• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Deadpool: Merc with a Mouth

DBRichard

Member
Hola! Me llamo piscina de la muerta!
Het is tijd voor een nieuwe casemod en deze keer met mijn favoriete marvel character als thema​
Deadpool banner finished 2.1.jpg

Al sinds de test beelden lekte ben ik aan het plannen om een casemod te doen met Deadpool als thema, toen bekend werd dat ze er echt een film werd gemaakt met een release date van 12 februari 2016 was ik enthousiast.
Het idee ging helaas snel weer in de vriezer want ik had het veelste druk met alle dingen om een custom design bedrijf op te zetten dit jaar.

Toen in mei zag ik een foto van een In Win D Frame met de perfecte kleur voor de mod en toen begon het balletje te rollen.

Sponsoren:
- In Win
- Avexir
- T-Grizzly
- Cooler Master

Onderdelen lijst
Behuizing: In Win D Frame Mini in Anodized Red
Moederbord: ASUS Rampage V Extreme
CPU: Intel 5820K
GPU('s): MSI GTX 980 Ti 6G
RAM: Avexir Blitz 1.1 DDR4 4x4GB (16GB)
SSD('s): 2x Samsung 850 EVO 500GB
PSU: Cooler Master V1200
 
Laatst bewerkt:
Case, moederbord, SSD's en het tray concept

De eerste onderdelen zijn al even geleden binnen gekomen.

In Win stuurde een van hun rood geanodiseerde D Frame Mini cases op.
IMG_2578.jpg

Zodra de case binnen kwam ben ik gaan opmeten om te kijken wat er allemaal mogelijk is, de case is gemaakt om een Mini ITX board te bevatten maar meteen was te zien dat er veel meer ruimte was.

Ik begon met het ontwerpen van een custom moederbord tray, de grootte van het moederbord werd meteen al naar Micro ATX getild.
Even later besloot ik mijn oude ASUS Maximus IV Extreme Z (E-ATX) erbij te pakken om te kijken of ATX zou passen.....en hier ging het roer om, E-ATX past er prima in en ik besloot de meest extreme build in een D Frame Mini te doen.
2015-06-15 14.41.52-1.jpg

Maar je kan geen custom tray ontwerpen met alleen afbeeldingen dus vlak na mijn verjaardag toch maar een paar cadeautjes voor mezelf gekocht ;)

De ASUS Rampage V Extreme en twee Samsung 850 EVO 500GB SSD's die in de tray worden verwerkt.
ASUS Rampage-Samsung SSD 2.jpg

Even een foto gemaakt om te tonen hoe de Rampage in de case komt te liggen :D
IMG_2959.jpg

Op dit moment is de moederbord tray nog in de ontwerp fase en dat zal nog wel even duren maar hier zijn twee afbeeldingen van de uiteindelijke versie, hiervoor zijn er al een aantal proefversies geweest.
Tray Frontside WM.jpg
Tray Backside WM.jpg

De tray word uit 12mm dik aluminium gefreesd, de kabels worden net als de SSD's in de tray verzonken aan de achterkant, de tray zelf word dan rood geanodiseerd.

Dit is het voor nu, ik ben hard aan het werk om alles klaar te krijgen voor de volgende stap :p
 
RAM, kabels en switches.

Ben nog steeds bezig met het ontwerp van de tray, ondertussen zijn er een paar pakketjes binnen gekomen.

Als eerste kwam het DDR4 Blitz RAM binnen van Avexir :)
Avexir Blitz Full Kit side.jpg

Ziet er top uit in combinatie met het moederbord maar het kan wat aanpassingen gebruiken dus snel de schuifmaat erbij.
Avexir Blitz On Motherboard.jpg

Toen kwam er een pakketje van Highflow, met daarin de laatste onderdelen die ik nodig had om op te meten voor de tray :p
De switches en Ultra Thin SATA kabels zijn voor Deadpool en de rest is voor mijn andere casemod.
2015-07-06 17.10.51.jpg

Ik maak deze week het ontwerp voor de tray af zodat deze CNC gefreest kan worden, ik hoop het deze maand binnen te krijgen zodat ik alles kan monteren en passen. Zodra het ontwerp af is zal ik het ook even delen ;)

Alvast begonnen aan het andere custom onderdeel, een rad mount die aan de zeikant van de case komt, ik kan een kleine radiator binnenin het frame stoppen maar ik ben meer van de zwaardere koeling.

Nog een paar onderdelen zullen deze week binnen komen dus tot de volgende update.
 
Moederbord Tray Renders

Renders!!!!

Na 4 nachten achter elkaar hard doorwerken, veel dilemma's oplossen en plannen veranderen is het uiteindelijke ontwerp klaar voor de nieuwe moederbord tray.
Ook mezelf een nieuw logo gegeven dat er net wat strakker uitziet, deze keer helemaal zelf gemaakt in Solidworks :p

Deze tray heeft naast support voor een E-ATX moederbord ook kanalen voor een 24 pin en 4x8 pin voor 2 zware GPU's

Achterkant met de kanalen, SSD plaatsingen, doorzichtige cover en rode cover om wat leuks op de laten lasergraveren.
Motherboard Tray Back Side.jpg

De voorkant met de stand off schroefgaten, de gaten voor alle kabels en de gaten voor de SSD's waarvan de kabels van de achterkant naar de voorkant verplaatst zijn.
Motherboard Tray Front Side.jpg

Om deze tray perfect werkend te ontwerpen heb ik tussentijds een 1 op 1 print laten maken van de voor en achterkant en deze bevestigt op de standaard tray, hierna zijn er dus nog de nodige dingen veranderd om het ontwerp mogelijk en werkend te maken (dat hoop ik in ieder geval).
IMG_3085.jpg

En de andere kant ervan (nog niet uitgesneden)
IMG_3086.jpg
Dit waren snelle foto's en de lens was wat vies zo te zien :(

Hopelijk is ie snel klaar zodat ik verder kan met de andere delen :) sommige dingen ben ik al aan begonnen zoals de radiator bevestiging, ik zit nog in de knoop met waar ik deze zal plaatsen maar ook daar is een plekje voor te vinden.

Om mee af te sluiten een plaatje van de hardware op de print, ziet er uit alsof het prima zal gaan :)
IMG_3106.jpg

Tot de volgende update dan maar.

Edit: (weet iemand waar ik M3 stand offs kan kopen in verschillende lengtes?) Opgelost door Mark AKA Sw333t :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een vraag voor je Richard, wat is eigenlijk de diameter van die geulen in de mobo tray? Ik heb namelijk ook bij deze casemod: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1561369 zo'n gleuven idee gezien, en daarbij vond ik dat de gleuven eigenlijk net iets te groot waren. wat er da op neer komt dat de kabels niet zo strak liggen als ze konden.

BTW vind het tot nu toe er zeer nice uit zien, en keep up the good work
 
Die renders zien er super uit :023:

Die zien er zeker goed uit,netjes!!

Thanks guys :)

Ik heb nog een vraag voor je Richard, wat is eigenlijk de diameter van die geulen in de mobo tray? Ik heb namelijk ook bij deze casemod: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1561369 zo'n gleuven idee gezien, en daarbij vond ik dat de gleuven eigenlijk net iets te groot waren. wat er da op neer komt dat de kabels niet zo strak liggen als ze konden.

BTW vind het tot nu toe er zeer nice uit zien, en keep up the good work

Nadat ik contact heb gehad met Hans "P0pe" die iets soortgelijks ooit geprobeerd heeft heb ik de gleuven 3.4mm gemaakt, de sleeving die ik ga gebruiken is Telious van E22 en hij kon me vertellen dat met hun kabels en sleeving een gleuf van 3.2mm zeer strak is.

Ik heb zelf wat sleeving hier al liggen en besloot het te meten hoe breed het is zonder het uit te rekken. Ik kwam bijna precies op de 4mm (4.01-4.03mm in verschillende metingen) dat de sleeving ook moet zijn.

Ik heb er daarom 3.4mm van gemaakt en 8mm diep, de sleeving is 4mm in rust dus als ik de kabels er doorheen leg en een beetje de sleeving strak trek terwijl ik ze door de sleuven leg dan zou dat een "perfect fit" moeten zijn, ik denk dat de gleuven in je link inderdaad wat breed zijn, maar volgens mij was het daar niet precies dezelfde bedoeling als wat ik hier doe. Bij hem zijn de gleuven gewoon bedoeld als een ruwe leiding en bij mij zijn het precieze kanaaltjes die de kabels ook vastgeklemd houden.

Ik heb geen tijd om een test stukje te laten frezen dus ik hoop dat mijn metingen en Hans zijn info kloppen, het word in ieder geval netter dan degene van je link :)
 
GPU gearriveerd

De videokaart is binnen en word nu getest (omdat ik ongeduldig ben)

De MSI GTX 980 Ti Gaming 6G zit nu in mijn HAF Pipe project om te testen (en overclocken)
IMG_3112.jpg

Ergens deze week komt mijn fotografie materiaal binnen dus dan maak betere foto's van zo'n beetje alles :) Voor nu is eht nog even afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Volgje xD

Met zo'n mooie custom mobo tray vraagt het eigenlijk ook wel om custom wc blocken of custom reservoir :D

Custom WC blocken daar begin ik pas later dit jaar aan, dit word denk een acetal/koper EK blok met wat leuke veranderingen aan de backplate en block
Custom reservoir ben ik mee bezig maar door de drukkende deadline moet ik misschien toch een standaard reservoir gebruiken, nog niet helemaal zeker.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan