case :eusa_wall:.
IMG_1374.jpg

IMG_1376.jpg

IMG_1377.jpg

IMG_1379.jpg

Zoals je kan zien is de case zo goed als klaar, het voornaamste wat nog gedaan moet worden is het sleeven van de kabels (voornamelijk die van de fans), de startknop installeren en verven, de voetjes maken, leds installeren en het verven van de afstandsbussen die tussen de plexi ribben moeten komen.
 
Super dik hoor!!!!!!
En dat nooit-meer-poetsen spul.....aanrader? Zie je er iets van zitten of verminderd het de glans niet?
Want dan ga ik t denk ik ook gebruiken.

Mooi gebogen pijpen btw!

Bedankt :) en HG koper poets ga ik niet meteen aanraden. Het verminderd de glans en ik had het op de zolder gespoten en 2 dagen laten hangen en toen ik terug kwam zat er precies iets op mijn koper, een soort van witte roest. Die "witte roest" vlekken heb ik er wel kunnen afkrabben. Ik heb bij het installeren wel met mijn vingers op aan het koper gezeten en daar zie je dan weer niks van, terwijl dit normaal verkleurde vlekken geeft.

Je kan altijd een busje kopen en eens proberen op een klein stukje koper, misschien dat het bij jou beter lukt :).
 
Ok, ok....voor- en nadelen dus.
Ik heb laats een soort van koperwax gekocht. Dit zou ook de oxidatie moeten tegengaan en volgens de verkoper ervan zonder dat er iets van glans afgaat of e.a residu achterblijft.
Dit ga ik eerst gebruiken als ik m'n pijpjes gepolijst heb.
Als t niets is ga ik miss. wel HG eens uitproberen.
Zal in mijn buildlog laten weten of de wax werkt/bevalt.

Groeten en ben zeer benieuwd naar je uiteindelijke resultaat!
Succes verder!!!
 
Terug van weggeweest

Jawel, ik leef nog. Kort na mijn laatste post ben ik voor mijn stage 3 maanden naar het buitenland vertrokken en heeft het modden dus een heel tijdje (veel te lang) stil gelegen.

De voorbije dagen ben ik echter terug aan het modden gegaan, omdat het nu echt wel tijd wordt dat mijn case afgeraakt.

Aangezien foto's meer zeggen dan woorden...
(Spijtig genoeg heb ik niet van alles foto's gemaakt.)

Het opschuren en spuiten van de radiators:

2013-09-28 15.26.11.jpg

2013-09-28 15.26.30.jpg

2013-09-30 09.41.19.jpg

Na het spuiten:

2013-10-01 19.39.26.jpg

Hoewel ik de verf 24 uur had laten drogen en het koper heb vastgenomen met plastic handschoenen aan, waren er toch naar mijn mening lelijke vlekken op het koper en leek het of ik ze opnieuw moest verven. Aangezien de verf toch verloren bleek dacht ik: waarom niet eens proberen met koperpoets. Dit gaf onverwachts een heel goed resultaat: de vlekken en oneffenheden in de verf verdwenen en ook de kleur is nu iets anders/beter geworden.

Links na koperpoets en recht ervoor:

2013-10-26 02.25.01.jpg

2013-10-26 02.25.15.jpg

2013-10-26 02.45.23.jpg

Hier enkele foto's van het soldeer -en sleevewerk.

Eerst heb ik de voeding open moeten maken, omdat de voedingskabel van het moederbord en die van de cpu vast gesoldeerd zijn in de voeding en ik anders de kabels niet fatsoenlijk kon sleeven. Er hingen ook twee pci kabels standaard aan de voeding, aangezien los solderen uiteindelijk geen optie was, heb ik deze dan maar gewoon afgeknipt en dichtgeplakt :p.

2013-10-04 23.02.54.jpg

2013-10-05 16.43.29.jpg
 

Bijlagen

  • 2013-10-19 15.10.46.jpg
    2013-10-19 15.10.46.jpg
    192,4 KB · Weergaven: 5
Vervolg

Ledstrips voor achter het moederbord en de ledjes voor in de voetjes en de pompen solderen + sleeven:

2013-10-19 15.10.46.jpg

Chaos...
2013-10-25 22.25.19.jpg

2013-10-25 22.47.19.jpg

2013-10-25 22.47.35.jpg

2013-10-25 22.41.41.jpg

2013-10-25 22.25.59.jpg

2013-10-25 22.48.31.jpg

Om fan kabels door deze gaten te krijgen bleek uiteindelijk de enige optie om ze allemaal stuk te knippen en er nieuwe connectors op te zetten:

2013-10-26 01.22.52.jpg

2013-10-26 01.24.16.jpg

2013-10-26 01.23.59.jpg
 
Vervolg 2

Testen van de Leds:

2013-10-25 23.13.46.jpg

Met de radiators er in en de kabels weggewerkt:

2013-10-26 03.34.15.jpg

2013-10-27 11.12.22.jpg

2013-10-27 11.12.47.jpg

DSC_0093.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0120.jpg

Zo dat was alles dan tot nu toe :).
P.S. is het normaal dat het enkel mogelijk is om foto's één per één toe te voegen aan een post ?
 
Voor de geïntresseerden zijn hier enkel foto's met de plexi ribben er al op. Ik kan de case nog niet volledig afmaken aangezien ik nog maar 14 zwarte fittings kan terug vinden en er 16 nodig heb om de loops volledig te kunnen sluiten. (hoewel ik er ooit 16 heb gekocht :s)

e2umy7uv.jpg


apy4usat.jpg


yqemu2aq.jpg


e9y5y4a2.jpg


5yzu7a2a.jpg


a4yzy7e5.jpg


a4ubuja9.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan