Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

De bekabeling voor de pompen en de usb kabels zijn inmiddels geplaatst.

Ik maak gebruik van Aquasuite software omdat ik zo mijn fans kan regelen middels temp sensoren dit doe ik ook in mijn Caselabs TH-10.

Dit werkt super. Ik moet er wel bij zeggen dat het nu niet meer gratis is. Jaar abonnement kost 10 euro.

[ATTACH=full]25126[/ATTACH]

Hetzelfde wilde ik ga doen met de desk.

Dus de nieuwe key voor het ontsluiten is binnen dus we kunnen aan de gang met een oude laptop en de fans en de octo controller.

Alle fans zijn getest nadat ze geplaatst zijn en voorzien zijn van extension kabels. Wat kan er nu nog verkeerd gaan zou je denken.

De 6 fan powerkabels zijn aangesloten op de octo controller. Fu... ik mis de usb kabel met de picoblade aansluiting. Grrrr, gauw 2 nieuwe besteld en binnengekregen.

We kunnen weer verder.  Ik maak meestal gebruik van een spare oude psu. Zo ook hier. Maar wat gebeurt er. 2 fangroepen lopen normaal na het instellen en de 4 andere die lopen naar max en dan weer terug naar 0. Jee  w.t.f. . Ligt het aan mijn psu !! Ik schakel over naar de nieuwe Corsair 1500i en weer heb ik hetzelfde probleem. Alle kabels weer gecontroleerd op de aansluitingen op de splitty9's . Weer hetzelfde. Dan even wat kabels omwisselen "weer hetzelfde".  Inmiddels kost het mij een hele dag en ik ben er nog niet uit.  Na het bezoeken van de forum van Aquacomputer lees ik diverse topics door. En ineens denk ik "he active fan" wat is dat.  Opnieuw bekijk ik de Splitty9 opnieuw en valt me het volgende op.

RPM omcirkelt "het zal toch niet waar zijn denk ik".

Helaas wel net zoals losse spitters moet je een fan op deze poort aansluiten.

Het was inmiddels zondag avond laat.

Eerst dacht ik dat mijn Octo controller kapot was omdat er in de handleiding staat dat de status led bij normaal gebruik blijft branden.

Na het doorkruisen van diverse topics kom ik erachter dat dit een fout in de handleiding blijkt te zijn. Wel zo handig dat ze de handleiding geupdate hebben "dus niet".

Maar goed we kunnen weer verder.

[ATTACH=full]25127[/ATTACH]

Maandag morgen weer aan de gang.

De Octo controller weer teruggeplaatst en vast gezet en de 6 extension kabels weer aangesloten.

Alle fans weer ingesteld middels een curve dus de fans draai nu minimaal op 10% ± 400 rpm en max 100% 1500 rpm.

Deze features maken een systeem super stil.

De fans zijn ingeregeld en we kunnen weer verder met het volgende.

De distro panels.

Mijn optie was:

- tijdelijk een mdf plaat met de reservoirs aansluiten en gewoon draaien of;

- eerst de distro plates maken en stap voor stap verder.

Het laatste wordt het dus.

Aangezien ik een beetje kan frezen maar nog geen kaas gegeten heb van het maken van een distro plate stort ik mij eerst op een paar youtube filmpjes van Alex Banks "Oow yes".

Inmiddels heb ik was 12mm acrylpanelen besteld.

En een zwik duurdere freesjes .

Ik denk dat ik maar zakgeld opslag vraag "weetje wat ik zeg niks". 

[ATTACH=full]25128[/ATTACH]

Inmiddels ben ik een paar versies van de tekening verder en denk ik dat dit het gaat worden.

En ja het gaat me weer meer geld kosten. Zo ga ik de 300mm bitspower z-multi vervangen voor de 200 serie die 250mm lang is.

Dit omdat het beter uitkomt op het distro paneel.

De tekening heb ik inmiddels gemaakt.

Ik ben wel de miror acrylic panel vergeten te bestellen maar dat komt wel.

De tekening moet nog wat aangepast worden zo zit er nog een stuk mb-tray links naast het mb en moet de psu een cm of 8 naar rechts.

Ook denk ik dat ik de distro links voor iets langer ga maken zodat deze evenredig bij de fans uitkomt net als rechts.

We komen er wel. "iets meer zakgeld denk ik en geduld".

[ATTACH=full]25129[/ATTACH]

Off topic: Nieuw project

Lana en...

[ATTACH=full]25130[/ATTACH]

Kira mijn 2 nieuwe Jacks

[ATTACH=full]25131[/ATTACH]

Terug
Bovenaan