• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Deadpool: Merc with a Mouth

Tijdelijke CPU en luchtkoeler

Lange tijd geen updates maar eindelijk gaat alles weer wat sneller lopen, de moederbord tray word op dit moment gefreest in Denemarken en is komende week klaar.
Sleeving materiaal en gereedschap komt ook komende week binnen, ik heb nog geen PSU maar die komt nog.

Gisteren ontving ik de CPU en luchtkoeler die ik besteld had, een 5820K en een Be Quiet! Dark Rock Pro 3.
Er zijn twee redenen voor deze luchtkoeler, eerste is dat waterkoleing voor Insomnia 55 niet op een accepteerbare manier gedaan zou kunnen worden, de tweede reden is dat dit de grootste koeler is die ik kon vinden die het mooie Avexir RAM niet zou bedekken.
Setup with logo.jpg

En het MSI 980 TI 6G blok is nog niet uit :(

Zodra de moederbord tray en PSU binnen komen kan ik beginnen aan de custom kabels, de twee covers voor op de achterkant van de tray worden gesneden en het systeem zal klaar zijn voor Insomnnia 55 :)

De komende twee weken worden druk.
 
Frezen van de Moederbord Tray (Deel 1)

Het geweldige CNC werk van Peter Uhrskov Berg is al ver met de custom moederbord tray, de eerste zijde is al af en morgen de tweede zijde, het meeste werk is al af.

Ik kan niet wachten om het in de D Frame mini te stoppen.
Dit onderdeel zorgt ervoor dat de case een E-ATX moederbord, 2x 2.5 inch drive verzonken in de tray en ook nog het ultieme kabel management door deze ook in de tray te verzinken met afzonderlijke groeven/kanalen :)

Hier zijn een aantal foto's die Peter me al opstuurde van de eerste zijde, de rest word morgen gedaan.

De eerste groeven (24-pin)
20623950652_6c19febb0c_o.jpg


De overige groeven voor alle GPU power kabels (max 4x 8-pin)
20010511094_9619586fb6_b.jpg


Eerste zijde helemaal
20012148593_56a7a659bf_b.jpg

20445057038_1f3b0616ef_b.jpg

20639707871_47bcf8c719_b.jpg

20623950802_428ff3344e_b.jpg


Morgen dus de tweede zijde waarna het niet heel lang zal duren voordat ik het in het D Frame kan zetten :)
 
Ziet er al vet uit

Netjes jonge, top!!

Thanks guys, helaas een tegenvaller want er is wat misgegaan met het frezen van de andere kant, hij word opnieuw gemaakt aankomend weekend, dit betekent dat ie hopelijk volgende week dinsdag of woensdag binnenkomt want ik vertrek vrijdagochtend en hij moet donderdagmiddag sowieso klaar zijn om in te worden gepakt :sarc:

Heb ook wat goed nieuws gekregen deze week gelukkig :D trekt het weer een beetje recht.
 
Custom Tray binnen, gemonteerd en SSD's gepast

Het kwam dan eindelijk binnen afgelopen week, had geen tijd voor super kwaliteit foto's maar hier zijn er alvast een paar, betere foto's later deze week te verwachten.

De achterkant met kanalen, SSD bays en een gedeelte waar ik van plan ben mijn sponsoren te plaatsen aan het einde van het project.
2015-08-26 17.11.36.jpg

Enige wat me nog te doen staat is de 6-32 gaten te tappen aan de moederbord zijde, ik gebruik 6-32 omdat In Win er een paar opstuurde met een kleine schroefdraad die geen problemen zou hebben met de diepte ;)
2015-08-26 17.12.00.jpg

De SSD's passen zowat perfect, precies genoeg ruimte om er schuin ingelegd te worden maar niet te veel waardoor ze los bewegen.
2015-08-27 15.19.13.jpg

Dit was het voor nu, nadat ik deze foto's had genomen vloog ik naar Insomnia 55 waar ik samen met een maat van mij, John "Montymole" Laveric en Cooler Master (UK) een nieuw project begon, toch even snel een fototje van de stand waar we wat live modding deden ;)
Dit ben ik met een Master Case 5, deze case gebruik ik voor een volgend project, Cooler Master komt later in deze build ook nog ter sprake maar dat moet nog even wachten :p
11947422_1043154985703761_4875884365496710183_n.jpg

En als laatste nieuwtje is er een nieuwe sponsor bijgekomen die aanbood mee te helpen met Project Deadpool en toekomstige projecten, Thermal Grizzly heeft 2 spuiten met hun high end Hydronaut thermal paste opgestuurd om te gebruiken :)
ThermalGrizzly_Applikator.png

Dit is het voor nu, verwacht deze week de betere foto's en hopelijk nog een ander nieuwtje ;)
 
Schroefdraad Tappen en Hardware Test Fit

Deze build is nu opgedeeld in twee stadia, het eerste is Lucht, hierin word het hele systeem werkend gemaakt op luchtkoeling voordat stadia 2 aan de beurt is namelijk Water natuurlijk, waarin alles watergekoeld word.
Het waterkoelen moet op zich wachten om een aantal redenen, de eerste is dat er nog geen waterblock is uitgebracht voor de GPU, de tweede is dat ik alles wil testen en overklokken voordat ik het probeer op water en de laatste reden is dat ik nog bezig ben om de radiator en pomp mounts te ontwerpen :p

Alles op zijn tijd, ik ben niet snel maar wil graag alles perfect doen :p

Dan nu tijd voor de echte update!!!!

Het heeft eventjes geduurd maar eindelijk de update waar ik zelf al een tijdje naartoe werk, hierin doe ik een Hardware Test Fit.

Ik kreeg de schroefdraadtappen binnen en begon meteen met het tappen van de 9 gaten voor de stand offs.
Let vooral even op de prachtige roze snij-olie :p
2015-09-09 21.17.24.jpg

Nou heb ik geen foto's van het monteren van de hardware aangezien dit nogal standaard is en ik veel te enthousiast was om erover na te denken, maar denk niet dat het heel erg is.

Hier zijn een aantal foto's die ik gemaakt heb nadat alles gemonteerd was, er zijn nog veel meer foto's maar zal niet elke plaatsen.

Deadpool 1.jpg

Deadpool 3.jpg

Deadpool 5.jpg

Deadpool 13.jpg

Deadpool 21.jpg

Deadpool 26.jpg

Deadpool 28.jpg

En als laatste een nieuwe banner die ik in mekaar heb geflanst, geef even je mening welke je beter vind, misschien dat ik deze ga gebruiken
Project Deadpool Banner.jpg

Ook kun je zien dat Cooler Master er nu bij staat als sponsor, dit was al even duidelijk namelijk voordat ik naar Engeland ging, het duurt nog even voordat ze de voeding op voorraad hebben maar Cooler Master sponsort een V1000 en nog 2 andere dingetjes, het zal ongeveer zo'n 2 weken duren totdat het binnenkomt.

In de tussentijd zullen er zeker nog wel wat updates zijn, de acrylic covers voor de achterkant moeten gesneden worden en de 2 SATA power connectors worden gemod zodat ze passen (Standaard zijn ze net te lang).
 
Power Supply Sleeving (Part 1)

Al effe geen update maar hier is een kleine, gisteren ontving ik na lang wachten een mooi pakket van Cooler Master.
De reden dat het zo lang duurde is doordat sommige dingen nog niet in stock waren en dan moet je effe geduld hebben, maar het was het wachten zeker waard.

In het pakket zat een immense voeding namelijk de V1200 (Ja overkill voor 1 GPU), het onlangs uitgebrachte R(geen G)B toetsenbord de Quickfire XTi met MX Cherry Brown switches, de Mizar high DPI muis en ook nog is een mooie Swift RX Large om die mooie muis op te gebruiken :)
IMG_4056.jpg

Sleeving en ander materiaal is al even binnen maar had het nog niet laten zien.
De Black en Red Teleios Fusion leek me perfect voor deze build.
Sleeving.jpg

Heb ook 18 AWG draad bijbesteld maar dat kan ik helaas niet gebruiken omdat het net te dik is voor de gleuven, voor die kabels gebruik ik dan ook een iets dunnere kabel.

Aankomende zondag de kale kabels meten en knippen, en komende week alle sleeving ervoor knippen en alles shrinkless style vastsmelten, na een kleine testfit kan dan de Custom Tray naar de werkplaats voor een glasparelstraalbeurt en een mat zwarte anodiseer laag :)

Waarom ineens zo'n haast? Omdat eind van de maand de build te zien is, helemaal klaar op lucht, daarna begint het werk voor alle waterkoeling en het uitvoeren van de resterende plannen :D ACTIEEE!!!
 
Power Supply Sleeving (Part 1.5)

Spannend!!! Dit project heeft een plaatje gekregen in de Mod of the Month wedstrijd op Bit Tech :) hoewel het nog lang niet af is staat ie er mooi tussen :D

Zaterdag even langs geweest op Firstlook, Cooler Master was zo aardig een kaartje te regelen zodat ik Richard (Kier) en Mike Petereyns een bezoekje kon brengen op de stand :)

Oke dan relevante info ;)

Meteen een leuk bobblehead poppetje gekocht, natuurlijk een Deadpool ;)
D1.jpg

Alles uitgepakt en de fotostudiospullen klaargezet om foto's te maken zoals ik het het liefst heb :D
Coolermaster Sponsored hardware 2.jpg

Nu alle benodigde binnen zijn is het tijd om dan is het vanavond en morgen toch eindelijk tijd om te gaan sleeven, volgends mij heb ik zo alles netjes bij elkaar, de witte kabel is extra dunne kabel zodat het in de gleuven kan ;)
D13.jpg

Heb ook nog 2 extra lange dunne sata data kabels aangezien de 30CM net te kort waren voor de plaatsing van de SSD's
D14.jpg

Tijd voor verbrande vingers en geen gevoel meer erin, tot de volgende update :)
 
Laatst bewerkt:
Kabels, een cover en een waterpack idee

Het Deadpool systeem was geshowd op een event dus net daarvoor alvast een aantal kabels gemaakt zoals SATA power, een 24-pin die nog net niet af is en een 8-pin CPU power (GPU kwam ik nog niet aan toe).

Heb 2 covers binnen gekregen voor de achterkant, iets is er misgegaan aangezien de hoogte van beide niet precies op maat was maar net te hoog, de breedte daarintegen was perfect.
Ik had haast dus heb ze beide geprobeerd te schuren en polijsten om ze zo passend te krijgen, bij een van de 2 lukte dit, de ander helaas niet.

Het is de laatste tijd nogal druk met het maken van een nieuwe website, het afmaken van HAF Pipe en nog een boel werk ernaast :p maar dan na een lange stilte is hier weer een update met mooie plaatjes ;)

Zo ziet het er nu uit, mist nog steeds GPU kabels maar dat zal niet lang meer duren.
IMG_4740.jpg

De SATA power kabels en 8-pin CPU power heb ik om elkaar heen gedraaid, ik vond dit wel een mooie look, denk dat ik de 4-Pin er straks ook gewoon omheen draai.
IMG_4747.jpg

Overzicht van de achterkant.
IMG_4751.jpg

De sleeving is zo nice, heb alles de gedraaide look gegeven aangezien het er ruw uit ziet (past wel een beetje bij Deadpool).
Ik zal ook de CM grill omdraaien want het zit me dwars dat ie ondersteboven zit.
IMG_4753.jpg

De SSD's zitten mooi achter de acrylic cover, je kunt zien hoe precies de fit is met de connectors en kabels :)
IMG_4773.jpg

De 24 pin kabels (er missen er nog 6 van de 24) die de tray in gaat.
IMG_4758.jpg

De Heatshrink is losgekomen bij de SATA power, dat is zo gefixt.
IMG_4768.jpg

Op de Informatique Gaming Days had ik nog even een praatje met Sven van ASUS, we praatte over wat ik met Deadpool ging doen dus vertelde ik hem over de waterkoeling, hij vroeg waarom ik het MB niet zou waterkoelen.
Ik legde uit dat ik het I/O cover graag heel wil houden en het bord dus niet kon koelen, hij bood aan om te kijken of hij een extra heatsink kon regelen, oftewel uiteindelijk toch het MB koelen :)

Het extra koelblok werd bezorgd en ik wist niet of het vastgesoldeerd zat of dat ik mijn dremel nodig zou hebben om de heatpipe door te snijden.
Blijkbaar zit de lange heatpipe in het I/O cover geschoven en vastgemaakt met een beetje lijm, als je de heatpipe even draait en met wat kracht eraan trekt komt ie zo los :) Snap niet waarom ik dit niet eerder gezien heb bij een ander.
IMG_4646.jpg

Ik ben aan een aantal ideeen gaan werken voor de radiator, pomp en reservoir plaatsing, al een aantal weken ondertussen maar heb eindelijk het idee goed uitgewerkt, ik begon met 5 mogelijkheden.
1. Waterpack: gemonteerd op de achterkant (achter de PSU) 2x 240mm rads, een pomp en reservoir combo samen in een custom aluminium mount
2. Externe toren: een losse toren waarin alles gehuist zit en met 2 flexibele slangen met quick disconnect is alles aan te sluiten op het systeem dat zelf PETG zal hebben.
3. Een voetstuk: een aparte aluminium standaard in een ondersteboven gevormde U die onder het D Frame geplaatst word met plaats voor alle delen.

De andere 2 mogelijkheden zijn varianten op 2 en 3 dus zal er niet te diep op in gaan.

Ik heb een aantal ruwe tekeningen en 3D modellen gemaakt en alles leek veelste groot om te gebruiken met zo'n kleine case, behalve het waterpack dus die ga ik gebruiken, ik ben al bezig met het uiteindelijke ontwerp en zodra het klaar is post ik het hier :)

En dan als laatste kreeg ik mijn 2 flessen van Mayhems binnen, mooie Black Friday deal.

Een fles Aurora 2 Silver en een fles X1 Blood Red zullen samengemengd worden.
IMG_4775.jpg

Hier het resultaat van een kleine test, misschien dat ik er nog een Silver Booster of wat donker rode dye bij doe om het perfect te maken maar het ziet er al heel mooi uit :)
red Mayhems.jpg

Tot de volgende update dan maar weer ;)
 
Persoonlijk vind ik die gedraaide look een afbreuk doen op het mooie concept die je had bedacht voor de sleuven in het achterpaneel.
Dat is zo ontzettend strak, dat het lijkst alsof de rest van de kabel maar voor piet snot erbij hangt...
 
Persoonlijk vind ik die gedraaide look een afbreuk doen op het mooie concept die je had bedacht voor de sleuven in het achterpaneel.
Dat is zo ontzettend strak, dat het lijkst alsof de rest van de kabel maar voor piet snot erbij hangt...

Ik ga het ook nog bekijken nadat ik de cable combs erop heb zitten, dan beslis ik welke style ik hou :) De combs gaan erop zodra alle kabels af zijn zodat ik een goed overzicht heb
 
Aan de achterkant is het inderdaad niet het mooiste, maar aan de voorkant is het wel zo mooi!
Vooral die sleeving in het goede licht maakt het echt geweldig.

Voor de achterkant zou ik de draaiing iets eerder op te laten houden en dan strak en gedraaid gemengd te doen.
 
Deadpool Waterpack Design Part 1

Ik heb een hele tijd gewacht met showen van het volgende maar denk dat het nu gezien mag worden, in de laatste update had ik het over opties om de waterkoeling te mounten en ik heb eind vorig jaar de keuze gemaakt.

Het word een los staand waterpack waarin twee 240mm radiatoren, pomp(en) en een reservoir(s) in zal worden gemonteerd, misschien voeg ik hier later nog iets aan toe maar voor nu is dit het idee.

Dit is een render van wat er gemaakt gaat worden, dit is uit januari en er zijn al een aantal veranderingen gemaakt maar die hou ik nog even achter.
Waterpack Buildlogs.jpg

De lipjes die je ziet waren bedoeld voor de radiatoren maar er komt toch wat anders om de radiatoren een stuk steviger te monteren.

Helaas moet dit alles nog even wachten tot het mogelijk is het te maken, binnenkort uiteraard het verder uitgewerkte model :)

Op het moment heb ik een Giveaway lopen om 1K likes op facebook te vieren, doe mee hier Giveaway! – Designs By Richard
 
Helaas heeft het bedrijf waar ik mee gesproken had over het fabriceren van het waterpack me ingelicht dat hun machines de kleine diameter alu buizen niet kan buigen, ik ben dus genoodzaakt het ontwerp te veranderen. :(

Meer zodra ik iets heb verzonnen hiervoor.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan